موضوعات داغ

آیا تسلا سایبرتراک واقعا ضدگلوله است؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا سایبرتراک یکی از محصولات جنجال برانگیز این شرکت آمریکایی بوده است. از ابتدای معرفی این پیکاپ الکتریکی تاکنون حاشیه‌های زیادی پیرامون ویژگی‌های آن به وجود آمده و این حاشیه‌ها همچنان ادامه دارند.

مشکل اول، طراحی عجیب سایبرتراک

در نخستین گام، انتقادات شدیدی روانه طراحی تسلا سایبرتراک شد. طراحان مستقل از مدت‌ها پیش با ارائه رندرهای مختلف و طرح‌های گوناگون که براساس محصولات فعلی تسلا خلق شده بود، سعی در ارائه مفهومی منطقی و قابل درک از تسلا سایبرتراک داشتند.

با این وجود ایلان ماسک در زمان رونمایی موفق شد با ارائه یک طرح عجیب و نه چندان معمول، همه را در بهت و حیرت فرو ببرد. قطعا نتیجه نهایی تسلا سایبرتراک آن‌ چیزی نبوده که همه انتظارش را داشتند.

ویژگی‌هایی سوال برانگیز

علاوه بر این ویژگی‌های تسلا سایبرتراک نیز حاشیه های زیادی به همراه داشت. مهم ترین آن‌ها مربوط به وجود شیشه های نشکن آن موسوم به آرمور گلس می‌شود. این شیشه‌ها درحالی که قرار بود ضد ضربه و نشکن باشند، با پرتاپ گوی فلزی شکسته شده و ادعای ایلان ماسک به چالش کشیده شد.

از سوی دیگر ایلان ماسک هنگام معرفی این خودرو ادعا کرده بود که پیکاپ عجیبش ضدگلوله هم هست، حال این سوال بوجود می آید که آیا خودروی پیکاپ تسلا سایبرتراک واقعا می تواند ضدگلوله باشد؟!

آیا تسلا سایبرتراک ضدگلوله است؟

خودروی تسلا که در حال حاضر به مشتریان عرضه نشده و امکان تست این قابلیت وجود ندارد، اما گروهی قطعه فلزی به ضخامت 3 میلی متر که شرکت خودروسازی تسلا از همان نوع برای ساخت بدنه تسلا سایبرتراک استفاده کرده است را آماده کرده و با اسلحه به آن شلیک می کنند تا ضدگلوله بودن تسلا سایبرتراک را مورد آزمون کنند. علاوه برآن با چکش به جان آن می افتند تا مقاوت آن را در برابر ضربات محکم بررسی کنند.

طبق گفته تسلا، بدنه تسلا سایبرتراک از فولاد ضدزنگ سری 304 ساخته شده است و حال پنلی ساخته شده از همین فلز با ضخامت 3 میلی متر برای انجام آزمایشات تهیه شده و با اسلحه 9 میلی متری به آن شلیک می شود. در فیلم زیر می تواند جزییات این تست را شاهد باشید و ببینید آیا واقعا تسلا سایبرتراک می‌تواند ضدگلوله باشد یا خیر!

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد