موضوعات داغ

اخطار داوران به دنیل کویات برای سد کردن راه کوین مگنوسن

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از اینکه در تعیین خط بارسلونا دنیل کویات باعث سد شدن راه کوین مگنوسن شد داوران تصمیم گرفتند تا موضوع را با یک اخطار جدی مدیریت کنند. اینبار کویات توانست از دریافت یک پنالتی در شروع مسابقه فرار کند.

مگنوسن روز شنبه شلوغی را سپری کرد، در تمرین سوم نزدیک بود برخورد سختی بین او و استبان اوکون از تیم رنو رخ دهد که در نهایت استبان برای جلوگیری از برخورد با کوین با دیواره کناره پیست برخورد کرد. البته داوران این صحنه را بدون مشکل اعلام کردند. پس از آن در بخش اول تعیین خط(Q1) دنیل کویات باعث سد راه کوین شد و اینبار داوران اعلام کردند که این اتفاق را مورد بررسی قرار خواهند داد.

در روز تعیین خط بارسلونا کویات در مسیر رانندگی کوین قرار گرفت و باعث سد شدن راه او شد. با توجه به این نکته که تیم آلفا تائوری به موقع به راننده خود در رابطه با نزدیک شدن مگنوسن هشدار نداده بود داوران تصمیم گرفتند تا بررسی دقیق تری در این باره انجام دهند. در بیانیه منتشر شده آمده است که:

داوران صحبت های راننده خودرو شماره ۲۶ و خودرو شماره ۲۰ را شنیدند، همچنین توضیحات هر دو تیم را شنیدیم. تصاویر ویدیویی آن صحنه را از زاویه های گوناگون بررسی کریدم، رادیو تیمی هر دو راننده و دیتاهای تله متری هر دو خودرو را مورد بازبینی قرار دادیم.

کویات درحال طی کردن یک دور آرام بود در حالیکه مگنوسن در تلاش برای ثبت یک دور سریع بود. به نظر داوران حرکت کویات روی زمان مگنوسن تاثیر داشته است اما باید بررسی شود که آیا این حرکت کویات شامل قانون سد راه کردن می‌شود یا خیر.

معلوم شد که تیم آلفا تائوری تا لحظه ایی که مگنوسن درست پشت خودرو دنیل قرار گرفته بود به راننده خود هشدار لازم را نداده بودند. ما بررسی کردیم که آیا دنیل اقدامات لازم را انجام داده است یا نه. با بررسی ویدیو ها هر دو راننده قانع شدند که دنیل از لحظه ایی توانسته خودرو کوین را ببیند تمام تلاش خود را برای باز کردن راه او انجام داده است.

در نهایت با بررسی موارد مشابه در سه سال گذشته داوران به این تصمیم رسیدند که عدم اطلاع رسانی به موقع تیم در هر صورت یک اشتباه است اما راننده تیم آلفا تائوری تمام تلاش خود را برای باز کردن راه مگنوسن انجام داده است.پس به دادن یک اخطار به تیم بسنده کرده و از جریمه ۳ رده در خط استارت که جریمه قانونی اینگونه موارد است جلوگیری خواهد شد.

با این تصمیم داوران دنیل از همان رده ۱۲ استارت خواهد زد و کویات نیز از رده ۱۶.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد