موضوعات داغ

نگاهی به کشنده فوتون از ایران خودرو دیزل + جدول قیمت شهریورماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کشنده فوتون یکی از محصولات قابل قبول و نسبتا محبوب ایران خودرو دیزل است که در حال حاضر توسط این شرکت به تولید می‌رسد. کشنده فوتون AUMAN GTL در سال 2015 توسط فوتون معرفی شد و ایران خودرو دیزل از مدتی بعد تولید این کشنده را آغاز نمود.

اگر بخواهید قدری بیشتر در مورد اصل و نسب این کشنده بدانید، باید بگوییم که فوتون موتور شرکتی فعال در زمینه ساخت خودروهای تجاری و باری سبک، نیمه سنگین و سنگین است که فعالیت خود را از سال 1996 در چین آغاز کرد. این شرکت بخشی از هلدینگ خودروسازی پکن یا همان بایک است.

تاکنون محصولات مختلفی از برند فوتون به ایران راه یافته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فوتون ساوانا و فوتون تونلند اشاره کرد. نسخه‌ای از کامیونت فوتون نیز توسط دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا دیزل به تولید می‌رسد. در این میان ایران خودرو دیزل نیز کشنده فوتون AUMAN را برای تولید و عرضه انتخاب کرده است.

مشخصات فنی کشنده فوتون AUMAN

کشنده فوتون AUMAN در آرایش‌های مختلف و برای کاربری‌های گوناگون به تولید می‌رسد. نسخه تولید شده توسط ایران خودرو دیزل، کشنده فوتون 440 نام دارد که عدد 440 به توان تولیدی پیشرانه کامینز شش سیلندر خطی این محصول اشاره دارد. این پیشرانه همچنین قادر است تا 2060 نیوتن‌متر گشتاور را در 1200 دور بر دقیقه تولید کند.

کشنده فوتون

گیربکس فوتون 440 نیز دستی و ساخت ZF‌ بوده و 16 دنده جلو و 2 دنده عقب را در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو در آرایش تک محور در بازار ایران عرضه شده است. مخزن سوخت این کشنده نیز 800 لیتر گنجایش دارد.

همچنین بخوانید: نگاهی به کشنده البرز T375 + جدول قیمت مردادماه

از این کشنده نسخه‌‌های دیگری به نام فوتون 420 و فوتون 430 نیز به بازار عرضه شده است. فوتون 420 از همان پیشرانه شش سیلندر 10.8 لیتری کامینز استفاده می‌کند اما قدرت و گشتاور کمتری را ارائه می‌دهد. همان‌طور که از کد کشنده فوتون 420 مشخص است، این کشنده نهایتا 420 اسب بخار و 2010 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نمونه‌های فوتون 420 مربوط به سری اول این کشنده هستند که در بین اهالی بازار به مونتاژ خارج یا موتور قرمز شهرت دارند.

ابعاد و امکانات

نزدیک‌ترین رقیب کشنده فوتون 440 را باید کشنده آمیکو 2640 بدانیم که از نظر توانایی‌های حرکتی و قوای فنی، در سطحی هم تراز با کشنده فوتون AUMAN قرار می‌گیرد. حداکثر بار مجاز روی محور جلو فوتون 440 برابر با 7500 کیلوگرم و حداکثر بار مجاز روی محور عقب این کشنده، 13000 کیلوگرم عنوان شده است. بنابراین می‌توان ظرفیت کلی بار کشنده فوتون 440 را حدود بیست تن عنوان کرد. این رقم کشنده فوتون AUMAN را در حد محصولی همچون اسکانیا G410 قرار می‌دهد و رانندگان ایرانی در نبود اسکانیا، می‌توانند از کشنده فوتون استفاده کنند.

کشنده فوتون

کشنده‌های چینی از نظر امکانات در سطح مطلوبی قرار دارند و همچون خودروهای چینی، شرایط رفاه را برای راننده فراهم می‌کنند. اتاقک کشنده فوتون 440 نیز به دو تختخواب مجهز است تا رانندگان در سفرهای طولانی نگرانی از بابت جای خواب نداشته باشند. از جمله دیگر امکانات فوتون 440 می‌توان به مواردی همچون آیینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابر برقی، کروز کنترل، بخاری درجا، گرم کن سوخت، باد گیر بغل، GPS، بوق بادی و برقی، قفل دیفرانسیل، جعبه ابزار کنار اتاق، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان و سانروف اشاره کرد.

برای خرید کشنده فوتون به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

قیمت کشنده فوتون 440 از سوی ایران خودرو دیزل در مردادماه سال 99، برابر با یک میلیارد و 715 میلیون تومان اعلام شده است. با جستجویی در بازار، می‌توانید کشنده فوتون AUMAN را با قیمتی در همین محدوده و در نسخه صفرکیلومتر خریداری کنید. نمونه‌های کارکرده و کم سن و سال از کشنده فوتون نیز با قیمتی در حدود یک و نیم میلیارد در اختیار مشتریان هستند و در شرایطی که خرید کشنده‌های باکیفیت خارجی برای رانندگان به رویا تبدیل شده است، نقش راه حل را ایفا می‌کنند. در جدول زیر نگاهی به قیمت کشنده فوتون AUMAN در بازار آزاد داشته‌ایم که شما را به ملاحظه آن دعوت می‌کنیم:

جدول قیمت کشنده فوتون AUMAN شهریورماه 1399:

مدلسال ساختکارکردقیمت
فوتون 4201394600 هزار کیلومتر۱٫۲۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
فوتون 4401398صفرکیلومتر۱٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
فوتون 4201394صد هزار کیلومتر۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
فوتون 4401398صفر کیلومتر۱٫۷۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
فوتون 4401395360 هزار کیلومتر۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
فوتون 4301399صفر کیلومتر۱٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/29
الان که آخر سال ۱۴۰۰ صدها قیمتش رفته بالای ۳ میلیارد .