موضوعات داغ

دنا پلاس های پرحاشیه به نمایندگان فروخته نمی شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

دنا پلاس های مجلس در یکی دو هفته اخیر جنجال های زیادی به پا کرده و مطالبات مردم از نمایندگان برای عدم دریافت لوکس ترین محصول تولیدی ایران خودرو به صورت قسطی، آن هم در شرایطی که بسیاری از مردم توان خرید یک خودروی پراید هم ندارد، گویا به نتیجه رسیده و دنا پلاس های مذکور به نمایندگان مجلس فروخته نخواهد شد.

با دیدن این خبر شاید خوشحال شده باشید که مطالبات عمومی به نتیجه رسیده است، اما جالب است بدانید که خودروها تنها به نمایندگان فروخته نخواهد شد و تحت مالکیت مجلس در اختیار آنان قرار می گیرد، این درحالیست که در دوره گذشته خودروهایی به نمایندگان داده شده که عموما خودروهای گران قیمت بازار همچون سوزوکی ویتارا و یا کیا سراتو بوده و یا خودروی سیتروئن زانتیا که به نمایندگان مجلس تقدیم شده است.

با این حال مجلس یازدهم در اصلاح رویه ها برای تهیه خودروی داخلی، اولویت خود را بر روی خودروی پژو پارس گذاشت، ولی باتوجه به برنامه تولید کارخانه ایران خودرو مجبور به خرید ترکیبی پژو پارس و دنا شد تا خودروی مورد نیاز نمایندگان را تامین کند و مطابق با قواعد و رویه‌ های جاری دستگاه‌ های دولتی، این خرید حدود ۴ماه پیش و با قیمت مصوب کارخانه انجام شده است.

جالب توجه است که برای صرفه جویی در هزینه‌ ها، خودرو به صورت قسطی به نماینده واگذار و در این صورت تمام هزینه‌ های مربوط به خودرو به عهده نمایندگان مجلس بوده است، ولی این اقدام مجلس همزمان شد با رها شدگی بازارخودرو و افزایش عجیب و غریب قیمت ها در بازار که در شرایط کنونی خرید خودروی پراید را هم برای خیلی از اقشار جامعه غیرممکن کرده است و کمتر کسی جرات نزدیک شدن به بازار خودرو را ندارد.

با این حال گفته می شود که حدود 60 نفر از نمایندگان اصلا برای خرید خودرو ثبت نام نکرده بودند و برخی دیگر از نمایندگان هم برای جلوگیری از سواستفاده، ماشین خود را تحویل نگرفتند و یا پس دادند و مابقی نمایندگان هم دریافت این ماشین را صرفا برای انجام وظیفه نمایندگی خود می خواستند.

حال باتوجه به چنین شرایطی، مجلس تصمیم گرفته تا خودروهای دنا پلاس به نمایندگان فروخته نشود، اما در عوض خودروهای مذکور تحت مالکیت مجلس در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا در طول دوره خدمت خود از آنان استفاده کرده و به امورات مجلس رسیدگی کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/11
خسته نباشید الان اون ماشينارو میارن ميدن به مردم مخصوصا همون هايي که توان خرید پراید هم ندارن