موضوعات داغ

برای خرید کیا اپیروس به چه بودجه‌ای نیاز خواهیم داشت؟ + نکات پیش از خرید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دهه اول قرن بیست و یکم میلادی را باید دوران رشد خودروسازان کره‌ای قلمداد کرد. در این دهه برندهای هیوندای و کیا از زیر سایه رقبای ژاپنی خود خارج شدند و توانستند خود را به عنوان خودروسازانی بزرگ در سطح جهان مطرح کنند.

در این مرحله خودروسازان کره‌ای تصمیم گرفتند تا سدان‌های سایز متوسط لوکس را وارد سبد محصولات خود کنند. محصولاتی همچون هیوندای جنسیس، هیوندای آزرا، کیا اپیروس و کیا کادنزا حاصل چنین طرز تفکری بودند.

نگاهی کلی به کیا اپیروس

کیا اپیروس خودرویی بود که براساس پلتفرم مشترک با هیوندای آزرا توسعه یافت و در فاصله سال‌های 2003 تا 2010 به تولید رسید. واردات کیا اپیروس به ایران در سال‌های 2008 و 2009 صورت گرفت و نسخه‌های راه یافته به بازار کشورمان، جدیدترین مدل‌های ساخته شده از کیا اپیروس هستند. این خودرو در دوران حیات خود یکبار نیز مورد فیس لیفت قرار گرفت و در نهایت با کیا کادنزا جانشین شد.

اپیروس

کیا اپیروس در دورانی به تولید رسید که خودروسازان کره‌ای هنوز به پختگی در طراحی دست پیدا نکرده بودند، از این رو سعی می‌کردند تا محصولات خود را شبیه به دیگر خودروهای مطرح بازار طراحی کنند. در حالی‌که هیوندای آزرا روز به روز بیشتر شبیه به خودروهای آمریکایی می‌شد، کیا تصمیم گرفت تا برای طراحی اپیروس از خودروهای لوکس اروپایی الگوبرداری کند.

همچنین بخوانید: نگاهی به ویژگی‌های کیا اپیروس؛ پیرمرد جذاب کره‌ای

به همین دلیل نقاط مشترکی را می‌توان در ظاهر کیا اپیروس با خودروهای هم‌نسل مرسدس بنز، جگوار و بنتلی یافت. چراغ‌های راهنمای بزرگ و خطی شکل کیا اپیروس، مشخصه بارز چهره این خودرو هستند که تشخیص خودرو را حتی از فواصل دور امکان پذیر می‌کنند.

کابین کیا اپیروس نیز ظاهری کلاسیک و در عین حال لوکس دارد. این داشبورد مطابق استانداردهای دهه اول قرن بیست و یکم طراحی شده و بنابراین مشاهده دکمه‌های کنترلی متعدد در فضای داخلی کیا اپیروس قابل انتظار است. در کابین کیا اپیروس نیز یک نکته دیگر وجود دارد و آن لوگو اختصاصی اپیروس است که روی فرمان خودرو نقش بسته است.

مشخصات فنی و امکانات کیا اپیروس

کیا اپیروس یک سدان لوکس محسوب می‌شود و امکانات رفاهی خوبی برای این خودرو در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم صوتی با نمایشگر مرکزی و ۹ بلندگو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو، کروزکنترل، سنسور باران، سنسور نور، خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، سانروف برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیم دو ناحیه‌ای، کانال تهویه ردیف عقب، چراغ‌های زنون جلو، شستشو دهنده چراغ‌های جلو، سنسورهای پارک، قابلیت تنظیم برقی پدال‌ها، کمک فنرهای گازی، پرده برقی عقب، دوربین دید عقب، ساب‌ووفر، آمپلی‌فایر، تیوتر و سیستم ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

اپیروس

پیشرانه کیا اپیروس عمده نقطه قوت این خودرو است که همچنان اپیروس را در رقابت با خودروهای جدید توانمند می‌سازد. موتور شش سیلندر وی شکل با حجم 3.8 لیتر 265 اسب‌بخار قدرت و 353 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند، البته پیشرانه هیوندای آزرا 6 سیلندر 3.3 لیتری است و می تواند حداکثر 235 اسب بخار و 304 نیوتن متر گشتار را تولید کند. کیا اپیروس به کمک این پیشرانه می‌تواند در کمتر از هشت ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

برای خرید کیا اپیروس به چه بودجه‌ای نیاز خواهیم داشت؟

کیا اپیروس در دو تیپ معمولی و رویال وارد بازار شده که وجه تمایز آن‌ها در همرنگ بودن یا نبودن ضربه‌گیرهای جانبی بدنه خودرو است. برای خرید کیا اپیروس به بودجه‌ای حداقل برابر با 600 میلیون تومان نیاز خواهید داشت و با افزایش سطح بودجه تا حدود یک میلیارد تومان، گزینه‌های پیش رو برای خرید بیشتر و بیشتر خواهند شد. با بودجه‌ای بین 800 میلیون الی یک میلیارد تومان، قادر به خرید نسخه‌ای سالم و کم کارکرد از کیا اپیروس خواهید بود.

اتو کلینیک پورسعید خلیلی

در صورت خرید چنین خودرویی و یا هر خودروی دیگر بازار، می توانید برای انجام دیتیلینگ همچون سرامیک بدنه، احیای رنگ، صفر شویی و یا حتی فیس لیفت خودرو، به مرکز اتوکلینیک پورسعید خلیلی به آدرس نیایش غرب، کندروی ستاری، جنب پمپ بنزین ایرانپارس (کد ۱۷۸) شماره تلفن 02144865807 مراجعه کنید. اطلاعات تکمیلی در وبسایت اتوکلینیک پورسعید خلیلی قابل دسترس است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/13
💩💩💩💩💩