موضوعات داغ

قوی‌ترین کامیون دنیا توسط اسکانیا رونمایی شد، 770 اسب بخار ناقابل!

عکس نویسنده
علیرضا روستا
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی بود که اسکانیا در نمایشگاه‌های مختلف حرفی برای گفتن نداشت و از سری اس که از سال 2016 تولید شده بود نسخه‌های مختلف را رونمایی میکرد. این باعث شده بود که همه منتظر نسل جدیدی از طراحی‌های جدید اسکانیا باشند، اما اسکانیا چند روز پیش از قوی‌ترین کامیونی که به تولید انبوه می‌رسد، رونمایی کرد.

کامیون اسکانیا

کارخانه اسکانیا سال‌ها است که موتورهای هشت سیلندر را بر روی محصولات مختلف خود قرار میدهد. اما خب بالاترین قدرتی که به تولید رسیده بود موتورهای 730 اسب بخاری بودند که نسبت به رقیب و همتای درجه یک اسکانیا یعنی ولوو 20 اسب بخار کمتر داشتند، زیرا که ولوو با تولید کامیون‌های با قدرت 750 اسب بخار در صدر قرار داشت اما حال اسکانیا با تولید رنج جدیدی از تولیدات خود که قوی‌ترین این سری موتور 770 اسب بخاری را داراست، عنوان قوی‌ترین کامیون جهان که به تولید انبوه میرسد را برای خود قرار داد.

قوی ترین کامیون دنیا

اسکانیا در رنج جدیدی از تولیدات موتور‌های V8 خود، موتور 530 و 660 و پرچم‌دار آن‌ها 770 اسب بخاری را رونمایی کرد. موتور DC16، 123 هشت سیلندر با حجم 16.4 لیتر که 3700 نیوتن‌متر گشتاور و 770 اسب بخار قدرت تولید میکند. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است وحجم روغن این موتور 43 لیتر است. همچنین مجهز به سیستم سوخت‌رسانی XPI با نوآوری جدید و سیستم کاهنده آلایندگی انتخابی SCR است که نسبت به نسل‌های قبل کاملاً به روز شده و همراه ادبلو مایع دیگری را نیز مصرف میکند که باعث کاهش مصرف ادبلو و کاهش گازهای NOX خروجی میشود.

بر روی موتورهای جدید اسکانیا یک سیستم هوشمند EMS نصب شده که به طور دقیق میزان مصرف سوخت و میزان سلامت روغن یا مقدار زمان رسیدن به مقصد با توجه به توپوگرافی جاده را که در اختیار دارد و یا میزان مصرف سوخت مورد نیاز تا مقصد را در اختیار راننده قرار میدهد.

اسکانیا

در این سری جدید که ادامه دهنده نسل سری اس اسکانیا هستند، مدل جدیدی از گیربکس‌های خود را نیز رونمایی کرده که نسل آینده گیربکس‌های اسکانیا است و قرار به این است که بر روی محصولات اسکانیا در این دهه مورد استفاده قرار گیرد.

گیربکس مدل G33CM، OPTICRUISE است که آخرین سری از گیربکس‌های اپتیکروز است که تولید میشود، لازم به ذکر است که اسکانیا برای تولید این سری از گیربکس سرمایه‌گذاری 400 میلیون یورویی را انجام داده و به گفته مهندسین، این گیربکس نماد پیشرفت و تکنولوژی روز اسکانیا است و تا سال 2030 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فعلاً از این موتور فقط بر روی نسخه سه محور یا 6×2 استفاده شده و اطلاعاتی از آپشن‌های خاص و جدید این نسل در دسترس نیست.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/16
انگشت کوچیکه ولوو نمیشه
1400/7/27
وخی برو بالا بالا
1400/8/9
اسکانیا چس خودشم حسابتون نمیکنه
1401/2/14
طرف ت اروپا تعصب اسکانیارو میکشه تو تو ایران گوه خویش میکنی جوجه
1399/7/16
پشمام ریخت
1399/7/17
همه دنیا میدونن که بیشتر از 600اسب بخار نیاز نیست. انجینهای وی 8 هم که میگی اسکانیا سالهاست استفاده میکنه تو خواب بوده. همش 5ساله اصلش مال بنز هست که از دهه 60 روی بنزهای هشت و ده سیلندر میذاشته تا نسل 3اکتروس بعد دوباره روی نسل 4 از 6سیلندر خطی استفاده کرد. چرا؟ چون اکتروس میخواد راننده هرچی کار میکنه بره تو جیب خودش. خلاصه کل دنیا میدونن اکتروس اوله. سوخت صد کیلومتر 19.5با بار برای اسکانیا این رویاست
1399/8/3
داداش اگه طرفدار بنزی برو تو یه مطلبی که راجب بنز نوشته باشه.تازه اسکانیا هم از خیلی ساله داره v8 میزنه.برو تو اینترنت بزن اسکانیا 140تا ببینی که ۵ سال نیس.
1399/8/3
باش تو راس میگی🙄