موضوعات داغ

قهرمانی لوئیس همیلتون در روز خوش شانسی دنیل ریکاردو

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون، قهرمان 6 دوره مسابقات فرمول یک جهان، با کسب نود و یکمین عنوان قهرمانی خود در دوران حرفه‌ای و برابری با تعداد پیروزی‌های مایکل شوماخر افسانه‌ای قهرمان 7 دوره مسابقات قهرمانی جهان، به هفتمین قهرمانی یک پله دیگر نزدیک شد تا یکی پس از دیگری رکوردهای شوماخر را به نام خود نماید.

لوئیس همیلتون امروز از رده دوم مسابقه خود را آغاز کرد و توانست پس از اشتباهی که والتری بوتاس در پیچ یک انجام داد و لاستیک خود را به هنگام ترمز گیری قفل کرد، رده اول را از او بگیرد و تا آخر مسابقه آن را حفظ کند.

والتری بوتاس هم تیمی او امروز بعد از این اتفاق سعی کرد زودتر از هم تیمی خود و مکس ورشتپن که سایه به سایه او در رده سوم حرکت می‌کرد، به پیت رفت و لاستیک خود را از سافت به مدیوم تغییر داد اما پس از خروج نه تنها اوضاع برای او بهتر نشد بلکه یک مشکل برقی در واحد قدرت ماشین باعث شد که مرسدس تصمیم بگیرد در همان دورهای ابتدایی مسابقه والتری را تمام کند و او را به پیت فراخواند.

اما مکس ورشتپن پس از خروج بوتاس به رده دوم صعود کرد و یک مسابقه بی دردسر و آرام را پشت سر گذاشت. تنها زمانی او تحت فشار قرار گرفت هنگام خروج ماشین ایمنی در 10 دور مانده به پایان مسابقه بود که دنیل ریکاردو با رنو در زمان استارت مجدد توانست او را مجبور به دفاع نماید اما مکس از این حمله به سلامت عبور کرد و با یک دفاع منطقی توانست خیلی سریع با ریکاردو فاصله مناسبی باز نماید و در پایان هم توانست رکورد سریعترین دور پیست را در دور آخر از دستان همیلتون خارج کند و پس از رکوردشکنیهای پیاپی همیلتون در دورهای پایانی تک امتیاز آن و همچنین رکورد سریعترین دور پیست را به نام خود ثبت نماید.

دنیل ریکاردو آغازی بسیار خوب داشت. او از رده ششم استارت زد و توانست بعد از تمام اتفاقاتی که در پیست افتاد برای اولین بار در این فصل رنو را به سکو برساند که افتخار کمی برای این تیم نیست. آنها به تنهایی در این فصل به این مهم دست نیافته بودند و با توجه به اینکه استبان اوکون را در دورهای ابتدایی به دلیل نقص فنی ترمزها از مسابقه خارج کردند به نتیجه خوبی رسیدند.

فراری‌ها کماکان در مسابقه با مشکلات خود دست و پنجه نرم کردند. چارلز لکلرک که از رده چهارم مسابقه را شروع کرد در انتها به هفتمی بسنده کرد و هم تیمی‌اش سباستین فتل نتوانست امتیازی کسب نماید و یازدهم شد.

اما بهترین راننده این مسابقه کسی نبود جز نیکو هالکنبرگ که در دقیقه 90 به تیم ریسینگ پوینت آمد و جانشین لنس استرول پسر مالک تیم شد، او به دلیل بیماری گوارشی این مسابقه را از دست داد. در رقابت زمان گیری نیکو نتوانست جایگاهی بهتر از بیستم را بدست آورد و مسابقه را از رده آخر شروع کرد اما در روند مسابقه با توجه به خروج 5 ماشین در جریان مسابقه او نیز از فرصت بدست آمده استفاده کرد و با کسب رده هشتم ارتقای 13 پله‌ای را تجربه کرد. او با این نتیجه ثابت کرد که علی رغم نبودن در مسابقات و تمرینات، بسیار راننده آماده‌ای است و در فصل آینده جایگاه هر راننده متزلزلی را تهدید می‌کند.

رانندگانی که نتوانستند این مسابقه را به اتمام برسانند عبارتند از لاندو نوریس از مک‌لارن، آلکساندر آلبون از ردبول، استبان اوکون از رنو، والتری بوتاس از مرسدس و جورج راسل از ویلیامز.

در آخر میک شوماخر پسر مایکل شوماخر کلاه مسابقه مرسدس پدرش را به رسم یادبود به لوئیس همیلتون هدیه داد. همیلتون این کلاه را به هنگام اجرای مراسم سکو، این کلاه را به همراه داشت.

نتیجه سایر رانندگان به شرح جداول زیر است.

جدول رده بندی رانندگان گرندپری ایفل 2020

جدول رده بندی رانندگان گرندپری ایفل 2020

جدول قهرمانی جهان رانندگان

جدول قهرمانی جهان رانندگان

جدول قهرمانی جهان سازندگان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد