موضوعات داغ

تائیدیه پیرلی در خصوص آزمایش نمونه اولیه لاستیک در پرتغال

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

پیرلی جزئیات آزمایش نمونه اولیه لاستیک مسابقات فرمول یک 2021 را در تمرین 2 گرندپری پرتغال تائید کرد.

بعد از ظهر جمعه، تنها شانس این شرکت برای آزمایش این لاستیک بر روی مسیر پیست، قبل از هر تغییر احتمالی در مشخصات تایر سال آینده خواهد بود.

فدراسیون جهانی اتوموبیلرانی، فیا، موافقت کرده است که از لاستیکهای فعلی بدون تغییر برای سومین فصل در مسابقات سال 2021 استفاده شود و برای کاهش داون‌فورس، دستور داده است که 10% وزن کاهش داده شود.

با این حال، پیرلی هنوز امیدوار است در صورتیکه این آزمایش در پیست بین المللی آلگریو، موفقیت آمیز باشد، بتواند ترکیب جدیدی را معرفی نماید. با توجه به اینکه اخرین مهلت برای این کار اول نوامبر خواهد بود.

بدون امکان انجام تست خارج از مسابقه، قوانین ورزشی امسال به گونه‌ای تغییر داده شد که اجازه می‌دهند تا 30 دقیقه اول جلسه تمرینی دوم برای استفاده از نمونه اولیه لاستیک بکار گرفته شود و همه رانندگان مجبور به شرکت در آن هستند.

ماریو ایزولا مدیر پیرلی به اتواسپرت گفت:

هدف این است که لاستیکی با بالاترین یکپارچگی تولید شود، به این معنی که ما می‌توانیم از آن تحت فشار کمتری استفاده کنیم.

این همراه با کاهش داون‌فورس که برای سال آینده برنامه ریزی شده است، به لاستیک کمک می‌کند تا دوام بهتری داشته باشد و بنابراین گرمایش بیش از حد را کاهش خواهد داد.

این را نمی‌توان یک محصول جدید دانست زیرا ما فقط فرصت داریم که نمونه‌های اولیه را در پورتیمائو آزمایش کنیم، که هم یک پیست جدید در فرمول یک و هم یک پیست بازسازی شده است.

لاستیکهای پیرلی
هر تیم برای آزمایش 30 دقیقه‌ای 3 دست لاستیک خواهد داشت، یک راننده دو دست و یک راننده یک دست. ایزولا ادامه داد:

ما در حال برنامه ریزی هستیم که به هر تیم سه سری لاستیک بدهیم، که به معنای 30 نمونه اولیه است.

این 30 مدل متفاوت نمونه اولیه نیست، ما احتمالا چیزی بین 8 تا 10 نمونه خواهیم داشت.

من مایل نیستم که تعداد دقیق را بگویم، بدلیل اینکه این یک آزمایش کور برای تیمها خواهد بود و هر اطلاعاتی را که من منتشر کنم تیمها شروع به محاسبه می‌کنند.

ما برنامه اجرایی را به تیمها ارائه خواهیم داد. بطور کلی، آنها با هر دو خودرو تعداد مشابهی دور خواهند زد.

در این 30 دقیقه هدف این است که یک خودرو پشت به پشت دیگری که طولانی‌تر دور خواهد زد حرکت کند، که خیلی هم طولانی نخواهد بود.

پیش بینی اولیه این است که اتومبیل پشتی، دارای یک خط مبنا و نمونه اولیه باشد، و ماشین دیگر دارای مجموعه‌ای متفاوت برای دورهای طولانی‌تر باشد.

ما باید به طریقی تلاش کنیم که عدالت ورزشی برقرار شود. ما نمی‌توانیم به یک تیم 10 نمونه برای تست بدهیم و به یک تیم بقیه نمونه‌ها را بدهیم تا بیازمایند.

بنابراین ما سعی داریم این طرح را به روشی منصفانه انجام دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد