موضوعات داغ

برای خرید تویوتا پریوس به چه بودجه‌ای نیاز خواهیم داشت؟‌

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تولید خودروهای هیبریدی سابقه‌ای به درازای تاریخ صنعت خودروسازی دارد. از زمانی که خودروهای درون‌سوز به وسایل نقلیه مرسوم برای استفاده عموم تبدیل شدند، انسان به دنبال سوختی جایگزین برای بنزین و گازوئیل بود. گاز طبیعی، ترکیبات مختلف الکل و در نهایت الکتریسیته بخشی از این سوخت‌های جایگزین بودند.

تولید خودروهای هیبریدی برقی-بنزینی از مدت‌ها پیش به عنوان پروژه تحقیقاتی توسط خودروسازان آغاز شد و از اوایل قرن بیست و یکم، خودروهای هیبریدی در تیراژ بالا تولید شده و به دست مصرف‌کنندگان شدند. برخی از این خودروها به ستاره‌های پرفروغ بازار خودرو تبدیل شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به تویوتا پریوس و نیسان لیف اشاره کرد.

قیمت خودرو فلان

تویوتا پریوس یکی از مشهورترین خودروهای هیبریدی جهان و از شناخته‌‌ شده‌ترین محصولات تویوتا است که فروش موفق آن طی دو دهه گذشته بازار بسیاری از خودروهای احتراق داخلی را با مشکل مواجه کرد. برخلاف بازار خودرو جهان، تویوتا پریوس در ایران چندان معروف و پرفروش نیست و تنها در تعداد محدودی وارد بازار شد.

همچنین بخوانید:‌ نگاهی دیگر به تویوتا پریوس ، پرفروش‌ترین هیبریدی دنیا در ایران

با وجود آن‌که دو نسل از تویوتا پریوس توسط ایرتویا در نمایشگاه‌های خودرو کشورمان به نمایش در‌آمدند، تنها یک نسل از آن و در فاصله سال‌های 2016 الی 2017 وارد بازار ایران شد. تویوتا پریوس در پنج تیپ از امکانات و تجهیزات وارد کشور شده که تیپ C‌ آن نسبت به دیگر تیپ‌ها از شناخت بیشتری نزد مشتریان برخوردار است.

پریوس

تولید تویوتا پریوس از سال 2001 میلادی آغاز شد و تاکنون چهارنسل از این خودرو به بازار جهانی عرضه شده است. نمونه‌های عرضه شده در بازار ایران از جدیدترین نسل این خودرو هستند هرچند نسخه‌های مربوط به نسل سوم تویوتا پریوس نیز در مناطق آزاد کشورمان مشاهده می‌شود.

تویوتا پریوس، یک هیبریدی واقعی

تویوتا پریوس توقع اصلی که مخاطبان از یک خودرو هیبریدی دارند را به بهترین نحو برآورده می‌کند چرا که این خودرو مصرف سوخت بسیار پایینی داشته و آلایندگی اندکی را وارد جو می‌کند. به همین دلیل از تویوتا پریوس در ناوگان حمل و نقل عمومی کشورهای مختلف یا به عنوان خودروهای خدمات عمومی ( نظیر خودرو پلیس ) به وفور استفاده می‌شود. میزان آلایندگی بسیار پایین تویوتا پریوس که حدود 76 گرم بر کیلومتر است، این خودرو را به علاقه اصلی عشاق محیط زیست تبدیل کرده است. برای مقایسه بهتر باید بدانید که پژو 206 با موتور TU5 حدود 153 گرم بر کیلومتر کربن دی‌ اکسید تولید می‌کند.

پریوس

در نسل چهارم تویوتا پریوس از موتورهای الکتریکی کوچک‌تر و قوی‌تر نسبت به قبل و موتور بنزینی با راندمان حرارتی بالاتری استفاده شده است که میزان پاک بودن این خودرو نسبت به گذشته را افزایش داده است، در نتیجه مصرف سوخت نسل چهارم تویوتا پریوس حدود 3.3 لیتر در صد کیلومتر برآورد می‌شود.

چهره نسل چهارم تویوتا پریوس یکی از پربحث‌ترین مسائل در مورد این خودرو بوده است. پریوس در بازار ایران به سفینه فضایی شهرت دارد که علت آن چهره عجیب و نامتعارف این نسل از تویوتا پریوس است. طراحی ظاهری تویوتا پریوس در نمای خارجی از خطوط تیز و شکسته تشکیل شده که چهره این خودرو را متفاوت‌تر از محصولات معمول بازار جلوه می‌دهد. نمای داخلی این خودرو نیز ترکیبی از خودروهای ون و هاچ‌بک است و المان‌های آشنایی از خودروهای مختلف تویوتا را می‌توان در آن دید. نمای داخلی تویوتا پریوس نیز مدرن و آینده‌نگرانه طراحی شده تا حس مدرن‌بودن خودرو بیش از همیشه به مخاطب القا شود.

برای خرید تویوتا پریوس به چه بودجه‌ای نیاز خواهیم داشت؟

هم‌اکنون نسخه‌های صفر کیلومتر مدل 2017 از تویوتا پریوس در تعدادی اندک قابل خریداری هستند. برای خرید این خودروها نیاز به تامین بودجه‌ای در حدود یک میلیارد و ششصد میلیون تومان خواهید داشت.

اگر قصد خرید نسخه‌های کارکرده تویوتا پریوس را دارید، این خودروها با بودجه‌ای در حدود 1200 الی 1500 میلیون تومان در دسترس شما خواهند بود. با توجه به واردات تویوتا پریوس در پنج تیپ مختلف، در صورتی که تمایل دارید نسخه فول این خودرو را خریداری کنید، هنگام کارشناسی خودرو به وجود مواردی همچون رینگ 17 اینچی دورنگ‌، سانروف و گرمکن صندلی توجه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد