موضوعات داغ

تحویل اولین زاگاتو ایزو ریوولتا GTZ با موتور V8 سوپرشارژ ۶۶۰ اسب بخار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

زاگاتو ایزو ریوولتا GTZ در اوایل ماه اوت معرفی شد، اما این شرکت تصویری از این مدل منتشر نکرد و مشخصات فنی آن را اعلام نکرد. در عوض، یک کوپه جذاب دیدیم که در طراحی آن از ایزو AC/3 نمادین الهام ‌گرفته شده بود. این شرکت گفته بود از یک پیشرانه شورولت کوروت در این مدل استفاده می‌کند، اما مشخصات فنی خودرو را اعلام نکرد. اکنون شرکت زاگاتو تحویل ایزو ریوولتا GTZ را آغاز کرده و اطلاعات جدیدی درباره آن منتشر کرده است.

پیشرانه شورولت کوروت که در این مدل استفاده شده یک موتور V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری LT4 است. این موتور توان ۶۶۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن متر تولید می‌کند. این شرکت گفته شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ایزو ریوولتا ۳.۷ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است. مدل قبلی هم از یک موتور شورولت استفاده کرد که برنده مسابقات ۲۴ ساعته لمان ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ شده بود.

وزن هم به لطف استفاده از فیبر کربن در بدنه کنترل شده است. ایزو AC/3 که این مدل براساس آن ساخته شده، نسخه مسابقه‌ای زاگاتو گریفو است. تصویری از کابین، صندلی‌های راحت و کنسول مرکزی را نشان می‌دهد؛ اگرچه نمی‌توانیم خوشه ابزار یا صندلی راننده را ببینیم، اما کابین زیبا به نظر می‌رسد.

زاگاتو فقط ۱۹ نمونه از GTZ را می‌سازد، در حالی که ۹ نسخه از آن قبلا سفارش داده شده است. اولین آن‌ها به لوسرن سوییس فرستاده می‌شود. GTZ بازگشت خوبی به فرم پس از زاگاتو ویژن GT است که برای بازی ویدیویی گرن توریسمو ساخته شد، و یک نسل جدید را به ایزو ریوولتا معرفی کرد. چیزی که هنوز نمی‌دانیم قیمت این مدل است، اما با در نظر گرفتن بدنه فیبر کربنی، پیشرانه قوی و تولید محدود، باید انتظار قیمت بالایی را داشته باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد