موضوعات داغ

رمز موفقیت مرسدس؟ همیلتون بدون تعطیلی

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

جیمز آلیسون، مدیر فنی مرسدس می‌گوید لوئیس همیلتون تعطیلی ندارد. و این موضوع تیم را قادر می‌سازد تا در جدول بالا برود.

لوئیس همیلتون و مرسدس هم اکنون هر دو دارای هفت عنوان قهرمانی جهان هستند، البته همه آنها را با هم بدست نیاورده‌اند. راننده بریتانیایی 35 ساله، در سال 2008 اولین قهرمانی جهان خود را با مک‌لارن بدست آورد و در سال 2016 به نیکو روزبرگ هم تیمی خود در مرسدس باخت، اگرچه در آن فصل به قهرمانی تیم در گروه سازندگان کمک کرد.

جیمز آلیسون مدیر فنی مرسدس، معتقد است که همیلتون در یک سطح بالا، عملکرد با ثباتی دارد این بدین معنی است که تیم دقیقا می‌داند که برای پیشرفت در موقعیتهای خاص و نادر چگونه عمل نماید بخصوص زمانی که استاندارد خاصی برای آن به چشم نمی‌خورد. آلیسون به پادکست تحت کنترل گفت:

لونیس شبیه به مترونوم عمل می‌کند. اگر سعی کنید که در هر فصل به اشتباهات او فکر کنید، برای یافتن چنین چیزی بیش از یک سال باید وقت بگذارید. او برای سالهای سال توانسته است که در این سطح خارق العاده قرار داشته باشد.

این باعث شده است که مایکل شوماخر در ذهن من تداعی شود. لوئیس به همان روشی که مایکل به فراری برگشته بود، عمل می‌کند، او اسلحه‌ای به ما می‌دهد که اگر ما خودرویی بسازیم که قابل اعتماد و سریع باشد، مطمئن خواهیم بود که او این کار را به سرانجام خواهد رساند.

همچنین ما می‌دانیم که ماشین ما به اندازه کافی سریع نیست، این به دلیل آن نیست که او روز تعطیل دارد. او هیچ روزی تعطیل نیست. این بخاطر این است که ما خیلی درگیر هستیم. این یک معیار فوق العاده برای اندازه گیری خود و ادامه دادن ما به سمت استانداردهای بالاتر و بالاتر است.

جیمز آلیسون - لوئیس همیلتون
همچنین آلیسون معتقد است که ترکیب همیلتون و والتری بوتاس برای مرسدس مناسب است، زیرا هردو اول از همه و بیشتر ، به دنبال منافع تیم هستند تا منافع شخصی.

مدیر فنی 52 ساله سابق فراری گفت:

ما بسیار خوش شانسیم که لوئیس و والتری در کنار هم قرار گرفته‌اند، با اینکه هر دو مانند درندگان خونخوارند، اما آنها احترام زیادی را نسبت به راننده فرمول یک قائل هستند.

من می‌توام مثالهای زیادی را برای شما بزنم که هر دو می‌توانستند رفتارهای بدی را داشته باشند اما تصمیم گرفتند تا کار صحیح را انجام دهند زیرا آنها می‌بینند که منافع بلند مدت آنها منوط به عملکرد صحیح تیم است.

فکر می‌کنم که آنها هر دو به این بلوغ رسیده‌اند که بزرگترین سود برای ما در جایگاه یک سازنده کاملا به این بستگی دارد که آن دو با احترام نسبت به هم رفتار نمایند.

و ما این مطلب را اکید نمی‌دانیم زیرا که اگر چنین می‌کردیم خیلی زود این رابطه به سردی می‌گرائید. ما سعی می‌کنیم که این رابطه کاملا شفاف باشد، و زمانی که این رفتار را می‌بینیم به انها نشان می‌دهیم که چقدر قدر دان این گونه عملکرد آنها هستیم زیرا که این برای ما بسیار بسیار ارزشمند است.

من می‌توانم به چندین راننده دیگر در کنار هم فکر کنم که هیچکدام در آن شرایط راحت نبوده‌اند.

آلیسون در پاسخ به سوال اینکه چگونه با این وضعیت کنار آمده است، گفت:

این می‌تواند به نقطه‌ای برسد که خیلی قابل بازیابی نباشد و شما مجبور باشید که ترکیب را تغییر دهید زیرا این دو راننده در کنار هم ترکیب خوشایندی نیستند.

این مشکل می‌تواند واقعا زندگی را از تیم بگیرد. بخاطر چنین چیزی انرژی زیادی صرف مدیریت روانی ناراحت کننده دو طرف گاراژ می‌شود و این بسیار خسته کننده خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد