موضوعات داغ

کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد + جدول قیمت خودروهای پرطرفدار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از چند ماه افزایش قیمت خودرو، بالاخره این روند معکوس شد و شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم که البته این کاهش بی‌تاثیر از کاهش قیمت ارز و طلا نیست. هم‌اکنون برخی خودروهای داخلی قیمت بازار و کارخانه یکسانی دارند و برخی دیگر از خودروها نیز قیمت معقولانه‌تری نسبت به ماه پایانی تابستان پیدا کرده‌اند. البته باید خاطرنشان کرد که قیمت خودرو تا زمان رسیدن به نرخی مطلوب راهی طولانی در پیش دارد.

سیگنال‌های کاهش قیمت خودرو از اواسط آبان‌ماه و پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا آغاز شد، هنگامی که نرخ دلار متاثر از خوش‌بینی به دولت دمکرات و بازگشت به برجام موجب شد قیمت دلار در بازار کاهش یابد. عرضه ارز از سوی بانک مرکزی نیز سبب شده تا در این مدت و با وجود تمامی اخبار مثبت و منفی، نرخ ارز در محدوده 25 الی 27 هزار تومان به ثبات برسد. طبیعی است در چنین شرایطی جذابیت سرمایه‌ای بسیاری از بازارها از دست رفته است و مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید اجناس نشان نمی‌دهند، چرا که امکان دارد قیمت کالا در روز بعد ارزان‌تر از امروز باشد.

با وجود کاهش قیمت خودرو طی مدت اخیر، نمی‌توان به این روند دلخوش کرد. نخست آن‌که هم‌اکنون در دوران قرنطینه دو هفته‌ای به سر می‌بریم که طی این مدت مراکز تعویض پلاک تعطیل هستند و امکان تعویض پلاک خودرو وجود ندارد، بنابراین بسیاری از خریداران و فروشندگان اکنون فعالیتی ندارند.

دومین مساله در خصوص کاهش قیمت خودرو به سطح تقاضا باز‌ می‌گردد. اگر پیگیر اخبار مربوط به فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا طی مدت اخیر باشید، حتما می‌دانید که میزان تقاضا برای شرکت در این شرایط به هیچ عنوان کاهش پیدا نکرده است، آن‌هم در حالی که شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای ثبت نام متقاضیان اعمال می‌شود و تمامی راهکارها برای سرکوب تقاضای مصرف‌کننده ناکام بوده است. در ادامه نگاهی به قیمت خودروهای داخلی در پایان هفته اول آذرماه خواهیم داشت:

خودروقیمت به میلیون تومان
پراید ۱۳۱۹۸
پرايد ۱۵۱۱۰۵
تیبا صندوقدار۱۱۰
تیبا ۲۱۱۸
تیبا ۲ پلاس۱۲۷
ساینا۱۲۵
کوئیک۱۳۴
کوئیک آر۱۴۳
نیسان تک سوز آپشنال۲۳۰
نیسان دوگانه سوز۲۳۰
نیسان دیزل۲۶۰
کارا تک کابین۲۰۰
آریسان۱۳۸
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۱۷۲
پژو ۲۰۶ تیپ ۵۲۳۷
پژو ۲۰۶ صندوقدار۲۲۵
پژو ۲۰۷ دنده ای۲۷۴
پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای۲۹۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۳۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک صندوقدار۳۹۰
پژو پارس اتوماتیک۳۲۵
پژو پارس سال ۱٩۰
پژو پارس ال ایکس ۲۲۹
پژو ۴۰۵ جی ال ایکس۱۶۳
پژو ۴۰۵ اس ال ایکس۱۶۶
دنا۲۴۵
دنا پلاس۲۸۰
دنا پلاس توربو۳۶۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک۴۲۰
سمند ال ایکس۱۶۸

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/6
نکته جالبش اینجاست دلار از 30 هزارتومان رسیده به 25 هزار تومان
اکثر کالاها (لپ تاپ، موبایل، لوازم خانگی و لوازم مصرفی و خوردنی و مسکن...)یا گرون شدند یا همون قیمت
حالا واقعا چرا اینطوریه؟
1399/9/10
آرامش قبل از طوفان