موضوعات داغ

دیمون هیل: همیلتون یک سفیر خارق العاده است، لقب شوالیه شایسته اوست

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

به نقل از رویترز، دیمون هیل، قهرمان سابق جهان گفت که لوئیس همیلتون از زمان ورود به فرمول یک در حال شکستن موانع است و شایسته است که او برای دستاوردهای که در داخل و خارج پیست داشته است لقب شوالیه را دریافت کند.

لوئیس همیلتون موفقترین راننده گرندپری‌ها و تنها راننده سیاه پوست در فرمول یک، با پیروزی در ترکیه در ماه جاری، رکورد هفتمین قهرمانی جهان را نیز به نام خود ثبت کرد و انتظارات از یک شوالیه را افزایش داد.

این راننده بریتانیایی 35 ساله، که خودش از یک خانواده دو رگه آمده است در خصوص کمپینهای مبارزاتی برابری نژادی،تنوع و یکسانی از این شرایط استفاده کرده است.

گاردین به نقل از دیمون هیل گفت:

لوئیس همیشه در حال شکستن موانع بود، از لحظه ورود به فرمول یک و حتی کارتینگ، او موانع را شکست و وضعیت موجود را به چالش کشید.

لقب شوالیه نه تنها بخاطر رانندگی او، بلکه یخاطر اینکه او بعنوان یک راننده سیاه پوست، درهای دیگری را برای کسانی باز کرد که سفید پوست نیستند.

لوئیس همیلتون - گرندپری ترکیه 2020
وی ادامه داد:

او این پیش فرض را که نمی‌توان این کار را کرد، از بین برد. زیرا او در جایی حضور دارد که به دلیل داشتن پوست رنگی امکان دسترسی به چنین چیزی وجود ندارد. او این مفهوم را بطور کلی نابود کرده است.

استرلینگ ماس،جک برابهام و جکی استوارت راننده‌های دیگر فرمول یک بوده‌اند که لقب شوالیه را دریافت کرده‌اند. همیلتون در 2008 جایزه MBE(یکی از درجات جوایز افتخاری در دربار انگلستان) را دریافت کرد.

هیل که در سال 1960 توانست عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد، گفت:

در ورزش ما بسیار نادر است که به لقب شوالیه دست پیدا کنیم. این لقب بخاطر موضع وی در مورد برابری نژادی و مبارزه با نژادپرستی و مسائل زیست محیطی نیز به وی تعلق گرفته است.

او آدم صریحی است، او آنچه که به او مربوط است را انجام می‌دهد و از شهرت خود برای اهداف مثبت استفاده می‌کند. او یک سفیر خارق العاده است و داشتن لقب شوالیه، فقط فرصتهای او را برای انجام این کارها افزایش می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد