موضوعات داغ

بازرسی اداره ایمنی ترافیک آمریکا از تسلا پس از فراخوانی مدل S و X در چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی یک بازرسی رسمی را در رابطه با ۱۱۴۷۶۱ تسلا که به دلیل نقص فنی در سیستم تعلیق در چین فراخوانی شده بودند، آغاز کرده ‌است. این خودروها شامل سدان‌های مدل S ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و شاسی بلندهای مدل X ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ هستند. این بازرسی زمانی آغاز شد که این اداره ۴۳ شکایت در مورد نقص فنی در سیستم تعلیق جلوی این خودروها دریافت کرد. در اسناد بازرسی اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمده است: اتصال‌های سیستم تعلیق جلو ممکن است دچار مشکل شوند، که ممکن است منجر به تماس بین تایر و آستر چرخ شود.

فراخوان بزرگ تسلا در چین

براساس بیانیه‌ای که از سوی سازمان تنظیم بازار چین صادر شده ‌است، تسلا در حال فراخوانی ۲۹۱۹۳ تسلا مدل S و تسلا مدل X است که به چین صادر شده بودند. این خودروها که بین ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ تولید شده‌اند، در سیستم تعلیق جلو و عقب دچار نقص فنی هستند. پس از ضربات شدید، ممکن است میله‌های اتصال آسیب ببینند، و در صورتی که سیستم تعلیق درست عمل نکند منجر به تصادف شوند. تمام این خودروها در کارخانه تسلا در فریمانت کالیفرنیا تولید شده‌اند.

تسلا برای حل این مساله، پیوندهای اتصال پشتی در تعلیق جلو و پیوندهای اتصال بالایی در تعلیق عقب خودروهای آسیب‌دیده را تعویض می‌کند؛ دو عیب متفاوت وجود دارد، و همه خودروها هردو مشکل را ندارند. این فراخوانی شامل مدل ۳ ساخت چین نمی‌شود، که به تازگی تولیدش در کارخانه گیگافکتوری در شانگهای چین آغاز شده است.

چهارمین فراخوان تسلا

این چهارمین فراخوانی خودروهای تسلای وارداتی در چین است. فراخوانی‌های قبلی شامل کیسه هواها و سیستم هدایت تاکاتا بودند. نماینده تسلا در چین فورا به درخواست رسانه‌ها برای پاسخ واکنش نشان نداده است. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی گفته است:

ما از فراخوانی خودروهای تسلا به دلیل نقص فنی سیستم تعلیق در چین آگاه هستیم. فعلا، این موسسه شکایات قابل‌توجهی در رابطه با این مشکل در آمریکا دریافت نکرده است. این سازمان با تسلا در تماس است و کاملا روی این فرآیند نظارت دارد، و در انجام اقداماتی جهت محافظت از مردم در برابر خطرات احتمالی برای ایمنی آن‌ها تردید نخواهد داشت.

تسلا در نامه‌ای به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی که در اوایل ماه سپتامبر ارسال شده، گفته است که با تصمیم گرفته شده توسط سازمان تنظیم بازار چین مخالف است و خودروهایی را خارج از چین فراخوانی نکرده، چون معتقد است مشکلی برای خودروها پیش نیامده تا آن‌ها را فراخوانی کند. تسلا در این نامه گفته که این مشکل ناشی از اشتباه رانندگان مانند افتادن در گودال با سرعت زیاد است.

دردسرهای تسلا پایان ندارد!

هنوز مشخص نیست آیا خودروهای تسلا مدل S و تسلا مدل X ساخته شده در فریمانت که در ایالات‌متحده هستند هم باید فراخوانی شوند یا خیر. به نظر می‌رسد این یک مشکل اساسی برای این خودروساز باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهند مالکان سدان‌های مدل S مشکلاتی را در زمینه سیستم تعلیق خودروی خود به خصوص در مورد مدل ۲۰۱۷ گزارش کرده بودند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد