موضوعات داغ

مکس هر راننده‌ای که نخواهد مسابقه دهد را اخراج می‌کند

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن بار دیگر با صحبتهایش جنجال به راه انداخت، او گفته که اگر راننده‌ای نخواهد بعد از دیدن صحنه انفجار تصادف رومن گروژان، مسابقه دهد را اخراج می‌کند.

رومن گروژان به هنگام شروع مسابقه بحرین به شدت تصادف کرد و به طور معجزه آسایی جان سالم به در برد. او در پیچ 3 با شدت زیادی به دیواره کناره برخورد کرد. ماشین این راننده فرانسوی پس از برخورد با گاردریل به دو نیم تقسیم شد و بلافاصله شعله‌ور شد.

تصاویر خروج گروژان از آن گوی آتشین بمدت یک و نیم ساعت نشان داده شد و در طی این زمان گاردریل با بلوکهای بتنی جایگزین شدند و در تمام این مدت رانندگان فرمول یک که منتظر شروع مجدد مسابقه بودند، مدام در حال دیدن این تصاویر بودند.

در این شرایط سوالی مطرح شد که آیا در صورت مصدومیت گروژان مدیران تیمها به رانندگان خود اجازه خواهند داد تا همراه با مرسدس مسابقه را شروع نکنند، که خوشبختانه رومن فقط سوختگی جزئی داشت، اما اگر جدی‌تر بود آنها از مسابقه کنار می‌کشیدند.

از لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن نفرات اول و دوم مسابقه سوال شد که آیا باید به رانندگان حق انتخاب شرکت نکردن در مسابقه را می‌دادند.

همیلتون پاسخ داد:

فکر نمیکنم، ما قوانین ایمنی را تنظیم نکرده‌ایم.

ما اینجا هستیم تا یک کار را انجام دهیم و به فیا اعتماد داریم که در خصوص ایمنی آگاه هستند و ما به طور ضمنی به آنها اعتماد داریم، نه، من فکر نمی‌کنم.

پاسخ ورشتپن بسیار شدیدتر بود. راننده ردبول گفت:

اگر ما مدیر تیم بودیم، او را یا یک اردنگی از تیم بیرون می‌کردم.

اگر آن شخص مسابقه نمی‌داد و من رئیس تیم بودم، به او می‌گفتم از این به بعد هرگز بر روی صندلی نخواهی نشست، همین.

همیلتون به ورشتپن گفت که:

من برای هر کسی که در آینده راننده تو باشد متاسفم

اگرچه در جواب او می‌توان به ورشتپن کمی آزادی عمل داد، زیرا در سال 1994 پدرش جوس بود که با آتش گرفتن بنتون در گرندپری آلمان، در گوی آتش قرار گرفت.

قطعا ورشتپن باید شکرگزار باشد که گروژآن نیز مانند پدرش زنده ماند، تا داستان را تعریف کند. او درباره تصادف راننده تیم هاس گفت:

وقتی شعله‌های آتش را دیدم، تماشای آنها بسیار ترسناک بود، اما خوشبختانه او از ماشین خارج شد و این مهمترین چیز بود. شما می‌توانید ببینید که واقعا چقدر ایمنی پیشرفت کرده است.

من فکر می‌کنم هیلو امروز جان او را نجات داد. در ابتدای ورود بر روی خودروها، من خیلی نسبت به آن انتقاد داشتم که ظاهر زشتی داشت اما در مورد ایمنی چیزی نمی‌شود گفت زیرا امروز قطعا رومن را نجات داد، از این بابت بسیار خوشحالم.

البته که ذهن ما پیش او و خانواده‌اش است، زیرا که آنها مقابل تلویزیون آن را تماشا می‌کنند، که اصلا چیز خوبی نیست. بنابراین امیدوارم که او خیلی زود بهبود پیدا کند و کنار ما برگردد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد