موضوعات داغ

واردات خودرو در سال 1400 آزاد خواهد شد، تعیین درآمد از محل واردات در بودجه

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

امروز دولت لایحه ای را به مجلس تقدیم کرده که در آن 2 هزار میلیارد تومان درآمد از محل حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته شده است. این ردیف درآمدی به این معنا است که دولت قصد دارد واردات خودرو را در سال 1400 باز کند و میزانی درآمد از این محل برای خود در نظر گرفته است. این در حالی است که در بودجه سال جاری، درآمدی از محل واردات خودرو در نظر گرفته نشده بود.

آیا واردات خودرو باز خواهد شد؟

حال سوال اصلی اینجا است که آیا این لایحه ای که به مجلس داده شده، به معنای باز شدن قطعی واردات خودرو خواهد بود؟ باید گفت که حال مجلس باید این لایحه بودجه را بررسی کرده و تصویب کند. این احتمال وجود دارد که مجلس کنونی این ردیف درآمد را تصویب نکند و از مجلس بخواهد این محل درآمد را حذف کند.

لذا باید گفت هنوز هیچ چیز قطعی نشده و ممکن است که مجلس این طرح را نپذیرد و کماکان پس از دو سال، واردات خودرو ممنوع باشد و مجبور باشیم خودروهای داخلی را در لاتاری بزرگ خودروسازان داخلی، قرعه کشی کنیم و خودروهای چند سال پیش وارداتی را به قیمت های نجومی و چندین برابر دیگر کشورها، نقداً خریداری کنیم!

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/12
وقتی واردات خودرو رو هم میخوان انحصاری کنن بنظر شما میان جوری قیمت بزارن که کصی دنا پلاس اتومات رو فرضا بیاد بخره 200 تومن جا 500 تومن؟؟
شما خودروسازارو نمیشناسین؟
1399/9/12
سلام خسته نباشین، یه سوالی داشتم، به نظر شما اگه واردات حالا آزاد شه چه بر سر قیمت خودروهای داخلی و یا همان موجود در کشور چه وارداتی چه مونتاژ خواهد آمد؟
1399/9/13
شک نداشته باشید که امممممکان نداره واردات آزاد بشه. با این وضع اقتصادی ، خوش خیالی محضه که گمان کنیم وارداتی صورت بگیره ، البته و البته برای مردم