موضوعات داغ

حدود ۱۱ هزار فولکس واگن تیگوان به دلیل احتمال پارگی کمربندهای ایمنی حین تصادف فراخوانی شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سه سال پیش، دو فولکس ‌واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا مورد آزمایش قرار گرفتند و کمربند ایمنی سمت راننده آن‌ها حین تصادف پاره شد.

این شرکت آلمانی نتوانست علت اصلی این مشکل را تشخیص دهد که به طور جدی جان سرنشینان را حین تصادف به خطر می‌انداخت، و بر این باور است که این پارگی ممکن است ناشی از یک عامل خارجی باشد.

این شرکت هنوز نمی‌داند چه چیزی منجر به این مشکل شده‌ است، چون هنوز در حال بررسی این مورد است، اما حالا تصمیم گرفته برای احتیاط بیشتر تمام شاسی بلندهای تیگوان مشابه همان دو نسخه‌ای که مورد آزمایش قرار گرفتند را فراخوانی کند. این شامل ۱۰۸۳۵ دستگاه از مدل ۲۰۱۸ است که از ۸ جولای تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ ساخته شده‌اند.

بعد از اطلاع‌رسانی به مالکان در اوایل سال آینده، به آن‌ها توصیه می‌شود که قرار ملاقاتی با یک نمایندگی مجاز ترتیب دهند. سپس کارشناسان فنی، دو کمربند ایمنی جلو را بررسی خواهند کرد و آن‌ها را با کمربندهای جدید از قطعات مرجوعی جایگزین می‌کنند.

انتظار می‌رود این فراخوانی از ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شود. تمام تعمیرات به صورت رایگان انجام خواهد شد و فولکس ‌واگن برنامه بازپرداختی برای مالکان ارائه نخواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد