موضوعات داغ

قیمت شاهین سایپا از سوی شورای رقابت مشخص شد، رقابت شاهین و دنا پلاس در آینده نزدیک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مطابق اعلام نظر رضا شیوا، رییس شورای رقابت، قیمت کارخانه‌ای سایپا شاهین برای سه ماهه سوم سال جاری ۲۳۶.۵۰۰.۰۰۰ تومان اعلام شده است که البته این قیمت بدون احتساب مواردی همچون مالیات شماره گذاری خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد رقم نهایی اعلام شده برای قیمت شاهین در زمان فعلی حدود 268 میلیون تومان باشد. چنین قیمتی شاهین سایپا را به رقیب جدی دنا پلاس ایران خودرو تبدیل خواهد کرد.

اگر پیگیر اخبار سایپا شاهین بوده باشید، حتما می‌دانید که این خودرو در ابتدا رهام نام داشت و قرار بود تا از پیشرانه 1.65 لیتری برلیانس استفاده کند. ارائه خودرویی با برند ملی و پیشرانه‌ای قدرتمند، می‌توانست به سکوی موفقیت جدیدی برای سایپا تبدیل شود که بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه صنعت خودرو و خروج شرکای خارجی، مسیر رسیدن به این هدف را تغییر دادند.

پس از خروج برلیانس از ایران، سایپا پیشرانه دیگری به جز موتور M15 برای استفاده نداشت. این پیشرانه بر روی تیبا، ساینا، تیبا 2 و کوییک نصب شده بود و استفاده از آن برای محصول جدید که اینک شاهین نام گرفته بود، کمی عجیب به نظر می‌رسید. به همین دلیل سایپا این پیشرانه را به سیستم پرخوران یا توربوشارژر مجهز کرد تا جذابیت بیشتری برای خریداران داشته باشد. امکانات رفاهی متعدد نیز یکی دیگر از مزایا شاهین در رقابت با محصولات اقتصادی چینی و دنا پلاس ایران خودرو خواهد بود. حال باید منتظر صدور دعوتنامه‌های سایپا برای مشتریان شاهین باشیم تا قیمت نهایی محصول جدید سایپا از سوی خودروساز اعلام شود.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/20
وقتی سایپا و ایران خودرو و مدیران خودرو و غیره میبینن هر قیمتی که اعلام کنن، مردم نه نمیگن اوضاع همینیه که میبینید. آخه 270 میلیون برا این ماشین با موتور پراید!
توربوشم که با این بنزین ایرانی سازگاری نداره. قیافشم که چنگی به دل نمییزنه.
1399/9/21
مفته... چیزی نیست قيمتش
يه محصول ناقص ديگه از سایپای مطمئن با موتور ریشه اجدادیش ( پراید)
کیلویی 250 هزار تومن ناقابل
شرکتی که فقط اون ميتونه پرایدو بعد 20 سال بکنه تیبا و بعد تیبا2 بشه هاچبکش
و با تغییر کمی جلو عقب بشه ساینا
و از همه جالب تر وقتی ساینا بشه هاچبک، کلا يه ماشین ديگه ميشه به نام کوییک
این سایپای مطمئن، رنو 5 را بعد کلی سال تولید تازه داشت وارد فاز pk نيو میکرد که معلوم نیست چرا از پیشرفت بیشتر دست کشید تا رنو نيو پی کی پلاس بسازه
1399/9/21
من برای مصرف خودم پیش خرید کردم، الان پراید سوارم، تقریبا تمام خودروهای داخلی رو داشتم. دنا پلاسم رو فروختم برای شاهین واریز وجه کنم. چند سالی هم تندر ایرانخودرویی داشتم. زمانی که اسم خودرو رهام بود، کرمانشاه یه نمایشگاه برپا شد و رهام هم حضور داشت اگر خیلی تغییر نکرده نباشه بسیار زیبا و چشم نواز بود. هم طراحی بدنه و هم کابین. به یقین نسبت به دنا پلاس یه سرو گردن بالاتربود. به شخصه ترجیا میدم پیشرانه کم هزینه و کم استهلاک باشه تا اینکه موتور یه سوپر لوکس یا مسابقه ای روش باشه. منصفانه نگاه کنیم آیا ایراد اساسی به موتور پراید یا تیبا می تونید وارد کنید؟
این خودرو یه خودروی خانوادگیه. زیبا با امکانات خوب و تست های تصادف و پیشرانه نوید بخش و امیدوار کننده.
اصلا از دنا پلاس راضی نبودم، بسیار بی کیفیت کم جون و پر صدا بود.

با در نظر گرفتن شرایط، خودرو سازی انحصاری و ممنوعیت و تعرفه بالای واردات، با همین قیمت هم یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.
به نظرتون کسی برای اعتراض انصراف میده؟ یا خودرویی بدون خریدار در این دو شرکت می مونه؟
کاش تمسخر کننده ها یه شاهینو تو دیوار آگهی کنن و قصد فروش به ملت داشته باشن اونوقت ببین چیا که در تعریفش نمی نویسن
1399/9/21
واقعا قیمت اعلامی اگر صحت داشته باشه
جای بسی تعجب داره
نزدیک ۳۰۰ تومن پول بدی، پراید بَزَک شده سوار بشی
وقیتی تو کلینیک خودرو قیمت بررسی شده، تغییرات ظاهری چند درصد ب هزینه تولید اضافه کرده ک همچین قیمت خارج شده
واقعا ماشین های پژو تو این رنج قیمت، انتخاب منطقی تری هستن.
1399/9/22
واقعا جای تأسف داره که چنین قیمتی رو برای خریداران سری اول شاهین بذارن. زمانی که از مشتری ۸۰ میلیون وجه پیش پرداخت دریافت کردن قیمت دلار خیلی پایینتر از قیمت الان بود. ولی متأسفانه شاهد بی عدالتی و عدم مشتری مداری از طرف شرکت دولتی هستیم! بسیاری از خریداران توانایی تکمیل وجه نخواهند داشت.. قیمت روز دنا پلاس ۱۶۶ میلیون هست و قرار بود شاهین با دنا پلاس رقابت کنه اما چه شد؟؟
۲۶۷ میلیون برای موتور تیبا توربو؟!
1399/9/22
اصلا ارزش نداره با این قیمت
1399/9/23
قیمتش خیلی بالاست 160 بیشتر نمی ارزه خریداران شاهین لطفا اعتراض کنید یا نخرید
1399/10/8
منم شاهین پول واریز کردم قیمت ۱۵۰م بیشتر نمی ارزه