موضوعات داغ

خط تولید جگوار لندروور در انگلستان متوقف شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جگوار لندرور به دلیل مشکلات به وجود آمده از شیوع گسترده کووید 19، تولیدات خود در کارخانه کستل برومویچ را تا حد زیادی متوقف کرده است. طبق بیانیه این شرکت خودروسازی، این امر باعث تاخیر در تحویل کالاها شده است. جگوار لندروور اصرار دارد که این اختلال مانند هوندا که هفته گذشته به علت توقف در بنادر انگلیس مجبور به توقف تولید خودرو در کارخانه سویندن شده، نیست.

گفته شده است که هوندا به دلیل افزایش تعداد سفارشات مشتریان برای کریسمس، با این مسئله روبرو شده است و همراه با چند شرکت دیگر که کالای خود را در انبار ذخیره کرده اند، منتظر دوره انتقال برکسیت برای آزاد سازی محصولات خود هستند. این دوره اول ژانویه به پایان می‌رسد.

کارخانه کستل برومویچ نیز در ماه مارس به دلیل اولین موج کووید 19 همراه با دیگر کارخانجات تولیدی انگلستان تعطیل شده است. JLR یکی از آخرین کارخانه هایی بود که تولید خود را از سر گرفت و تا ماه اوت بیکار بود.

فروش جگوار امسال مورد لطمه شدیدی قرار گرفته است زیرا تعداد خیلی کمی از سدان‌های XE و XF به فروش رسیده اند. از ماه آوریل تا سپتامبر چیزی حدود 46,136 دستگاه فروخته شده که نسبت به سال پیش 40 درصد کاهش داشته است. این مسئله بسیار جالب توجه است که اسکات دیکن, رئیس فروش جگوار لندروور انگلستان قبلا گفته بود که XE و XF همچنان بخش وسیعی از فروش را به خود اختصاص داده و جزو بهترین محصولات هستند.

او در ماه نوامبر اظهار داشته است که اگرچه بازار فروش سدان بسیار چالش برانگیز است اما برای ما محصولات بسیار مهمی به شمار می‌روند. ما باید سود حاصله را نه تنها برای خود بلکه برای خرده فروشان نیز، بررسی کنیم. XE و XF اتومبیل های واقعا قدرتمندی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد