موضوعات داغ

وزارت صمت به دنبال آزادسازی کامل قیمت خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

محمد رضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بسته پیشنهادی وزارت صمت برای آزادسازی کامل قیمت خودرو، اعلام کرد که با حذف کامل سیاست سرکوب قیمت، شکست انحصار و آزادسازی واردات، وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال این است که روند معیوب تولید و عرضه خودرو در بازار را اصلاح کرده و قیمت ها واقعی شوند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرانجیب، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد که در صورت تصویب بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین در صورتی که قیمت گذاری خودروهای کم تیراژ از دستورکار خارج شود، می توان گفت که برخی شرکت های خودروسازی می توانند زیان دهی خود را کاهش دهند.

وی در ادامه عنوان کرد که وزارت صنعت با این طرح پیشنهادی به دنبال حذف کامل سیاست سرکوب قیمت ها و واگذاری قیمت گذاری خودرو به شرکت های خودروسازی است و در گام های بعدی، قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ را هم در دستور کار قرار خواهد داد و به شرکت های خودروسازی واگذار خواهد کرد!.

برای افزایش کیفیت محصولات تولید داخل، ناگزیر به ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو هستیم و باید از صنعت خودروسازی کشور حمایت شود. نبود فضای رقابتی باعث شده تا کیفیت محصولات تولیدی کاهش پیدا کرده و همچنین قیمت آنان افزایش پیدا کند که همین موضوع مانعی برای توسعه خودروسازی کشور شده است.

تداوم قیمت گذاری دستوری همچنین مردم را مجبور کرده است تا برای خرید خودروهای کم کیفیت در نوبت های طولانی قرار گیرند و قیمت ها در بازار غیرواقعی و اختلاف زیادی با کارخانه داشته باشد. به همین دلیل برای افزایش کیفیت محصولات تولید داخل هم که شده باشد، باید این شرایط اصلاح شده و قیمت خودرو آزاد شود، علاوه بر اینکه واردات خودرو هم باید آزاد باشد و پالس های مثبتی از سوی دولت دریافت شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد