موضوعات داغ

ایلان ماسک افشا کرد: می‌خواستم تسلا را به اپل بفروشم، اما حتی جلسه هم نگذاشتند!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر ورود اپل به بازار خودروهای الکتریکی منتشر شد. اپل تصمیم دارد تا خودروهای الکتریکی بسازد و در بازه‌ای بین سال 2021 الی 2025 شاهد عرضه خودرو اپل به بازار خواهیم بود. با این وجود انتشار یک خبر دیگر نشان داد که وضعیت اپل می‌توانست بهتر از این باشد، چرا که اپل می‌توانست تسلا را خریداری کند.

این خبر را ایلان ماسک در توئیتر خود منتشر کرد و در یک توییت ادعا کرد قصد داشته تسلا را با قیمتی ارزان به اپل بفروشد اما تیم کوک مدیر عامل اپل حتی حاضر نشده جلسه‌ای را برای این مساله برگزار کند. احتمال می‌رود که ایلان ماسک این کار را در سال 2013 انجام داده باشد، زمانی که تسلا در تاریک‌ترین دوران خود قرار داشت و به نظر نمی‌رسید شاهد بازگشت این خودروساز به بازار باشیم.

ایلان ماسک همزمان با این توئیت، رویکرد اپل در تولید خودرو برقی را مورد تمجید قرار داد و رویکرد اپل را انقلابی دانست. خود برقی اپل در حال حاضر پروژه تایتان نام دارد و از باتری تک سلولی استفاده می‌کند.

ایلان ماسک ادعا کرده که در روزهای نه چندان خوب تسلا، با تیم کوک تماس گرفته و از قصد خود برای فروش تسلا به اپل با یک دهم قیمت فعلی خبر داده است که این قیمت حدود 607 میلیارد دلار برآورد می‌شود. با این حال تیم کوک از برگزاری جلسه مشترک با وی برای خرید تسلا خودداری کرده است.

علاوه برآن تسلا یکبار دیگر در فاصله زمانی اواخر 2017 و اوایل 2019 دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شده و حتی تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفته است. بنابراین احتمال دارد پیشنهاد ماسک به تیم کوک برای فروش تسلا در همین بازه زمانی نیز اتفاق افتاده باشد. با این وجود برخی خبرنگاران احتمال می‌دهند تیم کوک خرید تسلا را منوط به خروج ایلان ماسک از این شرکت کرده بود و این مساله را به نوعی کینه شخصی تیم کوک از ایلان ماسک می‌دانند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/5
عجب عکسی رو انتخاب کردین D: