موضوعات داغ

رقص جالب ربات‌های هیوندای (بوستون داینامیکس) را تماشا کنید +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر شما یکی از آن افرادی هستید که وقتی به یک روبات نگاه می‌کنند، فورا آینده تاریکی را تصور می‌کنند که در آن روبات‌ها دنیا را اشغال کرده‌اند و ما را به بردگی گرفته‌اند، پس بهتر است این ویدئو از روبات‌های بوستون داینامیکس را تماشا نکنید.

سال ۲۰۲۰ که یکی از دشوارترین و وحشتناک‌ترین سال‌های دوران مدرن بود نفس‌های آخرش را می‌کشد. برای جشن به پایان رسیدن این سال نحس و ورود به سال ۲۰۲۱ که امیدواریم در آن اتفاقات خوبی برای همه بیفتد، تیم بوستون داینامیکس ویدئویی از چند روباتش را منتشر کرده که در حال رقصیدن هستند.

البته این یک رقص ساده نیست، بلکه برای هر کدام از حرکاتش برنامه‌ریزی شده است. در این ویدئو، شاهد حرکات تکی و هماهنگ مختلفی هستیم که شاید در برخی از لحظات، حس ناخوشایندی به بیننده بدهند.

ربات‌های بوستون داینامیکس

در این کلیپ، دو روبات اطلس، یک هندل و یک اسپات حضور دارند. اطلس پویاترین روبات انسان‌نمای دنیاست و می‌تواند هر کاری از برداشتن جعبه تا پارکور را انجام دهد. هندل روبات چرخ‌داری مخصوص جابجا کردن جعبه‌ها است و اگرچه زمان کمی در این ویدئو به آن اختصاص داده شده، اما خیلی خوب خودنمایی می‌کند. اسپات روباتی شبیه به سگ است که طی سال‌ها بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته ‌است؛ اما حالا دیگر بدون سر نیست و یک گردن بلند و یک سر دارد تا وانمود کند در حال آواز خواندن است.

این رقص همراه با ترانه «آیا من رو دوست داری؟» از گروه کانتورز اجرا شده ‌است، که انتخاب این ترانه، جذابیت بیشتری به این رقص اضافه می‌کند. گاهی اوقات به نظر می‌رسد در این ویدئو شاهد جلوه‌های ویژه کامپیوتری یا افزایش سرعت ویدئو هستیم، اما اگر چنین کاری انجام شده باشد، تیم بوستون داینامیکس به آن اشاره‌ای نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد