موضوعات داغ

فورد سوپر دیوتی سدان، محصولی عجیب از برزیل! +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فورد یکی از خودروسازان مشهور و شناخته شده آمریکایی است که سال‌ها است محدوده فعالیت خود را به تمامی نقاط جهان گسترش داده است. شاید برای شما عجیب به نظر برسد اما امروزه فورد دیگر سدان به بازار ایالات متحده عرضه نمی‌کند و فقط به فروش شاسی بلندهای اسپرت ترکیبی، خودروهای اسپرت دو درب و پیکاپ‌ها اکتفا کرده است.

با این حال برزیلی‌ها دست به کار شده‌اند و سدانی عجیب را با برند فورد ساخته‌اند. شرکت Tropical Cabines با ساخت فورد سوپر دیوتی سدان، یکی از عجیب‌ترین خودروهای آمریکایی را به تولید رسانده است. تبدیل خودروهای سواری و شاسی بلند به کوپه مساله رایجی در صنعت خودروسازی است اما کمتر کسی یک پیکاپ را به سدان تبدیل می‌کند. شرکت برزیلی ساخته دست خود را Tropical Cabines نام نهاده است.

فورد سوپر دیوتی

شرکت برزیلی از سال 2001 فورد سوپر دیوتی سدان را به تولید رسانده است و اخیرا رسانه‌ها متوجه وجود چنین محصولی شده‌اند. تخصص این شرکت خرد کردن پلتفرم خودروهای شاسی بلند و تبدیل آن‌ها به خودروهای کوچکتر است.

بدنه قسمت جلوی فورد سوپر دیوتی سدان از فایبرگلاس ساخته شده است و برای قسمت عقب از بدنه فورد فوکوس استفاده شده است. فضای داخلی نیز با استفاده از قطعات استوک فورد F-250 شکل گرفته‌اند.

عجیب‌ترین قسمت Tropiclassic را زیر کاپوت این خودرو می‌توان یافت، جایی که از یک پیشرانه 3.9 لیتری کامینز سری B و شش سیلندر خطی 4.2 لیتری Navistar استفاده شده است.

با وجود جذابیت فورد سوپر دیوتی سدان و منحصر به فرد بودن این خودرو، تبدیل شاسی یک پیکاپ به سدان و تولید خودرویی ترکیبی با معجونی از اتومبیل‌های مختلف، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/15
مصداق بارز قیمه ها را ریختن تو ماستا...