موضوعات داغ

جلوپنجره پانامریکا بر روی مدل های جدید مرسدس بنز نصب خواهند شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جلوپنجره پانامریکا یکی از اصول مشترک بین تمامی مدل‌های اسپرت مرسدس بنز است که قدمت آن به دهه 1950 میلادی باز می‌گردد. مطابق اعلام مرسدس AMG، این جلوپنجره اکنون بر روی پایین‌رده‌ترین مدل‌های AMG‌ یعنی A35 و CLA35 نیز نصب خواهد شد تا وجه اشتراک این دو مدل و سایر محصولات خانواده مرسدس بنز AMG تکمیل شود.

جلوپنجره پانامریکا برای نخستین بار در مدل افسانه‌ای مرسدس بنز 300SL مورد استفاده قرار گرفت. مرسدس بنز از این جلوپنجره برای ایجاد تمایز بین مدل‌های معمولی و اسپرت استفاده می‌کرد. این جلوپنجره خاطره انگیز پس از سال‌ها سکوت، در سال 2018 به مرسدس AMG GT افزوده شد. از آن زمان زیرشاخه مرسدس AMG به جلوپنجره پانامریکا علاقمند شده و از این مشبک شکل تهاجمی بر روی تمامی مدل‌های خود استفاده می‌کند.

مرسدس بنز A35 و CLA 35 AMG در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین مدل‌های AMG‌ هستند که اکنون برای جذب مشتریان بیشتر، با این جلوپنجره به تولید می‌رسند. بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند که دو مدل یاد شده، مرسدس AMG‌ واقعی نیستند چرا که از پیشرانه‌های تیون شده توسط AMG‌ بهره‌مند نیستند و به جای آن از پیشرانه دو لیتری توربوشارژر اصلاح شده‌ای بهره می‌برند که پیش از این در مرسدس بنز A250 و CLA 250 مورد استفاده قرار گرفته بودند. اکنون باید دید که آیا استدلال‌های مخالفان مرسدس بنز A35 و CLA 35 AMG این خودروها را بی‌اعتبار می‌کند یا جلوپنجره پانامریکا موجب جلب توجه مخاطبان بیشتری خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد