موضوعات داغ

ابرخودرو هیبریدی مک لارن آرتورا با موتور V6 با توان ۶۷۱ اسب بخار رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در سال ۲۰۱۲، مک لارن ابرخودروی P1 را عرضه کرد. اولین محصول هیبریدی این برند توان کلی ۹۰۳ اسب بخار، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲٫۸ ثانیه و محدوده مسافت برقی ۳۱ کیلومتری را ارائه داد. اما قیمت این خودرو بیش از ۱ میلیون دلار بود - حالا مک لارن یک مدل با قدرت برقی مشابه را با قیمت منطقی‌تری ارائه می‌دهد.

مک لارن آرتورا ۲۰۲۲ اولین خودروی هیبریدی قدرتمند تولید انبوه این برند است. این مدل دارای موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوشارژ است که به تنهایی توان ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۵۸۴ نیوتن متر تولید می‌کند. موتور برقی که درون پوسته فلایویل قرار گرفته، ۹۴ اسب بخار توان و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور به قدرت این مدل اضافه می‌کند تا خروجی کلی را به ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۴ نیوتن متر برساند.

این باعث می‌شود شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آرتورا فقط ۳ ثانیه یعنی ۰.۲ ثانیه کندتر از P1 باشد. سرعت نهایی آرتورا به ۳۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. این مدل همچنین از یک جعبه دنده هشت سرعته دو-کلاچه جدید بهره می‌برد.

موتور برقی از یک بسته باتری متشکل از پنج ماژول لیتیوم یونی با ظرفیت ترکیبی ۷٫۴ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. آرتورا نیز مانند P1 دارای محدوده مسافت برقی ۳۱ کیلومتری است. مالکان با استفاده از یک شارژر استاندارد EVSE می‌توانند تنها در عرض دو ساعت و نیم خودروی خود را از صفر تا ۸۰ درصد شارژ کنند.

آرتورا اولین خودرو در خط تولید این برند است که از معماری کربن سبک‌وزن مک لارن (MCLA) استفاده می‌کند. مهندسان این پلتفرم را به طور خاص برای پیشرانه‌های هیبریدی مانند این طراحی کرده‌اند، که از آلومینیوم و فیبر کربن برای حفظ تناسب ظاهری حین کاهش وزن خودرو استفاده می‌کند.

وزن مک لارن آرتورا ۱.۵ تُن است. قطعات هیبریدی مانند موتور و بسته باتری فقط ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارند. وزن بسته باتری ۸۸ کیلوگرم است در حالی که موتور برقی ۱۵ کیلوگرم وزن دارد. وزن موتور بنزینی ۱۶۰ کیلوگرم یعنی ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از موتور V8 قبلی است.

مک لارن آرتورا

معماری جدید MCLA همچنین به مک لارن اجازه می‌دهد تا تعدادی از تجهیزات ایمنی را برای اولین بار روی این مدل قرار دهد. امکاناتی که به صورت استاندارد روی آرتورا در دسترس هستند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر، دستیار نور بالا و تشخیص نشانه‌های جاده است که همگی به صورت آنلاین به‌روزرسانی می‌شوند. تکنولوژی داخلی هم کاملا تغییر کرده است. آرتورا اولین خودرو در خط تولید این برند با سیستم سرگرمی رسانه‌ای جدید مک لارن به نام MIS II با یک نمایشگر لمسی HD است که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

قیمت مدل پایه مک لارن آرتورا در آمریکا از ۲۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود، که دارای امکانات استانداردی مانند صندلی‌های قابل تنظیم برقی، نمایشگر گوشی‌های هوشمند‌، بالابر دماغه، آینه‌های تاشو و گرم‌‌شونده و سیستم کنترل وایرلس هوم‌لینک است. خریداران می‌توانند از بین سه نسخه پرفورمنس، تک‌لوکس و ویژن یکی را انتخاب کنند که هر کدام امکانات مخصوص خودشان را دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد