موضوعات داغ

جک A5 با نام جک J7 در مکزيک، عربستان، قزاقستان و روسيه به بازار عرضه شد

عکس مطلب اول

شرکت جک اولين خودرو خود پس از همکاري با شرکت فولکس‌واگن يعني جک J7 را در مکزيک، عربستان، قزاقستان و روسيه به بازار عرضه کرد، البته آنچه در روسيه عرضه مي‌شود در قزاقستان تولیدشده است. قيمت جک J7 در قزاقستان و روسيه در حد خودروهاي يک کلاس پايين‌تر از آن همچون کيا ريو و هيوندايي اکسنت است.

جک J7

با توجه به قيمت مناسب و معقول تعیین‌شده براي جک J7 در روسيه، تمامي سهميه خودروهاي جک J7 بلافاصله خریداری‌شده‌اند و به همين خاطر شرکت جک قول داده علاوه بر اضافه نمودن امکاناتي همچون گرم‌کن صندلي و سيني زير موتور، تعداد بيشتري جک J7 به بازار روسيه عرضه کند.

جک J7

به‌احتمال بسيار زياد نمونه‌اي که در بازار ايران عرضه خواهد شد ازلحاظ رنگ چرم، فضاي داخلي و امکانات، شبيه نمونه ارائه‌شده در بازار قزاقستان و روسيه خواهد بود. چرم مصنوعي پوشش داخلي نمونه‌اي از جک J7 که در بازار قزاقستان و روسيه عرضه مي‌شود به رنگ قهوه‌اي تيره است که ازلحاظ کثيف نشدن بهتر از چرم‌هاي به رنگ روشن است و ازلحاظ نماي ظاهري و خاک نگرفتن نيز بهتر از چرم به رنگ سياه است.

جک J7

در حال حاضر مجهزترين نمونه جک J7 عرضه‌شده در بازار قزاقستان و روسيه امکانات کمتري نسبت به مجهزترين نمونه چيني جک A5 دارد. امکاناتي که در نمونه بازار قزاقستان و روسيه حذف‌شده‌ عبارت‌اند از: موتوربرقی مخصوص باز و بسته کردن درب عقب و حسگر باز کردن درب عقب که با حرکت پا فعال مي‌شود، 4 جهت تنظيم برقي صندلي‌هاي جلو، دوربين‌ جلو و دوربين‌هاي زير آیینه‌ها و سامانه نماي 360 درجه، سانروف پاناروما، خروجي استاندارد 12 ولت فندکي در صندوق‌عقب، شارژ بدون سيم موبايل و گرم‌کن صندلي راننده که به‌احتمال‌زیاد اين امکانات در نمونه‌اي که به بازار ايران عرضه مي‌شود نيز حذف مي‌شوند تا قيمت جک J7 مناسب و متعادل باشد.

جک J7

امکانات مجهزترين نمونه‌اي از جک J7 که در بازار قزاقستان و روسيه ارائه مي‌شود نيز عبارت‌اند از: صندلي‌هاي اسپرت با روکش چرم مصنوعي، صندلي‌هاي عقب باقابلیت تا شدن به نسبت يک‌سوم به دوسوم، زيرآرنجي براي صندلي‌هاي جلو، زيرآرنجي براي صندلي‌هاي عقب، روشنايي 64 رنگ فضاي داخلي، شش کيسه‌ هوا،ABS, EBD, HBA, ESC, TCS, HAS, BOS, ESS, TPMS ، هشدار صوتي سرعت بالاي 130 کيلومتر، 4 حس‌گر پارک عقب، 2 حس‌گر پارک جلو، دوربين عقب با خطوط راهنمايي که با چرخش فرمان تغيير مي‌کنند، کمربندهاي عقب با سه ‌نقطه اتکا، قفل کودک، ايزوفيکس براي صندلي کودکان، ورود بدون کليد فقط براي درب راننده، روشن کردن موتور با فشردن دکمه، کليد هوشمند، ترمز پارک برقي، تنظيم برقي آیینه‌های جانبي، گرم‌کن آیینه‌های جانبي، آیینه‌های جانبي باقابلیت جمع شدن برقي که بعد از قفل شدن درب‌ها به‌طور خودکار جمع‌مي‌شوند، بالابر خودکار براي هر 4 شيشه‌، کروز کنترل، تهويه مطبوع خودکار، 8 بلندگو، نمايشگر 10.2 اينچي عمودي باقابلیت پشتيباني از Android Auto و Apple Car Play، فرمان برقي، صفحه پشت‌آمپر تماماً ديجيتال 10 اينچي، درگاه USB براي شارژ موبايل و گجت سرنشينان صندلي عقب، دو چراغ مطالعه جداگانه براي سرنشينان صندلي عقب، سقف به رنگ سياه، روکش چرم مصنوعي فرمان، جعبه‌دنده CVT، چراغ خوش‌آمد گويي زير درب‌ها، چراغ‌هاي تماماً LED، خروجي تهويه مطبوع براي سرنشينان رديف عقب، چرخ‌هاي آلياژي 17 اينچي.

جک J7

قيمت جک S3 مدل 2021 با سطح امکانات Intelligent در قزاقستان با موتور 1.6 ليتري تنفس طبيعي و گيربکس CVT برابر با 6390000 تنگه قزاقستان است و قيمت مجهزترين نمونه جک J7 مدل 2021 با سطح امکانات Luxury در قزاقستان با موتور 1.5 ليتري توربو و گيربکس CVT برابر با 7790000 تنگه قزاقستان است. از مقايسه اين دو خودرو مي‌توان اين‌گونه نتيجه گرفت که در قزاقستان نسبت قيمت جک J7 با سطح امکانات Luxury به قيمت جک S3 با سطح امکانات Intelligent برابر با عدد 1.219 است. حال اگر بخواهيم همين نسبت قيمتي را براي کشورمان در نظر بگيريم آنگاه با توجه به قيمت فعلي خودرو جک S3 در ايران که 499 ميليون تومان است، قيمت جک J7 برابر با 608 ميليون تومان خواهد شد. توضيح اينکه جک S3 که در قزاقستان ارائه مي‌شود از همه لحاظ با جک S3 که در ايران عرضه مي‌شود داراي امکانات و تجهيزات يکساني است.

جک S3

قيمت جک S7 مدل 2021 با سطح امکانات Prestige در قزاقستان با موتور 1.5 ليتري توربو و گيربکس DCT برابر با 10790000 تنگه قزاقستان است و قيمت مجهزترين نمونه جک J7 مدل 2021 با سطح امکانات Luxury در قزاقستان با موتور 1.5 ليتري توربو و گيربکس CVT برابر با 7790000 تنگه قزاقستان است. از مقايسه اين دو خودرو مي‌توان اين‌گونه نتيجه گرفت که در قزاقستان نسبت قيمت جک J7 با سطح امکانات Luxury به قيمت جک S7 با سطح امکانات Prestige برابر با عدد 0.722 است. حال اگر بخواهيم همين نسبت قيمتي را براي کشورمان در نظر بگيريم آنگاه با توجه به قيمت قطعي خودرو جک S7 که 950 ميليون تومان است، قيمت جک J7 برابر با 685 ميليون تومان خواهد شد. البته اگر 50 ميليون تخفيف خريد قطعي را در نظر بگيريم آنگاه حداکثر قيمت جک J7 برابر با 649 ميليون تومان خواهد شد.

جک S7

بنابراين اگر بخواهيم به‌طور تقريبي و از مقايسه قيمت خودروي جک J7 با قيمت خودروهاي جک S7 و جک S3 در بازار قزاقستان قيمت خودروي جک J7 در ايران را کشف کنيم به قيمت 629 ميليون تومان خواهيم رسيد که تقريباً معادل قيمت رقيب سرسختش يعني چري آريزو 5 توربو است زيرا هم‌اکنون قيمت چري آريزو 5 توربو 625 ميليون تومان تعیین‌شده است.

همان‌گونه که در بالا اشاره شد جک J7 در روسيه به بازار عرضه‌شده و متعاقباً توسط دو مجله معتبر روسي نيز آزموده شده و حتي با رقباي هم قيمتش همچون فولکس‌واگن پولو و کيا ريو نيز مقايسه شده است و البته که بين اين سه خودرو جک J7 رتبه سوم را کسب نموده زيرا هم‌اکنون کيا ريو پرفروش‌ترين خودرو روسيه است. در تمامي اين آزمون‌ها نويسندگان به فرمان‌پذيري يا همان هندلينگ خوب جک J7 اشاره‌کرده‌اند و ‌فرمان‌پذيري جک J7 را مشابه فرمان‌پذيري نسل قبلي اشکودا اکتاويا ارزيابي کرده‌اند.

جک J7

سايت معتبر روسي "زا رويوم" که ترجمه آن مي‌شود "پشت فرمان" عنوان ويدئو بررسي جک J7 را اين‌گونه انتخاب‌نموده است: "اشکودا اکتاويا با قيمت وستا". شايان ذکر است لادا وستا به‌گونه‌اي سدان ملي روسيه محسوب مي‌شود و معادل سمند و شاهين در ايران مي‌باشد و اتفاقاً بر روي پلتفرم B0 متعلق به نسل اول رنو لوگان ساخته‌شده است.

جک J7

جک J7 درزمینهٔ فرمان‌پذيري توسط متخصصان سايت معتبر چيني Autohome نيز ارزیابی‌شده که اتفاقاً جک J7 در آنجا هم توانسته به خاطر استفاده از تعلیق عقب کاملاً مستقل رتبه خوبي کسب کند و "آزمون گوزن" يا همان "Moose test" را با حداکثر سرعت 73.3 کيلومتربرساعت طي کند. اين آزمون منطبق با الزامات استاندارد ISO 3888-2 سال 2011 با عنوان

Passenger cars — Test track for a severe lane-change manoeuvre انجام‌شده است. در اين استاندارد بين‌المللي الزامات انجام "آزمون گوزن" تبیین شده است که يکي از اين الزامات فاصله عرضي مخروط‌‌‌‌‌ها است. شايد تصور بر اين است که فاصله عرضي این مخروط‌ها ثابت است ولي همان‌گونه که در تصوير زير مشاهده مي‌شود فاصله عرضي مخروط‌ها تابعي از عرض خودرو است و تنها طول قسمت‌ها ثابت هستند. البته در ويرايش سال 2018 اين استاندارد بين‌المللي فاصله عرضي مخروط‌ها و طول قسمت‌ها تغيير داده‌ شده‌اند.

جک J7

سايت معتبر چيني Autohome سدان‌هاي چهار درب متعددي را ازنظر فرمان‌پذيري آزموده که در اين حوزه جالب‌ترین نتيجه را خودرو عالي، زيبا و پرفروش نيسان سيلفي با موتور 1.6 ليتري با سرعت 80.3 کيلومتربرساعت کسب نموده است، البته رتبه اول اين آزمون متعلق به کاديلاک CT5 28T است با 82.0 کيلومتربرساعت و رتبه دوم اين آزمون نيز متعلق به بي ام و سري 3 320Li-F30 است با 81.0 کيلومتربرساعت. حداکثر سرعتي که ساير سدان‌ها و ازجمله سدان‌هاي اسپرت داشته‌اند عبارت‌اند از: بي ام و 225i با 73.5، آئودي RS7 با 74.6، بيوک رگال RS با 72.9، بي ام و 320Li با 72.14، بي ام و سري 6GT با 67.7، آئودي A3 با 74.8، هيونداي الانترا با 73.0، بي ام و 125i با 73.4، شورولت ماليبو XL با 69.5، تويوتا اوالون با 70.2، هوندا کرايدر با 71.5، ولو S90 با 73.5، فولکس‌واگن ماگوتان با 68.8، هيونداي سوناتا با موتور 2.0 ليتري توربو با 72.2، آئودي A4L با 77.0، بي ام و M8 گراندکوپه چهار درب با 73.7، لکسوس ES200 با 68.4، کيا سراتو با 64.7، تسلا مدل 3 با 72.7، بي ام و 330Li با 75.7، فورد فوکوس با 75.9، هوندا سيويک با 76.0، ولوو S60 T5 با 75.0، بي ام و 760Li با 70.2، آئودي S3 با 70.6، مرسدس بنز A35L با 77.0، جيلي Link&Co 03 با 72.6، آئودي A6L با 75.9، بي ام و 530Li با 70.0، فولوکس واگن Lavida با 78.2.

البته "آزمون گوزن" يا همان "Moose test" توسط مجلات و سايت‌هاي مختلفي انجام مي‌شود که مسلماً نتايج اين آزمون‌ها به دليل متفاوت بودن شرايط انجام آزمون با يکديگر متفاوت است، به‌عنوان‌مثال در آزمون‌هاي سايت KM77، تسلا مدل 3 توانسته اين آزمون را با سرعتي بيش از 83 کيلومتربرساعت بگذراند ولي هوندا سيويک توانسته با همان سرعت 76 کيلومتربرساعت اين آزمون را بگذراند. يک سايت مکزيکي نيز از طريق "آزمون گوزن" فرمان‌پذيري جک J7 را با فولکس‌واگن جتا مقايسه کرده که در آنجا هم جک J7 فرمان‌پذيري بهتري نسبت به فولکس‌واگن جتا داشته.

در پايان شما را به دیدن ویدئو مربوط به "آزمون گوزن" يا همان "Moose test" جک J7 و ویدئوهاي رتبه‌هاي اول تا سوم "آزمون گوزن" سايت معتبر چيني Autohome دعوت می‌کنیم .

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/15
لفظ هیوندایی که در این متن به کار رفته کاملا غلط است و تلفظ درست آن هیوندای است. متأسفانه لفظ کاملا غلط هیوندایی فقط در کلان روستایی به نام تهران ورد زبان ساکنان فرهیخته (!!!!) و البته بی سواد و پرمدعا و شدیدا جوگیر آن است و در شهرستان ها هیچ وقت برای تلفظ برند هیوندای (HYUNDAI) به کار نمی رود.در آمریکا این برند را با لفظ ایوندی خطاب می کنند..
1400/1/16
نکشیمون کارشناس گویش ، دری وری کلان روستایی به نام تهران تو ارشیو لغاتت جای میگیره و درسته برا یه "ی" اضافه تشنج کردی ؟