موضوعات داغ

بهترین خودروهای هیبریدی ایران و جهان

عکس مطلب اول

خودروهای هیبریدی به دلیل بهره‌مندی هم‌زمان از انرژی سوخت‌های فسیلی و الکتریسیته، میزان مصرف بنزین را به حداقل رسانده و ضمن انتشار آلودگی کمتر در هوا، توان فنی بهتری را در اختیار راننده خودرو می‌گذارد. این اتومبیل‌ها همچون خودروهای احتراقی معمولی از یک پیشرانه درونسوز برخوردار هستند که معمولا یک یا دو موتور برقی نیز به کمک آن آمده و در قالب یک مجموعه واحد، قوای محرکه اتومبیل را تامین می‌کنند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بهترین هیبریدهای ایران و جهان را بشناسید. بنابراین شما را دعوت می‌کنیم تا در ادامه با خودروبانک همراه شده و با بهترین خودروهای هیبریدی آشنا شوید.

بهترین خودروهای هیبریدی در ایران

این‌گونه اتومبیل‌ها در کشور ما بسیار مهجور واقع شده و به دلیل پیچیدگی فنی و دردسرهای بیشتری نگهداری تاکنون موفق به عرضه پایدار و گسترده در بازار ایران نشده‌اند. اما با این حال نمونه‌های مناسبی از دورگه‌های برقی بنزینی درون مرزهای ما نیز یافت می‌شوند که از جمله آنها باید به سدانهایی همچون هیوندای سوناتا هیبریدی، تویوتا کمری هیبریدی و خودروی معروف ژاپنی یعنی تویوتا پریوس اشاره کرد. همچنین برخی مدل‌های کراس اوورهایی نظیر لکسوس NX و تویوتا CHR نیز با پیشرانه‌های برقی-بنزینی در جاده‌های کشورمان تردد می‌کنند.

تویوتا CHR

متاسفانه اتومبیل‌های هیبرید موجود در ایران به همین تعداد انگشت‌شمار محدود شده و هنوز فرصت حضور گسترده این‌گونه خودروها در ایران فراهم نیامده است. البته اگر قانون تعرفه ۵ درصدی جهت واردات خودروهای هیبرید به کشور به‌درستی اجرا می‌شد و این‌گونه خودروها با قیمت واقعی به دست مشتریان ایرانی می‌رسید، حالا باید شمار بسیار بیشتری از این وسایل نقلیه در کشور حضور می‌داشت.

تویوتا کمری هیبریدی

1. تویوتا کمری هیبریدی، بهترین خودروی هیبریدی ایران

با وجود اینکه تویوتا پریوس جزو معروف ترین خودروهای هیبریدی دنیا است، اما تویوتا کمری هیبریدی را باید بهترین گزینه بین خودروهای هیبریدی ایران بدانیم. خودرویی با پرفورمنس بسیار بالا که در دو مدل کانادایی و معمولی توسط ایرتویا به بازار عرضه شد. این خودرو به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که به وسیله باطری های قرار داده شده، می توانید بیش از 200 اسب بخار را تولید کند که عدد بسیار خوبی است. گیربکس این خودرو eCVT است و عملکرد بسیار عالی دارد. یقیناً باید تویوتا کمری هیبریدی را بهترین خودروی هیبریدی ایران بدانیم.

تویوتا پریوس

2. تویوتا پریوس، معروف ترین خودروی هیبریدی دنیا

بی شک تویوتا پریوس پرافتخارترین خودروی هیبریدی جهان است و در ایران نیز با وجود چهره غیرمتعارف، توانسته به خوبی طرفداران خود را پیدا کند. خودرویی با پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی که به کمک باطری های جای گرفته در زیر صندلی عقب، به خودروی هیبریدی کاربردی بازارهای جهانی تبدیل شده است. در ایران اما این خودرو در زمان بسیار محدود عرضه شد و توسط ایرتویا گارانتی شد. قطعاً یکی از بهترین گزینه های موجود هیبریدی بازار ایران، همین تویوتا پریوس است.

لکسوس NX300h

3. لکسوس NX300h، گران قیمت لوکس

لکسوس NX در دو مدل توربو و هیبریدی به ایران وارد شده است. لکسوس NX300h با پیشرانه 2.5 لیتری هیبریدی می تواند حدود 200 اسب بخار تولید کند و گیربکس نصب شده روی آن eCVT است. با وجود برند خوب لکسوس، اما با توجه به قیمت این خودرو باید بگوییم که نسخه توربو یعنی لکسوس NX200t گزینه بسیار بهتری برای خرید در این رنج قیمتی است و شاید باید بگوییم که لکسوس NX300h اصلاً ارزش خرید ندارد!

اگر بخواهیم از بین این خودروها، یکی را به عنوان بهترین خودروی هیبریدی انتخاب کنیم، باید گفت که قطعاً تویوتا کمری هیبریدی و همچنین تویوتا پریوس بهترین انتخاب هستند، اما در مقابل خودروهایی چون لکسوس NX300h و یا تویوتا CHR هیبریدی با توجه به قیمت در بازار و همچنین نرخ بنزین در ایران، اصلاً ارزش خرید ندارند و شاید بهتر باشد نسخه های بنزینی این خودرو را انتخاب کنید.

البته از لکسوس CT200h نیز باید یاد کنیم که در زمان مشخص و بسیار محدود به کشور وارد شد و حال همگی آنها از گارانتی خارج شده اند و با وجود اینکه در بازارهای جهانی بسیار معروف هستند، اما خرید آن در ایران با ریسک بالایی همراه است.

اپتیما هیبریدی نیز در روزهای پایانی باز بودن واردات خودرو توانست توسط اطلس خودرو به کشور وارد شود و تعداد آن در بازار آنچنان کم است که شاید اصلاً در گزینه بسیاری از خریداران هم نباشد.

بهترین خودروهای هیبریدی در جهان

بازارهای بین‌المللی برخلاف ایران مملو از مدل‌های مختلف هیبریدی هستند که از سوی شرکت‌های بزرگ و کوچک به‌طور مداوم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و همواره مدل‌های متنوعی از آن‌ها جهت خریدوفروش وجود دارد. اما اگر بخواهیم از بهترین هیبریدهای جهان در سال ۲۰۲۱ نام ببریم، می‌توانیم به محصولات زیر اشاره کنیم:

تویوتا کرولا هیبریدی

1. تویوتا کرولا

اگر به دنبال یک اتومبیل بادوام و کم استهلاک هیبریدی هستید، تویوتا کرولا می‌تواند یکی از بهترین گزینه باشد. مدل ۲۰۲۱ این خودرو با دو نوع پیشرانه هیبریدی ۱.۸ و ۲ لیتری در معرض فروش قرارگرفته که به ترتیب ۱۲۲ و ۱۸۴ اسب بخار قدرت از دل این دو پیشرانه بیرون خواهد آمد. جالب است بدانید که نمونه 2 لیتری شتاب ۰ تا صد ۸.۹ ثانیه را ارائه می‌دهد و از این جهت خودرویی نسبتا چابک در کلاس خود محسوب می‌شود.

بی ام و سری 3 هیبریدی

2. بی ام و سری ۳

بی ام و سری ۳ مدل330e سدانی بسیار شیک و جذاب با عملکرد فنی مهیج است که مصرف سوخت بسیار پایین حدود 1.9 لیتر در 100 کیلومتر را ارائه خواهد داد. سیستم اطلاعات سرگرمی 330e بسیار هوشمند عمل می‌کند و کیت جذاب بدنه آن ظاهری زیباتر را برای جوانان به ارمغان خواهد آورد. پیشرانه هیبریدی این باواریایی از موتور ۲ لیتری بنزینی به‌علاوه یک موتور الکتریکی قدرتی معادل ۲۹۲ اسب بخار بیرون می‌کشد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۶ ثانیه را ارائه می‌دهد. بی ام و ادعا می‌کند که مصرف سوخت این خودرو می‌تواند تا 1.3 لیتر در 100 کلیومتر نیز کاهش یابد.

تویوتا راو4 هیبریدی

3. تویوتا راو ۴

تویوتا راو ۴ مدل 2021 از کابین جادار و کاربردی به همراه تجهیزات مناسب سود می‌برد. میانگین مصرف سوخت پیشرانه هیبریدی ۲.۵ لیتری آن حدود 5.64 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده که برای یک شاسی بلند جمع‌وجور رقم بدی نیست. ۲۲۲ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا صد ۸.۱ ثانیه نیز جزو دیگر شاخصه‌های فنی این سامورایی ژاپنی به شمار می‌روند. راو4 2021 هم از لحاظ ‌فنی و هم در شاخصه‌های کاربردی یکی از بهترین خودروهای هیبریدی حال حاضر جهان به شمار می‌رود.

مرسدس بنز کلاس C هیبریدی

4. مرسدس بنز سی کلاس

با خرید مرسدس بنز c300de یک خودروی سدان مجلل با کابین دوست‌داشتنی و ارزش خرید بالا به دست خواهید آورد. این خودروی هیبریدی آلمانی از پیشرانه پلاگین هیبرید چهار سیلندر ۲ لیتری و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. یک موتور الکتریکی کوچک نیز در این سیستم حضور دارد که موجب کاهش مصرف سوخت و افزایش پرفورمنس خودرو خواهد شد. قدرت موتور بنزینی برابر با ۱۹۴ اسب بخار بوده و موتور الکتریکی نیز ۱۲۰ واحد به توان خروجی این مجموعه اضافه می‌کند که ضمن کاهش مصرف سوخت، موجب ارتقای چابکی این سدان لوکس آلمانی شده است.

تویوتا پریوس هیبریدی

5. تویوتا پریوس

این سدان ژاپنی نماد خودروهای هیبرید در سراسر جهان به شمار می‌رود و به ‌عنوان یک خودروی هوشمند دورگه، مصرف سوخت بسیار پایینی را از خود ارائه خواهد داد. این محصول به پیشرانه ۱.۸ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی کوچک مجهز شده و ۱۲۲ اسب بخار بعلاوه 3 لیتر بر100کیلومتر مصرف سوخت را ارائه می‌دهد. شتاب صفر تا صد این ژاپنی نیز 10.6 ثانیه بوده که برای رده خودروهای خانوادگی مناسب و قابل قبول به نظر می‌رسد.

دوام فنی و کیفیت مطلوب (نسبت به قیمت) و کابین خوش‌ساخت از جمله مزایای این خودرو به‌عنوان یک اتومبیل خانوادگی به شمار می‌روند.

سخن آخر

همان‌طور که اشاره کردیم مدل‌های هیبریدی در سراسر جهان روزبه‌روز در حال گسترش بوده و انواع و اقسام آنها از سوی تولیدکنندگان متنوع در سراسر جهان هر روز به دست مشتریان می‌رسند که ما در اینجا فقط به چند مورد از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آنها اشاره کردیم. امیدواریم که روزی بتوان بسیاری از این مدل‌های باکیفیت هیبریدی را با قیمت واقعی در بازار کشورمان نیز پیدا کنیم تا ضمن ایجاد صرفه اقتصادی فراوان برای دولت و مشتریان در بحث هزینه‌های سوخت، شاهد هوایی پاک‌تر در شهرهای کشورمان باشیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/24
سلام بنظرم مقاله تون اشکال داره و دقت نداره،میتسوبیشی اوتلاندر پلاگین هیبرید بدون شک یکی از بهترین و پرفروشترین هیبریدی های دنیا و ایران هست ولی تو لیست شما اصلا اسمی ازش نیست؟؟!!
1400/1/25
درودبرشما
کشورما ایران با تمام جهان فرق دارد،میپرسید چرا؟برای اینکه اینجا هوای پاک فقط یک شعار جذاب است،وجان مردم و تندرستی آنها کوچکترین اهمیتی برای سران کشورندارد،آنها فقط به بهانه حمایت از تولید داخل بی کیفیت واز رده خارج عوارض آنچنانی می گیرندوبابت کدام حمایت از تولید هزینه مینمایند؟
سالهاست که آلودگی هوا درتهران و مراکز استانها بیداد می کند،تا کنون کدام اقدام اصولی واساسی انجام شده
موقع گرفتن انواع عوارض و مالیات همه سینه ها سپراست،اما موقع کارواقدام اساسی درجهت بهبود شرایط زندگی اسف بارهمه دیگری رانشان داده وخودرابی تقصیر میدانند،1_دولت 2-شهرداری 3-مجلس 4- شورای شهر
و دیگرارگانها ونهادهاکه دستی براین آتش دارندوخیالشان هم ازپاسخگویی آسوده است!