موضوعات داغ

کراس‌اوور جدید SKG T60 در تهران دیده شد؛ یک چینی دیگر در شهرخودرو

عکس مطلب اول

این روزها یک داستان ثابت در صنعت خودرو ایران به وفور شنیده می‌شود، داستان شرکت‌های خودروسازی ناشناخته‌ای که در بازه زمانی کوتاهی محصولی را به بازار عرضه کردند و به یک‌باره از بازار خودرو ایران کنار کشیدند. محصولاتی که عرضه آن‌ها نیز به صورت درست انجام نشده و یا مشکلاتی در حوزه شماره‌گذاری داشتند و خریداران را با دردسرهای گوناگونی مواجه کردند. آذویکو، شهر خودرو و مجموعه ریگان موتور، دیار خودرو و عظیم خودرو مثال‌هایی از این شرکت‌ها هستند.

حال یکی از این مجموعه‌ها یعنی شهر خودرو تصمیم دارد تا محصولی جدید را با نام SKG T60 به بازار عرضه کند که با نام اصلی لودئو T60 یا یما T60 شناخته می‌شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شهر خودرو همچنان در حوزه فروش کوپا T210 با مشکل مواجه است و بسیاری از حواله داران کوپا هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. یکی از احتمالات این است که شهر خودرو لودئو یا همان SKG T60 را به عنوان خودروی جایگزین برای تحویل به مشتریان کوپا T210‌ در نظر گرفته باشد.

سابقه شهر خودرو در زمینه خودروسازی چندان درخشان نیست. آغاز فعالیت این شرکت به همکاری با سناباد خودرو عرضه چری A15 یا چری ویانا باز می‌گردد. خودرویی ضعیف و کم‌فروغ که تا اکنون کمتر کسی آن را به یاد دارد و مالکین این خودرو به مشتریان اول و آخر آن تبدیل شده‌اند. تجربه دوم شهر خودرو در همگاری با ریگان خودرو و عرضه کوپا T210‌ نیز فرجام خوشی نداشت، مشکلات مختلف شماره گذاری خودرو خریداران کوپا T210 را با دردسرهای فراوانی مواجه کرد و آن‌ها تا مدت‌ها پس از خرید خودرو قادر به استفاده از آن نبودند، چرا که برای این خودروها پلاک صادر نشده بود. تولید و عرضه کوپا T210‌ نیز پس از مدتی متوقف شد و بسیاری از افرادی که این خودرو را در سال‌های 97 و 98 پیش خرید کرده بودند، هیچ‌گاه موفق به دریافت کوپا خود نشدند. حال شهر خودرو در همان شرکت خودروسازی خود یعنی سناباد خودرو به دنبال مونتاژ لودئو T60‌ با برند خود یعنی SKG T60 است تا بار دیگر شانس خود را در بازار خودرو ایران امتحان کند. اتفاقی که با توجه به سابقه شهر خودرو به نظر نمی‌رسد عاقبت خوشی داشته باشد. لازم به ذکر است که SKG احتمالاً مخفف Shahr Khodro Group است.

نگاهی به SKG T60

خودرویی که با نام SKG T60 یا اسکیلاس به بازار عرضه شده، کراس‌اووری چینی به نام یما T60 یا لودئو T60 است که از مدت‌ها پیش در ایران مشاهده شده و حدس و گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون آن شکل گرفته بود. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که با دارا بودن فاصله بین دو محور 2550 میلی‌متر، تنها برای خانواده‌های کوچک مناسب است و به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای کوپا T210‌ به نظر نمی‌رسد.

اسکیلاس

همانند اکثر کراس‌اوورهای چینی این روزهای بازار، SKG T60 نیز به پیشرانه 1.5 لیتری مجهز است که در دو مدل با سیستم تنفس طبیعی و توربوشارژر به دست مشتریان می‌رسد. از آن‌جایی‌که اکثر کراس‌اوورهای این رده به موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده‌اند، احتمال می‌رود SKG T60 نیز با تیپ مجهز به توربوشارژر به دست مشتریان ایرانی برسد. این پیشرانه حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و جعبه دنده آن نیز از نوع اتوماتیک CVT است. همچون بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی این خودرو تک دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد. مصرف سوخت ترکیبی این قوای فنی نیز 7.1 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است. اگر مایل به شناخت کامل این خودرو هستید، مقاله‌ای جامع از لودئو مدت‌ها پیش توسط خودروبانک تدوین شده است که از طریق لینک زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید:

پیشنهاد مطالعه: خودروی کراس اوور LEVDEO در تهران دیده شد، یک چینی دیگر در راه بازار خودرو

قیمت و مشکلات عرضه

یکی از بزرگترین مشکلات عرضه SKG T60 به بازار ایران، نام این خودرو است که در کنار اسامی مشابهی همچون MVM، KMC و SWM‌ قرار می‌گیرد و از این نظر باعث سردرگمی خریداران خواهد شد. همچنین تلفظ نام SKG‌ چندان برای مشتریان ایرانی راحت نیست و شاید به همین دلیل شهر خودرو در قسمت عقب SKG T60 از برند اسکیلاس استفاده کرده است. همین مساله بار دیگر موجب سردرگمی مشتریان شده است چرا که مشخص نیست نام دقیق این خودرو چیست!

از سوی دیگر شهر خودرو تلاشی در جهت برقراری ارتباط با رسانه‌ها و رونمایی رسمی از محصولات خود انجام نداده و تمامی اخبار پیرامون SKG T60 براساس تصاویری است که توسط کاربران از این خودرو در کوچه‌های شهر گرفته شده است. جای تعجب دارد که مجموعه شهر خودرو با وجود ناکامی چندباره در عرضه محصولات چینی به بازار ایران و انجام مکرر آزمون و خطا، بار دیگر بازاریابی اشتباهی را در پیش گرفته که حاصل آن از همین الان مشخص است.

قیمت لودئو T60‌ در نسخه مجهز به موتور توربوشارژر حدود 17 هزار دلار است که این خودرو را در رده محصولی همچون ام وی ام X55 قرار می‌دهد اما به نظر می‌رسد SKG T60 با قیمتی بسیار بیشتر و با نرخی مشابه چری تیگو 7 یا کی ام سی K7 به بازار عرضه شود.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه زمانی SKG T60 به بازار عرضه می‌شود و با چه شیوه‌ای به خریداران تحویل داده می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/26
سایت chinamobil آمار فروش خودرو های چینی رو تو چین هر ماه میزنه آمار فروش این خودرو خنده داره... چرا میرید چینی گمنام میارید ؟ این همه چینی برند و شناخته شده داریم چرا میرید اینارو میارید ؟؟

چانگان ، جیلی ، بی وای دی ، هونگکی ، چرا اینارو نمیارید ؟ چرا هرجی عجیب غریب هست رو میارید... هرچی گمنام و عجیب غریب هست رو میارید

این cs35 بدبخت برای سال 2012 هست بیچاره پدرشو در آوردید. برید نسخه 2021 رو بیارید.
این جیلی امرگند x7 هم که دیگه تولید نمیشه ولی برای 2014 هست. اون byd s6 هم برای 2015 هست. تمام این 3 خودرو نسل جدید هاشون برای 2020 یا 2021 معرفی شده چرا اونارو نمیارید ؟؟ قیمتاشونم منطقی هست. چرا اونارو نمیارید ؟