موضوعات داغ

دیگنیتی و فیدلیتی محصولات جدید بهمن موتور پس از پایان روزهای سخت

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

بهمن موتور که در پی تغییراتی که در سازمان سهامداری خود شاهد بود، روزهای خوبی را سپری می‌کند، با اعمال تحریم‌های صنعت خودرو با مشکلات زیادی مواجه شد. اما آن‌گونه که از شواهد امر بر می‌آید، این روزهای سخت به پایان رسیده و دیگنیتی مهر تاییدی بر پایان روزهای سخت این مجموعه به‌شمار می‌رود.

مشکلات بهمن موتور از اواخر سال ۹۷ و مطرح شدن زمزمه‌های تحریم شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت.

ترک کردن ایران توسط شرکای بهمن موتور نظیر هاوال، آن هم درحالی‌که این شرکت با تبلیغات فراوان اقدام به پیش فروش تعداد زیادی از این خودرو کرده بود، از جمله بزرگترین مشکلاتی بود که بهمن موتور را نیز مانند سایر خودروسازان با چالش زیادی درگیر کرد.

هر چند وقفه در همکاری ایسوزو، بسترن و مزدا نیز اتفاق افتاد، اما آن‌چه بهمن را سخت درگیر کرد، تعهدات معوق خودروی هاوال بود. چرا که استقبال گسترده‌ای از این محصول شده بود و سر رسیدن این تعهدات، آن هم درحالی‌که دیگر هاوالی وجود نداشت، بهمن موتور را با چالشی عظیم مواجه کرد.

هر چند که مشکل تعهدات معوق در سال های ۹۷ و ۹۸ به بخشی روزمره از مشکلات صنعت خودروی ایران تبدیل شده بود؛ اما بهمن موتور از همین نقطه توانست تفاوت در بخش مدیریت کلان خود را به رخ بکشد.

بهمن موتور در همان ابتدا توانست با برگزاری جلسات با مشتریانی که تعهد معوق داشتند، رضایت آنان را با پیشنهادات مختلف جلب نماید و تلاش خود را صرف برنامه‌ریزی بر روی ادامه تولید خودرو در این شرکت معطوف کند.

این اقدام بهمن موتور گام بزرگی بود که مشکلات این مجموعه را تبدیل به سکویی برای پرش این شرکت کند.

بهمن موتور با عبور از تعهدات معوق و سامان دادن به وضعیت مشتریانی که از این شرکت خودرو طلب داشتند، توانست با چراغ خاموش در پی شرکای جدیدی باشد که در نهایت این تلاش با موفقیت همراه شد.

با گذشت دو سال از سخت‌ترین روزهایی که این مجموعه به واسطه تعهدات معوق و ترک ایران توسط شرکای تجاری خارجی با آن مواجه شد، امروز بهمن موتور جدیدی را در بازار خودروی کشور شاهد هستیم که تبدیل به بزرگترین خودروساز بخش خصوص کشور شده است.

بهمن موتور که امروز مالک یک پلتفرم اختصاصی در صنعت خودروی کشور است و در شرایطی که بازار از کمبود تنوع محصولات در بازار رنج می‌برد، توانسته محصول جدید خود به‌نام دیگنیتی را در سگمنتی با تقاضای زیاد عرضه کند.

دیگنیتی اولین محصول بهمن موتور در دور جدید فعالیت‌های این شرکت پس از تحریم‌های صنعت خودروی کشور است. علاوه‌براین، بهمن موتور فیدلیتی را نیز در خطوط تولید این شرکت دارد و در تلاش است تا محصولی از سگمنت سدان را نیز به بازار خودرو عرضه کند.

بهمن موتور با عرضه دیگنیتی، معرفی و نمایش فیدلیتی و انتشار خبر تملک پلتفرم اختصاصی این شرکت نشان داد که می‌توان در صنعت خودروی کشور با وجود تمام مشکلات، با برنامه‌ریزی و چابکی مدیریتی و به دور از هیاهوی رسانه‌ای و حواشی مضر، گام‌های بزرگی برداشت.

دیگنیتی و فیدلیتی را می‌توان گام اول و دوم بهمن موتور برای تبدیل شدن به قطب سوم خودروسازی کشور دانست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد