موضوعات داغ

انرژی هسته‌ای در تولید یک قایق تفریحی؛ ملاقات تجمل و علم!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

قایق‌های تفریحی سال‌ها است که با تمرکز بر تجمل فوق‌العاده ساخته شده‌اند و کمتر کسی فکر می‌کند که یک قایق تفریحی با تمرکز بر علم ساخته شود، با این حال سازندگان قایق تفریحی Superyacht Earth 300 این مفهوم را تغییر داده‌اند، چرا که این قایق تفریحی با استفاده از انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کند.

قایق 300 متری Superyacht Earth 300 توسط یک کارآفرین خلاق به نام آرون اولیورا خلق شده است. او به همراه ایوان سالاس جفرسون، بنیانگذار Iddes Yachts برای ساخت یک قایق تفریحی پاک، آینده‌نگرانه و مجهز به امکانات تحقیقاتی ایده پردازی کردند. قایق تفریحی زمین 300 محلی برای گردهمایی دانشمندان، دانشجویان و شهروندان عادی و تلاش برای افزایش آگاهی افراد از محیط زیست و تلاش برای حفظ زیست بوم اقیانوس‌ها است.

قایق تفریحی زمین 300 طولی برابر 300 متر و ارتفاعی در حدود 60 متر دارد و با بهره‌مندی از یک کره شیشه‌ای 13 طبقه، کاملا منحصر به فرد ظاهر می‌شود. در این کره شیشه‌ای 13 طبقه 22 آزمایشگاه ساخته شده که مکان مناسبی برای 160 دانشمند و 20 متخصص به شمار می‌رود. زمین 300 در حقیقت یک آزمایشگاه سیار روی سطح اقیانوس‌ها است.

علاوه بر دانشمندان و متخصصان، فضایی برای 20 دانشجو و 40 مهمان ویژه در زمین 300 در نظر گرفته شده است. این افراد درگیر پروژه مشاهده اقیانوس‌ها هستند و به افزایش آگاهی جمعی در مورد محیط زیست کمک خواهند کرد. انرژی موتورهای زمین 300 از راکتور هسته ای نمک مذاب (m-MSR) تامین می‌شود که این راکتور هم‌اکنون در حال ساخت است. پیش‌بینی می‌شود قایق تفریحی – هسته‌ای زمین 300 تا سال 2025 میلادی ساخته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد