موضوعات داغ

بازگشت اوپل به آینده با عرضه مانتا GSe الکترومود کوپه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اوپل مدل مانتا GSe الکترومود را دو ماه پس از انتشار تیزر تبلیغاتی آن عرضه کرد. این نسخه تک برای جشن پنجاهمین سالگرد مانتا ساخته شده است، اما همچنین زیربرند GSe مخصوص خودروهای برقی قدرتمند این شرکت را راه‌اندازی می‌کند.

مانتا GSe تمام برقی جدید به عنوان اولین رستومود برقی اوپل، دارای قطعات برقی مدرنی است. موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر اصلی جای خود را به یک موتور برقی با توان ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر داده است.

یک کوپه برقی با جعبه‌دنده دستی

با این حال، اوپل جعبه‌دنده چهار سرعته دستی اصلی مانتا را عوض نکرده است، بنابراین یک کوپه برقی عرضه کرده که خودتان می‌توانید دنده آن را عوض کنید. رانندگان همچنین می‌توانند با قرار دادن آن در دنده چهار از آن به عنوان یک جعبه‌دنده خودکار استفاده کنند.

قدرت از یک بسته باتری ۳۱ کیلووات ساعت تامین می‌شود، که به اوپل مانتا GSe جدید اجازه می‌دهد محدوده مسافت ۲۰۰ کیلومتری داشته باشد. مانند مدل‌های برقی عادی اوپل، مانتای رستومود شده دارای ترمز احیاکننده و یک شارژر داخلی ۹ کیلووات است و شارژ کامل آن تنها چهار ساعت طول می‌کشد.

نمای جلویی Pixel-Vizor یک نمایشگر خارجی است

اوپل توانسته آخرین عناصر طراحی موردنظرش را به شکل جذابی روی مانتا GSe کلاسیک پیاده کند، که شامل یک نمای جلویی Pixel-Vizor است. این در واقع نمایشگری برای پیام‌های سرگرم‌کننده مانند "آلودگی کربنی من صفر است" خواهد بود. چراغ‌های عقب گرد نمادین حالا به چراغ‌های LED سه‌بعدی تبدیل شده‌اند.

این خودروی نمایشی به رنگ زرد پررنگ درآمده و کاپوت آن مشکی است تا با رنگ بدنه متضاد باشد، در حالی که از چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی رونال بهره می‌برد.

اوپل مانتا GSe

کابین اوپل مانتا GSe جدید نیز ارتقا پیدا کرده و دارای جدیدترین نمایشگرهای دیجیتالی این برند برای خوشه ابزار و سیستم سرگرمی رسانه‌ای است. در کابین همچنین شاهد نمایشگرهای ۱۲ اینچی و ۱۰ اینچی هستیم که به سمت راننده قرار دارند. اوپل همچنین سیستم صوتی عالی مارشال را روی این مدل نصب کرده است.

رستومود برقی اوپل همچنین دارای یک جفت صندلی اسپورت با یک خط زرد مرکزی است، که آسایش و راحتی بهتری نسبت به صندلی‌های اصلی ارائه می‌دهند. فرمان سه اسپوک پتری هم تغییر پیدا کرده و حالا یک نشانگر زرد در بالای آن قرار دارد، در حالی که سطوح روی داشبورد و پنل‌های درب خاکستری مات هستند تا با رنگ‌های زرد و مشکی در بخش‌های دیگر تضاد ایجاد کنند.

یک زیربرند GSe جدید برای خودروهای برقی جذاب؟

اوپل مانتا GSe الکترومود آخرین خودرو با نشان GSe نخواهد بود؛ اوپل - و واکسول - در حال کار روی مدل‌های برقی قدرتمندی برای آینده نزدیک بوده‌اند که شامل یک نسخه هات‌هچ از Corsa-e هم می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد