موضوعات داغ

اعتراض یک نماینده مجلس: چرا مواد اولیه موردنیاز قطعه‌سازان حتی تا یک سال در گمرک خاک می‌خورد؟

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت بهمن، اشتغال بیش از ۱۲هزار تن در دو شرکت گروه بهمن و قطعه‌سازی کروز را از نکات حائز اهمیت دو بخش مذکور برشمرد.

عباس جهانگیرزاده، نماینده پارس آباد، بیلبه سوارو اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه با حضور در شرکت بهمن از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی و پیش روی صنعت و دغدغه‌های صنعتگران به گفت وگو پرداختند.

همچنین خط تولید خودرو‌های جدید گروه بهمن موتور از جمله دیگنیتی و فیدلیتی و برنامه داخلی‌سازی آن‌ها نیز مورد بازدید و موانع پیش روی خودروسازان خصوصی در کشور مورد بررسی قرار گرفت. آ‌ن‌ها همچنین با حضور در شرکت کروز از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی و پیش روی صنعت و دغدغه‌های صنعتگران به گفتگو پرداخت.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که اشتغال بیش از ۲۰هزار نفر در ۳ شرکت گروه بهمن، قطعه سازی کروز و رایزکو از نکات حائز اهمیت دو بخش مذکور است. او تصریح کرد که توجه به داخلی‌سازی، آن هم با رویکرد ارتقای کیفیت و کمیت، از دیگر مواردی بود که در این ۳ شرکت به وضوح قابل مشاهده بوده است.

وی همچنین به مشکلاتی که در بخش صنعت بویژه قطعه‌سازان مشهود است، اشاره کرده و بیان داشت برخی مواقع قطعات مورد نیاز قطعه‌سازان حتی تا یک سال در گمرک خاک می‌خورد و ترخیص این قطعات با کندی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس وعده دادند این موانع را برطرف کنند، گفت:

در نظر داریم با مهدی میر اشرفی رییس گمرک کشور نیز جلساتی داشته باشیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این‌گونه موانع برطرف و مسیر ترخیص کالاهای ضروری قطعه‌سازان هموار شود.

جهانگیرزاده در ادامه به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها اشاره کرد و بیان داشت که در همین راستا باید به مجموعه‌های خصوصی همچون کروز کمک شود تا موانع آن‌ها شده و در نتیجه شاهد افزایش اشتغال‌زایی باشیم.

وی در پایان تاکید کرد که گام دولت در جهت رفع موانع تولید باید به جدیت مورد توجه قرار گیرد و افزود بیش از مشکلاتی که در زمان تحریم‌ها با آن‌ها مواججه شدیم، بی‌توجهی مسئولان به رفع موانع تولید فعالان بخش خصوصی و تولید کنندگان، این حوزه را مورد رنج و زحمت قرار داده است که دولت باید برای حل این مشکلات چاره‌ای واقعی بیندیشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد