موضوعات داغ

ترکیب جدید سکو، مکس ورشتپن، لندو نوریس و سرجیو پرز

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

در تعیین خط خبری از مرسدس‌ها در 3 رده اول نیست، مکس ورشتپن این هفته هم خط یک استارت را در اختیار دارد و لندو نوریس و سرجیو پرز دوم و سوم را از چنگ مرسدس خارج کردند. راسل برای اولین بار با ویلیامز رده 9 را کسب کرد.

برای دومین هفته متوالی باز هم به اتریش آمدیم تا شاهد رقابت تعیین خط بین بهترین رانندگان دنیای موتور اسپورت باشیم. پیست زیبای ردبول رینگ پذیرای 10 تیم و 22 راننده بود تا رده‌بندی خط استارت گرندپری یکشنبه این هفته برای این رانندگان مشخص شود.

اما پیش از این رقابت یک خبر مهم بر روی سایتهای خبری مخابره شد که لازم هست حتما به آن اشاره شود، لوئیس همیلتون با تیم مرسدس برای دوسال آینده به توافق رسید و با توجه به این ما همچنان قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان را در این مسابقات خواهیم داشت.

طی دیروز و امروز 3 جلسه تمرین در پیست ردبول رینگ برگزار شد که در تمرین اول مکس ورشتپن رده اول و رانندگان فراری، چارلز لکلرک و کارلوس ساینز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رده بندی تمرین اول
در تمرین دوم مرسدس‌بودند که بالاتر از سایرین جا گرفتند، همیلتون رده اول و والتری بوتاس رده دوم و مکس ورشتپن سوم شدند.

رده بندی تمرین دوم
در تمرین سوم هم که امروز و ساعاتی پیش به اتمام رسید، مکس ورشتپن باز هم اول شد و والتری بوتاس و لوئیس همیلتون در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

رده بندی تمرین سوم
دور اول تعیین خط گرندپری اتریش ردبول رینگ - اسپیلبرگ 2021

در اولین تلاش در ابتدا میک شوماخر سریعتر از نیکیتا مازپین هم تیمی‌اش در هاس عمل کرد. ورشتپن با 3 سکتور بنفش زمان 1:04.249 را در دره اول ثبت کرد. همیلتون با اختلاف 0.257 ثانیه دوم و بوتاس با 0.314 ثانیه اختلاف رده 3 را بدست آورد. جورج راسل باز هم عالی بود و رده دهم را کسب کرد. او تبدیل به یک تهدید جدی برای هر راننده‌ای که در تیم بهتری نسبت به ویلیامز باشد و کندتر عمل نماید، شده است. در همین دور عملکرد لندو نوریس از مک‌لارن فوق العاده بود و با اختلاف تنها 0.096 رده دوم همیلتون را به نام خود کرد و فرناندو آلونسو با آلپین، رده سوم را گرفت تا مرسدس‌ها به رده‌های 4 و 5 سقوط نمایند. تا اینجا زمان کسب شده توسط دو ماشین آخر یعنی تیم هاس در حدود 2 ثانیه بیشتر از تیم اول یعنی ردبول بوده است.

در تلاش دوم همیلتون و بوتاس موفق نشدند رده بهتری کسب کنند، کیمی رایکونن با آلفارومئو رده 16، استبان اوکون با آلپین رده 17، نیکلاس لطیفی در رده 18 از تیم ویلیامز، میک شوماخر رده 19 و هم تیمی وی در هاس، نیکیتا مازپین، رده 20 استارت مسابقه را در اختیار خواهند داشت.

جورج راسل باز هم عالی در این دور نشان داد و رده 12 را کسب کرد و به مرحله دوم رقابتهای تعیین خط صعود کرد. آنتونیو جیوویناتزی هم تیمی رایکونن، رده هفتم را کسب کرد، این فصل گویا رقابتها چندان برای کیمی لذت بخش نیست، آیا باید به فکر بازنشستگی در انتهای این فصل باشد؟

لنس استرول و سباستین فتل با آستون مارتین، رده 13 و 10 را به ترتیب کسب کردند و رانندگان آلفاتائوری، یعنی پیر گسلی و یوکی سونادا رده‌های نهم و چهاردهم را کسب کردند و سرجیو پرز در رده 8 و دنیل ریکاردو در رده 15 به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

مرحله دوم تعیین خط

در دور اول همیلتون زمان 1:04.501 را ثبت کرد اما ورشتپن همچنان پشت او سکتورها را بنفش کرد و در نهایت 1:04.208 را به عنوان سریعترین زمان از آن خود کرد. نوریس باز هم بسیار سریع بود و رده دوم و پرز و فتل هم از همیلتون سریعتر دور زدند. استرول و گسلی بالاتر از بوتاس رده‌های بعدی و راسل در رده نهم و سونادا دهم را از آن خود کردند. پرز و فتل هردو با لاستیک سافت زمان را به ثبت رساندند در حالیکه همیلتون و ورشتپن و نوریس و بوتاس لاستیک مدیوم را برای استارت فردا انتخاب کرده‌اند.

تا اینجا فراری‌ها جواز حضور در مرحله سوم را از دست داده بودند و یازدهم و دوازدهم ایستادند، آلونسو و ریکاردو و جیووناتزی نیز به ساینز و لکلرک در این جدول ملحق شدند.

دور دوم با هیجان بسیار زیاد آغاز شد بخصوص برای فراری‌ها و در نهایت این رانندگان از راه یابی به دور نهایی تعیین خط بازماندند:

ساینز رده 11، لکلرک رده 12، ریکاردو رده 13، آلونسو رده 14 و جیوویناتزی رده 15 را کسب کردند. در دور آخر زمان گیری فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول یک جهان، فتل قهرمان چهار دوره فرمول یک جهان مسیر او را سد کرد و مانع از کسب زمان بهتر و راهیابی او به مرحله سوم شد. باید دید که ناظرین چه جریمه‌ای برای فتل در نظر خواهند گرفت. با توجه به تصمیمات هفته گذشته احتمالا او با 3 رده جریمه مواجه خواهد شد.

همیلتون نتوانست رده‌ای بهتر از پنجمی کسب نماید و بوتاس نیز رده 8 را به خود اختصاص داد. ورشتپن همچنان سریعتر بود و نوریس و پرز نیز دو رده بعدی را در اختیار گرفتند. فتل چهارم شد و بالاتر از همیلتون ایستاد، استرول ششم، راسل و سونادا رده‌های نهم و دهم را بدست آوردند. راسل به دنبال عملکرد بی نظیر خود برای اولین بار با ویلیامز از زمان حضورش در این تیم به مرحله سوم دور تعیین خط راه پیدا کرد. بدون شک این بهترین عملکرد او در این تیم و فرمول یک بوده است. البته او قبلا هم با مرسدس به عنوان راننده جانشین در مسابقات بحرین سال گذشته بجای لوئیس همیلتون که به کووید 19 مبتلا شده بود، در این مرحله حاضر شد و تواناییش را به نمایش گذاشت.

خودروی ردبول مکس ورشتپن 33

مرحله سوم تعیین خط، 10 ماشین برتر

آستون مارتین آغازگر این مرحله بود. در اولین تلاش همیلتون نتوانست از سد نوریس عبور نماید و مکس ورشتپن با زمان 1:03.720 سریعتر از همه در خط اول استارت ایستاد. نوریس 0.238 ثانیه و همیلتون 0.294 ثانیه کندتر بودند . بوتاس رده 4 و پرز 5 را کسب کردند. راسل در این دور زمانی ثبت نکرد.

تلاش دوم تیمها هیجان بیشتری را به دنبال خواهد داشت. آیا مرسدس در تعیین خط مغلوب مک‎‌لارن هم خواهد شد؟

آیا فردا همیلتون علاوه بر تلاش برای شکست ورشتپن باید با لندو نوریس هم مبارزه نماید؟

جواب اینجاست: بله همیلتون باید جدی‌تر فردا مبارزه نماید.

رده 1 خط استارت، مکس ورشتپن 1:03.720

رده 2 خط استارت، لندو نوریس، رده 3 سرجیو پرز و رده چهارم لوئیس همیلتون

سایر رده‌ها را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد:

جدول رده بندی رانندگان در خط استارت گرندپری اتریش 2021

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد