موضوعات داغ

فروش تنها یک دستگاه تویوتا FJ کروزر جدید از ابتدای سال 2021 تاکنون!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

در حالی که شرکت های خودروسازی آمار فروش ماهانه و یا سه ماه یکبار خود را ارائه می دهند، یکی از کارهای جالب این است که به دنبال فروش خودروهای توقف تولید شده، یا به اصطلاح خارجی ها به دنبال خودروهای زامبی باشیم که تا سال ها پس از توقف تولید هم برخی از مدل های صفر کیلومتر آنان توسط شرکت و نمایندگی های آن فروخته می شوند.

به طور معمول خودروهای خاص، سوپر اسپرت و یا هایپرکار که توقف تولید می شوند، مدل های تولید شده نهایی آنان توسط نمایندگی ها و یا بعضا شرکت های خودروسازی نگهداری می شود تا بعد از چند سال با قیمت بالاتری فروخته شده و سود بالاتری برای مالکان داشته باشند، اما امروز نه در رابطه با خودروهای خاص و هایپرکار، بلکه در رابطه با یکی از خودروهای معروف عمومی و تولید انبوه صحبت خواهیم کرد که سال های گذشته توقف شده، اما یک نسخه صفر کیلومتر آن در سال 2021 میلادی توسط شرکت سازنده فروخته شده است.

همانطور که از عنوان خبر فهمیدید، بعد از ارائه آمار جدید فروش تویوتا می توان فهمید که این خودروساز ژاپنی موفق شده تا به اینجای کار سال 2021 میلادی یک دستگاه خودروی تویوتا FJ کروزر صفر کیلومتر به مشتریان خود بفرشد و در کنار آن، موفق شده یک دستگاه خودروی جدید لکسوس GS هم به مشتریان خود واگذار کند.

پیش از این هم شاهد فروش محدود خودروهای توقف تولید شده در بازار بوده ایم که می توان به فروش 3 دستگاه خودروی لکسوس LFA در سال 2019 میلادی، فروش 2 دستگاه دوج وایپر و یا فروش یک دستگاه دوج دارت در سال جاری اشاره کرد، درحالی که لکسوس LFA در سال 2012 میلادی بازنشسته شد و خودروی دوج وایپر هم در سال 2017 میلادی از رده خارج شد.

تویوتا FJ کروزر

احتمالا در جریان هستید که تویوتا در اوایل سال 2014 میلادی با ساخت نسخه Trails Teams Edition رسما به کار تویوتا FJ کروزر در بازار ایالات متحده آمریکا پایان داد و پس از آن به سمت توقف کامل خط تولید تویوتا FJ کروزر در سراسر جهان حرکت کرد تا این شاسی بلند آفرودی را بدون جانشین مستقیم در سال 2017 به طور کامل بازنشسته کند.

جالب است بدانید که تویوتا FJ کروزر، خودرویی که در بازار به عنوان "هامر آسیایی" هم شناخته می‌شود، اتومبیلی شاسی بلند آفرودی از محصولات شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن است که برای اولین بار در سال 2006 میلادی برپایه پلتفرم تویوتا پرادو، ولی با ارتفاعی کوتاه‌ تر و چهره ‌ای متفاوت ‌تر توسعه پیدا کرد که پس از 11 سال فعالیت در بازارهای جهانی، توقف تولید آن برای تویوتا قطعی شد.

علت توقف تولید تویوتا FJ کروزر را می توان فروش ضعیف این شاسی بلند اعلام کرد و شرکت خودروسازی تویوتا برای جبران فروش ضعیف و همچنین بهره برداری بهتر از واحد تولیدی این شاسی بلند آفرودی، اقدام به توقف تولید کامل این خودروی شاسی بلند کرد.

از زمان معرفی و ورود این خودرو به چرخه تولید از سال 2006 میلادی، شرکت خودروسازی تویوتا به طور انحصاری تنها از پیشرانه‌ ای 4 لیتری شش سیلندر بنزینی استفاده کرد که نسخه فعلی آن قدرتی 201 اسب بخاری و گشتاوری 380 نیوتن متری تولید می ‌کند که به کمک جعبه دنده ‌ای 5 سرعته اتوماتیک یا 6 سرعته دستی به هر چهارچرخ خودرو ارسال می ‌شود، هرچند نسخه‌ ای ارزا‌تر محور عقب محرک هم وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد