موضوعات داغ

اعتراف به دروغ! سوپراسپرت SSC توانایی دستیابی به سرعت 500 کیلومتربرساعت را ندارد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی پیش شاهد انتشار ویدیویی از ثبت رکورد سرعت بیش از 500 کیلومتربرساعت توسط اس اس سی تواتارا بودیم، فیلمی که در آن ادعا می‌شد این خودرو سریع‌ترین اتومبیل دنیا است. با این حال اس اس سی تواتارا SSC Tuatara توانایی رسیدن به چنین سرعتی را ندارد و این مساله توسط شرکت سازنده به طور رسمی تایید شده است.

ویدیو ثبت رکورد اس اس سی تواتارا در سال 2020 ضبط شد و آن‌ها سعی کردند تا نشان دهند بهترین ابرخودرو جهان را تولید کرده‌اند، با این حال وقتی در رسیدن به هدف خود موفق نشدند به شکست خود اعتراف کردند.

در حالی‌که طی ویدیو منتشر شده ادعا شد اس اس سی تواتارا قابلیت دستیابی به سرعت 508.7 کیلومتربرساعت را دارد، دستیابی به این سرعت در آزمون‌های فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی و موسسه گینس تایید نشد. آزمایش مجدد بار دیگر در ژانویه گذشته تکرار شد و اس اس سی تواتارا موفق شد تا به سرعتی بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی کونیگزگ آگرا RS دست یابد اما در رسیدن به سرعتی بیش از 500 کیلومتربرساعت ناتوان بود. حداکثر سرعت این خودرو در مسیر رفت 450.1 کیلومتر در ساعت و در مسیر برگشت 460.4 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. حداکثر سرعتی که اس اس سی تواتارا به صورت تایید شده به آن دست یافته، سرعت 484.53 کیلومتر بر ساعت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد