موضوعات داغ

معرفی پژو پارس پلاس توسط خودروبانک؛ جایگزینی زیباتر برای سدان پرفروش ایران خودرو

عکس مطلب اول

بعضی از خودروها هستند که دهه ها است روی خط تولید ایران خودرو قرار دارند و با وجود گذشت سال ها از سطح تکنولوژی آنها، اما باز هم طرفداران خود را دارند و در وضعیت نبود رقیبی جدی، مشتریان به همین خودروها اعتماد کرده و فروش مناسبی را نیز تجربه می کنند.

یکی از خودروهای پرطرفدار داخلی، پژو پارس است که با تغییراتی اندکی طی سالیان گذشته، ایران خودرو مشغول تولید آن است اما شاید بهتر باشد که اگر در بخش فنی هنوز به این پختگی نرسیده ایم که بتوانیم یک موتور خوب و بروزتر ملی تولید کنیم و یا در بخش های دیگر مثل تعلیق و جعبه دنده، تغییراتی بنیادی را انجام دهیم، لااقل از نظر چهره از تغییراتی تنها در سطح گرافیک چراغ و یا قالپاق فراتر رفته و یک فیس لیفت واقعی را به نمایش بگذاریم.

از این رو خودروبانک اقدام به معرفی یک طرح رندر دیجیتالی از پژو پارس کرده که همچون دیگر محصولات این شرکت که لقب "پلاس" را به دوش می کشند، این خودرو را نیز به نام پژو پارس پلاس معرفی کرده ایم. پژو پارس پلاس اگرچه از نظر فنی به همان موتور TU5 همیشگی محصولات ایران خودرو مجهز است، اما از نظر ظاهری تغییراتی بنیادی داشته که به جرات می توانیم آن را فیس لیفت اساسی روی این خودرو بدانیم.

نمای جلوی این خودرو با حفظ خطوط روی کاپوت، به جلوپنجره و چراغ هایی مجهز شده که به سرعت ما را به یاد جدیدترین نسل های پژو در بازارهای جهانی می اندازد. مخصوصاً چراغ های مخصوص روز عمودی در کناره های نمای جلویی که در محصولات جدید پژو در اروپا قابل مشاهده است. جلوپنجره این خودرو نیز تغییر کرده و با طراحی مشبکی خود به وضوح می گوید که از طراحی جدید و مرسوم خودروهای روز جهانی برخوردار است.

در نمای کناری از همان درب های قدیمی استفاده شده اما در زیر آنها، یک شیار جانبی بکار رفته که این قسمت را از سادگی درآورده است. همچنین استفاده از رینگ هایی 18 اینچی 10 پره مشکی رنگ را دور قرمز و کالیبرهای قرمز رنگ، نمای جانبی را بسیار اسپرت و مدرن کرده است.

پژو پارس پلاس

اما به نمای عقب خودرو می رسیم، جایی که چراغ های عقب همچون خودروی تارا به هم پیوسته شده اند و در آنها از LED استفاده شده است. خطوط موازی بکار رفته در این قسمت باعث شده تا تولید آن برای قطعه سازان کمی راحت تر باشد. همچنین در دو طرح پایینی سپر، از دو خروجی اگزوز استفاده شده که همچون بسیاری از خودروهای چینی (و البته اروپایی!) غیرواقعی هستند و اگزوز این خودرو مثل سابق در زیر سپر قرار دارد و از نمای مستقیم قابل مشاهده نیست.

همانظورکه اشاره کردیم، حتی اگر در بخش فنی روضه بخوانیم و خواستار استفاده از موتور و گیربکس جدید شویم، اما پرواضح است که خودروسازی ما به هیچ عنوان در سطح دانش تولید موتورهای متنوع و بروز نیست و اگر به بزرگان صنعت دنیا وارد گفتگو و تعامل دانش نشویم، تا دهه های آتی نیز باید همین TU5 همیشگی را تحمل کنیم.

هر آنچه باشد، خودروبانک سعی دارد در این رندر دیجیتالی به وضوح نشان دهد که یک فیس لیفت اساسی و واقعی روی خودرویی که سال ها است روی خط تولید است، به چه صورت باشد که لااقل از نظر ظاهری بتوانیم هم پای طراحی های بروز دنیا باشیم.

نظرات کاربران

51 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/15
آفرین هم طرح هم کیفیت رندر عالیه دمتون گرم
1400/5/18
هروقت ایران خودرو رفت دنبال انجین های 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ اونوقت صحبت از طراحی باید کرد
ضمنا کلا پلتفرم سمند و پژو در تست ایمنی تصادف مردود هستن که بخوای طراحی فیس لیفت براشون بکشی



1400/5/22
کجاش عالیه .چین که تولید خودرو رو دیرتر شروع کرده هر 6ماه محصول جدید و بروزی میده بیرون اونوقت چراغ عقب و جلو رو عوض کردن شاهکار کردن .
1401/9/5
فقط حواستون باشه حکرها ها طرح های ویژه دزدی از مردم رو ندزدن .
1400/5/15
هههههههههههه............!
1400/5/15
به جای تخیل و ایده پردازی بهتره خودروی پلت فرم 30 سال پیش را بذارید کنار. درب این صنعت خودروسازی اگه بسته باشه، بیشتر پیشرفت میکنه تا حالا
1400/5/17
الحق، گل فرمودید
1400/5/16
تلاش خودروبانک و طراح این کار قابل تقدیره اما این طرح مدرن روی استخوان بندی قدیمی پژوپارس یکم ناهماهنگ به نظر میاد ، مخصوصا در قیاس نمای جلو و کنار. در نمای کنار اگر قرار به استفاده از درب قدیمی هست، با ایجاد فرورفتگی پایین درها، قطعه ساز باید کل قالب درب رو از نو بسازه که قاعدتا با افزایش هزینه زیاد همراهه و چه بهتر که طرح کلی درب هم عوض بشه مثل دنا پلاس ، و یا کلا از همون طرح درب قدیمی استفاده بشه.
وجود زه مشکی رنگ سپر عقب هم بی معنی هست وقتی که روی سپرجلو و دربها حذف شده.
ضمن اینکه اگر قرار بود حتی شاهد چنین فیس لیفت هایی توسط خودروسازها می بودیم قطعا وضع کلی صنعت خودرو هم چیزی نمیبود که الان شاهدیم. وقتی برای فروش همین خودروهای از رده خارج و منسوخ شده صف تشکیل میشه و ملت حاضرن با بدبختی و منت کشیدن و شرکت در قرعه کشی و ... کاری کنن تا مالک این بنجل های گزاف شوند قاعدتا آقایان زحمت کوچکترین تغییری در طراحی و ... به خود نمیدهند، چه برسه تا خودروی کاملا مدرن و جدید !
1400/5/16
اضافه کنم چراغ عقبش که بهم چسبیده است خوشگل نیست از بغل هم اون خط بالایی سابق که الان هم هست اینجا بدریخت شده، در کل یه ناهماهنگی بین طرحهای جلو عقب و بغل وجود داره اصلا باهم نمیخونن اگه خط بغلای آزرایی بتونن خوب روش حک کنن و در چراغهای عقبش هم از سوناتا نیو کمک بگیرن خوب میشه
1400/5/16
حتما پژو کاغدی قیمتش بالای ۱۵۰ میلیون میخوان بزارن
بجای تقویت موتور گیربکس و دنده فکری به حال بدنه قوی کردن کنین که جون آدم ها کمتر بگیره
1400/5/16
خیلی جذاب شده حداقل تنوع ظاهری ایجاد میشه
ولی دربهای کناریش میتونست بهترم بشه اینجوری ساده س یا حداقل دستگیره های در مث دنا بشه و بغلش عظلانیتر بشه عالی میشه
1400/5/16
امید وارم همینجور که ظاهر زیبا داره از قطعات با کیفیت هم برخوردار بشه و اینکه متور بهتری نسبت به طرح قدیمی خودش داشته باشه و با قیمت متناسب نه گزاف وارد بازار بشه
1400/5/16
میدونید الان مدیران ایران خودرو از این رندر چیش رو استفاده میکنن؟
حذف زه کناری درب ها رو
1401/6/13
گل گفتی الان میدیران ایران خودرو روی زه بقل در ماشیناشون غیرتی میشن
1400/5/16
طراحي قشنگيه امكان دارد كراس اور آن را هم راحي و به نمايش بگذاريد
1400/5/16
طراحی شما هم قشنگه ولی مشکل اصلی پژو پارس های جدید صدای وحشتناکه موتوروشه که دیوانه کنندس. یه مسافرت رفتیم باهاش به محض برگشت ردش کردم رفت فقط و فقط به خاطر صدای زیاد موتورش
1400/5/16
این چه سمیه؟
خود پژو پارس قدیمی بهتر بود
1400/5/16
چیزی نمونده بود عوق بزنم از این طراحی ناپخته و من‌درآوردی....اه...اه
1400/5/16
آقای خودرو بانک ، لطفا آب به آسیاب ایران خودرو و سایپا نریز . این خودروهای رده خارج و قدیمی ارزش دست کاری ندارن . همینکه ملت محترم دارن این چهارچرخه های بی ارزش و بی کیفیت رو میخرن ، به اندازه کافی گریه آور و اسف بار هست . شما دیگه بیشتر همش نزن
1400/5/16
یه پلاس به همه اضافه کردن
که با قیمت خیلی بالاتر بفروشند
آیا این اختلاف قیمت اینقدر ارزش داره؟!!!!!

1400/5/16
این فقط یه رندر ساختگی هست وگرنه فرق پژو پارس و پژو پارس پلاس

دقیقا مثل دنا و دنا پلاس و رانا و رانا پلاس خواهد بود پس انقدر دلتون رو صابون نزنید !!
1400/5/16
خیلی زشت شده اصلا بلد نیستید طرح جدید بدید.از ساینا هم زشت تر شده.شما لطف کنید همون اتاق قبلی با کمی تغییرات باشه اما کیفیت بالا و کاهش مصرف و آپشن های متفاوتی براش در نظر بگیرید.
1400/5/16
خیلی خوب شده ولی .... نمی دونم به نظرم یک ذره زیاده روی کردین خیلی پلنگ شده😂
1400/5/16
بسیار جالب شده، مواردی که میشه اصلاح کرد شامل آنتن تبدیل به آنتن مخفی یا کوسه ای، اصلاح فرم آینه ها، حذف راهنمای زمخت روی گلگیر و تغییر فرم پنجره های جانبی به فرم منحنی شبیه خودرویی مثل الفارومیو جولیا، تغییر فرم دستگیره ها مشابه دنا پلاس و مخفی کردن برف پاکن ها در فضای پایین شیشه
1400/5/16
ریدین بابا با این طراحی هاتون صد رحمت به همین شکل فعلی که هست این طرح جدید خیلی افتضاحه بلد نیستید لااقل خرابترش نکنید
1400/5/16
باز از‌ موتوری جنس گرفتین؟
1400/5/17
بدنه قشنگی ساختن ولی ای کاش روی موتور و گیربکس هم کار کنند عالی میشه . میشه مثل یه ماشین اروپایی
1400/5/17
آدم یاد آر دیایی که شبیه پرشیا میکردن میوفته پرشیا سادش خیلی از این بهتره مخصوصن عقبش
1400/5/18
اول خسته نباشید
اما بعد
این نسل خودرو ها رو لااقل تو طراحی هاتون ابعادش رو تغییر بدید، ابعاد لاستیک‌ها از رده خارج، ابعاد و کشیدگی درب موتور و صندوق از رده خارج، زوایا و ابعاد ستون از رده خارج، فاصله محوری دچار عدم بهینه سازی، فرم سپرهای عقب افتضاح همچنان شما از عقب خودرو سینی موتور رو میبینه به شوخی، دستگیره درها نه تنها از رده خارج بلکه هیچ ربطی هم به خطوط طراحی جانبی نداره، فلاپ زیر درب جدا از بدنه طراحی شده، جانمایی پلاک روی سپر جلو نثل یک زائده، شاپ چراغ‌ها قرار تداعی کننده چه چیزی باشه؟ آنتن خودرو همچنان جلو سقف هست و از رده خارج، کشیدگی در چراغ ها علی الخصوص چراغ جلو دیده نمی‌شود.
درآخر مشکل اصلی در طراحی خودرو‌های روی این پلتفرم، فضای بهینه نشده داخل هست مثل جای پا که نیاز به افزایش فاصله محوری دارد و سیال نبودن طراحی و خطوط اصلی بدنه و زوایای ستون هاو... است که تغییری نکرده.
1400/5/20
سلام و خسته نباشید
خدایی این چه طرحی هست مثل سایپا دیگه فقط مقداری چراغ ها و جلو پنجره رو عوض کردید میگید طرح.
از چینی ها هم نیستیم که کلا یک پلت فرم جدید از ماشین ها روز چند سال قبل استفاده کنیم نه پلت فرم 30 سال قبل پژو
منظور اینه که الان شما تیگو 7 رو و یا آریزو 6 رو ببینید چقدر زیبا شده در حد خودشون میگم نه ماشین های روز دنیا.ولی قابل قبول هست طراحی ماشین های چینی
1400/5/21
طرح چراغ جلو افتضاح ... سپر جلو با هیچ جای ماشین همخونی نداره و انگار داره ذوب میشه :|
چراغ عقب خیلی بالاست ... زه روهم طبق معمول برداشتن :/

همین رو اگه ایرانخودرو تولید کنه به سرنوشت زانتیا2 دچار میشه البته در بهترین حالت
1400/5/22
چرته . واقعا چرته . همون طرح فعلی بهتره!
1400/7/22
سلام
تو رو خدا این طرح رو اجرا نکینا چون فروشتون یک پنجم میشه
این چه قیافۀ مزخرفیه
با وجود این که طراحی پژو پارس فعلی مال ۲۱ سال پیشه ولی طرحش هنوز هم جذابه
تو رو خدا ما و خودتونو مسخره نکنید
این کجاش جذابه؟؟؟
به جای این طرح های مزخرف کیفیت قطعات داخل کابین و موتور رو افزایش بدید
خواستن شبیه پژو 208 بشه ولی گند زدن
1400/8/13
پژو پارس پلاس جالب
1400/8/23
سلام ۱۰ سال سیناد مدل ۸۰ دارم توی این ده سال هربار با پژویی۴۰۵ یا پارس کورس گذاشتم اومده از۱۷۰ بیشتر رد شده دو روز دیگه سرسیلندر فینش۵ میلیون اب خورده براشون شتاب خوب دارن دوام ندارن بیشتر از۱۱۰ ریسک براشون
1401/8/4
چی نوشتی نوکرتم یکمی واضحتر بگو ببینیم چی میگی.الان از پژو تعریف کردی یا سیناد؟والا معلوم نیست سروته جمله بندیت.البته متاسفانه این مشکل رو همه دارن.
1400/8/24
شما ضاهر یه ماشینی که ۲۰ ساله همینه رو تغییر بدید امکانات نمیخوایم.....وتلا امکانات هم که یه مانیتور یه کروز میندازن میگن بیا پلاس
1400/12/16
سلام.باعرض خسته نباشیدبابت این اقدام مفید که به شدت توی این بازه زمانی بازاربهش محتاج بود،خواستم تقاضای عاجزانه کنم که مسئولین امر محبت کنن برملت شریف و شهید پرور ایران و پیکان پلاس رو هم عرضه کنن.ممنون میشم.خخخ تف
1400/12/28
اون نوار مشکی رنگ که از روی بدنه حذف شده، پس واس چی از روی سپر حذف نشده؟!!!!
1401/2/1
سپر جلو بدک نیست اما درها افتضاحه و سپر عقب هم تغییر خاصی نداشته . چراغ های عقب هم خیلی باریک شدن
1401/2/11
محض اطلاع پارس پلاس هم اومد چ اصلا این شکلی نیست
فقط گول میزنن چ پول تکنولوژی های الکی رو میگیرن
همین پارس هم برای فرانسه بوده
یه مشت دزد افتادن تو صنعت ماشین سازی هروقت ماشین های ۳ لیتری زد و ماشین های کوپه زد ماشین های افرود زد بیاد حرف بزنه
همیشه یه گند جدیدی تحویل ملت میدن سایپا که ریده امنیت در حد خر مش قربون💔
1401/4/9
سلام.خسته نباشید.خیلی از زحماتتون برای یه رندر که کاملا با قوانین فیس لیفت مینور در صنعت خودروسازی متناسب هستش تشکر میکنم مثل عدم تغییر گلگیرها و درب موتور و کلا به عنوان یک طرح نوسازی و فیس‌لیفت بر اساس محصولات روز پژو بر روی پلت فرم قدیمی بالاترین امتیاز و تقدیر و تشکر رو ازتون دارم و متاسفانه افسوس میخورم که در قرن ۲۱ با خوانندگانی مواجه میشم که متن مقاله رو مطالعه نکردن و این رو طرح جدید ایرانخودرو به حساب میارن و با نظرات مبتدی و کاملا بی ربط و سلیقه‌ای خستگی رو به دستان طراح تحمیل میکنن که طراح با اه کشیدن و ابراز ناامیدی فقط افسوس بخوره که چرا با این توانایی در این کشور قاتل فرصتها و استعدادها دیده به جهان گشوده و فکر مهاجرت تنها امید ادامه زندگیش باشه!
1401/6/11
ایران خودرو داغونه


جلوی یه ماشین رو خوب میزنه عقبش مستراح


تارا جلوش عالی عقبش داغون


پژو پارس پلاس جلوش خوبه


عقبش مستراح گودالی
1401/6/13
آقا مگه مرز دارید هی این ماشینو دست کاری میکنید خجالت بکشید بابا دیت از سر این ماشین بد بخت بردارید ما از کیا موتورز زود تر ماشین ساختیم ما تو پارس گیر کردیم اونا سورنتو و اسپورتیج رو ساختن ما باید اب بشیم بریم داخل زمین یه ماشین بسازید اصلأ کلا با این ماشیناتون فرق داشته باشه موتور قوی اصلأ یه چیزشم با اینا مشا به نباشه اصلأ
1401/7/21
سلام :
فیس ماشین به لحاظ ظاهری اصلا" زیبا نیست و حالت بسیار نافرمی دارد.
1401/8/21
دختره من کلاس اوله
حقیقتا اگه اون طراحی میکرد خیلی خوشگلتر درش میاورد.
1401/10/1
سلام
عالی بود بازم فیس لیفت بزارید از پژو پارس یا 405
1401/10/1
واقعا پارس با تمام کاستی‌های که دارد ولی ماشین خانوادگي میشه گفت اگه پارس پلاس هم به بازار بیاد البته قیمتش را هم مثل واندازه خود ماشین باشه عالیه
1402/4/3
راه نجات ایران خودرو
1-عرضه فیس لیفت پیکان
2-سمند پلاس
3-سورن با رندر خود خودرو بانک
4-توقف رانا و عرضه فقط رانا پلاس
5-دنا فیس لیفت طرح از جناب مرتضی الاد
6-تارا فیس لیفت که در خود خودرو بانک انجام شده
7-تولید دنا ای کیو در همین صفحه با نام پردیس
8-تولید شاسی بلاند گنو
9-ری را وتی اف 21
10- وانت جدید بر پایه هایلوکس با نام تفتان
11-ایجاد یک پروژه سواری به نام زوبین برای جوانان
12-انجام پروژه ی کا121 به نام پیکا
13-خودروی کروک به نام ساحل
14-ساخت خودروی کوپه
15-نام پیشنهادی برای تی اف 21=سروش
16-پژو پارس خودرو بانک
1402/5/1
این طراحی قشنگه
1403/4/6
به نظرم اولین انتقاد که باید در سبک ظاهر این خودرو بگیم، دستگیره های در هست، این دستگیره ها به ماشینی بروز مثل این خودرو نمیشینه، در کنارش میتونیم این خودرو پلاس رو به موتور EFp مجهز کنیم، و یا حتی شش دنده بشه، مثل دنا پلاس جوانان توان قدرتی حدودا 155 اسب بخار داشته باشه، نیروی گشتاوری مثل دنا پلاس جوانان داشته باشه، و کلا از نظر فنی یک نگاه دیگه ای به این خودرو داشته باشیم.