موضوعات داغ

نظر بلاگر روسی در مورد کیفیت خودروی تارا در نمایشگاه خودرو روسیه + فیلم

عکس مطلب اول

هفته پیش در رسانه‌ها خبر ارائه تارا اتوماتیک در نمایشگاهی واقع در مسکو منتشر شد. سه خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک، رانا پلاس با سقف پانوراما و گیربکس دستی شش‌سرعته و تارا اتوماتیک در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو InterAuto به نمایش گذاشته‌ شدند. البته اغلب در این نمایشگاه شرکت‌ها و مؤسسات جانبی مرتبط با صنعت خودرو حضور دارند و شرکت‌های خودروسازی اصلی به‌ندرت محصولاتشان را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. درنتیجه شاید بتوان گفت ایران‌خودرو تنها شرکت خودرویی اصلی بود که خودروهایش را در این نمایشگاه عرضه کرد. البته شرکت‌های جانبی برای نمایش نمونه محصولاتشان در غرفه‌هایشان از خودروهایی همچون تسلا نیز استفاده کرده بودند.

ایران خودرو در نمایشگاه خودرو روسیه

عرضه این سه خودرو در نمایشگاه وابسته به صنعت خودرو باعث شد تا اکثر مجلات و کارشناسان خودرویی از حضور این سه‌ خودرو بی‌خبر باشند و آن‌چنان‌که باید از این رویداد پوشش خبری توسط رسانه‌های خودرویی روسیه، کارشناسان خودرویی و بلاگرهای خودرویی صورت نپذیرفت. تاکنون تنها دو رسانه معتبر ازجمله مجله معتبر "زا رولیوم" در این خصوص خبری مختصر منتشر کرده‌اند و از انبوه بلاگرهای خودرویی روسیه فقط یک بلاگر کمتر شناخته‌شده خودرو و دو بلاگر وابسته به صنعت خودرو ویدئوهایی منتشر کرده‌اند. با توجه به اینکه تنها در یکی از ویدئوها بررسی خلاصه و مفیدی از تارا اتوماتیک ارائه‌شده است، لذا فقط این ویدئو با زیرنویس فارسی ارائه می‌شود.

ایران خودرو در نمایشگاه خودرو روسیه

تاکنون تارا اتوماتیک به رسانه‌های ایرانی عرضه نشده و تنها چند تصویر از آن منتشرشده است، بنابراین سعی شده تا با استفاده از این ویدئوها تارا اتوماتیک بررسی شود. البته با توجه به مشاهده مواردی از قبیل جمع‌شو نبودن برقی آیینه‌های جانبی مشخص است که خودرو ارائه‌شده در این ویدئو نسخه نهایی نیست و مسلماً نسخه نهایی با آنچه در این ویدئو نمایش داده شده متفاوت خواهد بود. علاوه‌‌براین‌ها هنوز ابهامات دیگری هم هستند که حتی پس از انتشار این ویدئوها رفع ‌نشده‌اند، ابهاماتی از قبیل نوع و فرم سوئیچ با توجه به مجهز بودن این خودرو به سامانه ورود به خودرو بدون نیاز به استفاده از کلید.

تارا اتوماتیک

مشخص است ایران‌خودرو قصد دارد ضمن احترام به نظر کارشناسان و خریداران ایرادها و نقایص تارا را رفع کند. از این جمله می‌توان به نصب دستگیره جدید بر روی‌ درب‌های جلو و نصب سازمان‌دهنده یا همان "Organizer" در صندوق‌عقب اشاره کرد ولی کماکان جای خالی موارد زیادی مشاهده می‌شود. مواردی از قبیل محافظ پلاستیکی سینی صندوق‌عقب، خروجی سامانه تهویه مطبوع برای سرنشینان ردیف عقب، زیرآرنجی برای سرنشینان ردیف عقب، خروجی USB برای شارژ گجت و تلفن همراه سرنشینان ردیف عقب، دستگیره جدید بر روی درب‌های عقب، چراغ مطالعه برای سرنشینان ردیف عقب، تیوترها، چراغ پشت دکمه‌های روی غربلیک فرمان و درنهایت برچسب سیاه‌رنگ روی ستون‌‌های B.

مشکلات تارا اتوماتیک

هرچند خودرو ارائه‌شده در این ویدئو نسخه نهایی نیست ولیکن کماکان آشفتگی در انتخاب رنگ اجزاء داخلی مشخص است و رنگ‌های گوناگونی مشاهده می‌شوند. نمایشگر دیجیتال پشت‌آمپر برخلاف نمونه تولید انبوه با گیربکس دستی مشکی و سفید نیست و آبی و سفید است، دوخت چرم غربلیک فرمان سیاه، دوخت چرم دور دسته دنده قرمز و دوخت چرم صندلی‌ها سفید است. چراغ‌های پشت دکمه‌های بالابر شیشه‌ها قرمز و چراغ پشت دکمه روشن کردن موتور آبی و چراغ‌های پشت دکمه‌های سمت چپ زیر غربلیک فرمان سفید و قرمز هستند. چرخ زاپاس به اندازه خود چرخ‌ها است ولی همچون رنو لوگان E2 از نوع آلیاژی نیست و فولادی است. لاستیک‌ها هم از نوع بارز Premier Drive و به ‌قطر 16 اینچ هستند.

مشکلات تارا اتوماتیک

دو نفر از سه نفر بلاگر روسی خودرو به ایرادهایی اشاره کرده‌اند، ایرادهایی از قبیل کیفیت بد پلاستیک و علی‌الخصوص کیفیت بد زیرآرنجی صندلی‌های ردیف جلو و محکم نبودن آن و کیفیت بد دوخت غربلیک فرمان و روکش صندلی‌ها و لق زدن اهرم هدایت برف‌پاک‌کن به گفته ایشان این آخری از ویژگی‌های خودروهای اتحاد پژو سیتروئن است. البته هردو بعد از گفتن این ایراد‌ها با لحنی ‌طنزآمیز می‌گویند: "در عوض سانروف دارد و وجود سانروف باعث می‌شود این ایرادها خیلی به‌چشم نیایند!". مشخص است بلاگرهای روسی از اینکه یک خودرو ایرانی امکاناتی دارد که "لادا وستا" فاقد آنها است کمی ناراحت هستند و مرتب به این موضوع اشاره می‌کنند و ممکن است این نظرات باعث شود "افتوواز" برای نمونه فیس‌لیفت "لادا وستا" که به زودی هم ارائه می‌شود سانروف و سامانه ورود و روشن کردن موتور بدون استفاده از سوئیچ را اضافه کند.

تارا اتوماتیک

شاید بتوان گفت فقدان گرم‌کن‌ها و سینی محافظ موتور و فاصله کم کف خودرو تا زمین اصلی‌ترین ایراداتی هستند که توسط کارشناسان و بلاگرهای روسی اعلام‌شده یا خواهند شد و در فروش تارا در روسیه نقش دارند. فاصله کم کف خودرو تا زمین از ویژگی‌های خودرو مبنا یعنی پژو 301 است و رفع این ایراد برای بازار روسیه و افزایش این فاصله مسلماً باعث تغییر در دست‌فرمان یا همان "Handling" خودرو خواهد شد، ولیکن موضوع فقدان گرم‌کن‌ها یکی از برجسته‌ترین ایرادهای تارا در بازار روسیه خواهد بود. شایان‌ذکر است حتی خودروی "لادا وستا" دارای گرم‌کن شیشه جلو، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و بالاخره گرم‌کن شیشه عقب و آیینه‌های جانبی است که با توجه به ویدئو و مشخصات اعلام‌شده تارا فقط دارای گرم‌کن شیشه عقب و آیینه‌های جانبی است و گرمکن صندلی‌های جلو حذف شده‌اند. توصیه می‌شود ایران‌خودرو برای نصب این گرم‌کن‌ها از همین‌الان دست‌به‌کار شود.

در فیلم زیر می توانید نظر یکی از بلاگرها را در مورد این خودرو با زیرنویس فارسی مشاهده کنید:

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/8
فیلم ضمیمه نیست
1400/6/8
ممنون از زحمتی که کشیدید ولی کاش از ویژگی های خوب ماشین بیش تر می گفتین تا اینهمه منفی
1400/6/8
تارا بازار روسیه نیاز به گرمکن و برای بازار داخل نیاز به سردکن داره!
1400/6/10
سلام ممنون از گروه خودرو بانک.خسته نباشید
1400/6/12
🙏🏼💐🙌🏼
1400/7/11
واسه مردم خودمون ک همه چی حذف میشه از تارا انگار دشمنی دارن با مردم
1400/8/15
طراح بدنش اصلا خوب نیست
شبکه جلو ماشین با زاویه ای که داره خیلی تو ذوق میزنه یعنی نسبت به طراحی سپر جوریه که ماشینو از ابهت میندازه
و چراغ های جلو هیچ ریز کاریه قشنگی توش نیست که بتونه جلب توجه کنه و خیلی سادست
و کاش چراغ های عقب خودرو یکم باریک تر بودن چون اینجوری هیچ ظرافتی نداره انگار یه آجر چسبوندن اونجا😐
ولی از نظر ایرودینامیک بودن عالیه و استایلش هم خیلی بد نیست
و البته امواج بغل خودرو میتونست جذاب تر باشن🙂
1401/10/19
پیکان هم نداری