موضوعات داغ

فیلم خط تولید پیشرفته تسلا مدل Y در شانگهای چین را ببینید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا در کانال چینی رسمی خود ویدیوی جدیدی از فرایند تولید خودروها در کارخانه تسلا گیگا شانگهای منتشر کرد. این ویدیو بیشتر درباره فرایند تولید مدل Y است، اگرچه بخش زیادی از روند تولید مدل ۳ به آن شباهت دارد.

در حالی که تمام این فرایندها جالب هستند، اما همچنین شاهد تصاویر کمیابی از خط مونتاژ پک‌های باتری هستیم، که سلول‌های استوانه‌ای NCM 811 ساخت شرکت ال‌جی انرژی سولوشن را نشان می‌دهند.

نوع دیگری که در این خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند باتری‌های لیتیوم آهن فسفات هستند که آن‌ها را در این تصاویر نمی‌بینیم.

علاوه بر باتری‌ها، دیدن فرایند تولید موتورهای برقی نیز جالب است.

شاید بگویید که کارخانه تسلا مانند هر کارخانه مدرن دیگری بسیار پیشرفته و خودکار است، اما عملیات‌های دیگری مثل یکپارچه‌سازی عمودی و مگاکستینگ هم در آنجا انجام می‌شوند.

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا گفته که برتری رقابتی این شرکت تولید خودروها خواهد بود، که به ناچار باید با اتوماسیون، ساده‌سازی، یکپارچه‌سازی عمودی و راه‌حل‌های جدید سازگاری داشته باشد.

فرایندهای کنترل کیفیت برای تسلا مدل Y نیز در یک ویدیوی جداگانه در ماه ژوئیه نشان داده شده بودند.

براساس گزارش‌های قبلی، تسلا روزانه در حدود ۱۰۰۰ مدل Y ساخت چین تولید می‌کند که شامل سه نسخه تمام چرخ محرک با محدوده مسافت طولانی، پرفورمنس تمام چرخ محرک و دیفرانسیل عقب با محدوده مسافت استاندارد هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد