موضوعات داغ

ماشین ام وی ام X22 پرو

(3.6/5) 385 رای

خودروسازان چینی از ابتدای فعالیت خود تا به امروز ثابت کرده‌اند که تبحر قابل‌توجهی در علم بازاریابی دارند. اگر نگاهی به بازار خودرو ایران، روسیه، مصر و آمریکای‌جنوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که خودروسازان چینی طی زمانی کوتاه موفق به بلعیدن این بازارها شده‌اند. عرضه خودروهای زیبا، مجهز و خوش قیمت راهکار اصلی نفوذ آن‌ها است که این رویه را برای کشورهای در حال توسعه به خوبی اجرا کرده‌اند. ام وی ام X22 پرو نیز ماحصل یکی از همین فرآیندها است که بزودی شاهد عرضه آن به بازار کشورمان خواهیم بود.تردیدی نیست که کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها خودروهای محبوب در دنیای امروز هستند اما قدرت مالی مشتریان در بسیاری کشورها، اجازه خرید آن‌ها را نمی‌دهد. در این شرایط برخی خودروسازان با اختراع سگمنت هاچ‌بک کراس، تلاش کردند تا توجه این دسته از مشتریان را به خود جلب کنند. اکنون افرادی که به خرید کراس‌اوورها علاقه داشتند اما از نظر بودجه در محدودیت بودند، می‌توانستند با خرید هاچ‌بک کراس برخی از نیازهای خود را پاسخ گویند. در این مطلب به بررسی یکی از همین هاچ‌بک کراس‌ها خواهیم پرداخت، خودرویی به نام ام وی ام X22 پرو که نسل جدید و نسخه بهبود یافته ام وی ام X22 محسوب می‌شود.

172 km/h
حداکثر سرعت
0 liter/100km
مصرف سوخت
998 cc
حجم موتور

مشخصات ام وی ام X22 پرو

کلاس بدنه
کراس اوور
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
اتوماتیک CVT
حداکثر توان
102 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
3 سیلندر

فیلم بررسی ام وی ام X22 پرو

مزایا و معایب ام وی ام X22 پرو

مزایا

طراحی مدرن، امکانات خوب، شرایط فروش اقساطی مناسب، مصرف سوخت کم

معایب

هندلینگ نه چندان مناسب، موتور ضعیف

بررسی ام وی ام X22 پرو

چری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین خودروسازان چینی، محصولات موفق بسیاری را در کارنامه دارد. یکی از این محصولات چری تیگو 3 است، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام X33 شناخته می‌شود و تاکنون شاهد عرضه چند نسل از آن به بازار ایران بوده‌ایم. فروش انبوه تیگو 3 شرکت چری را متقاعد کرد تا نسخه‌ای ارزان‌تر و اسپرت‌تر از آن را به بازار عرضه کند، خودرویی که محبوب جوانان باشد و البته قابلیت رقابت با دیگر هاچ‌بک‌ کراس‌های بازار نظیر لیفان X50 یا دانگ فنگ H30 کراس را داشته باشد. در نتیجه این تصمیم، چری تیگو 3x متولد شد. خودرویی که در برخی بازارها نظیر برزیل و فیلیپین با نام چری تیگو 2 شناخته می‌شود و در کشورمان نیز ام وی ام X22 نام گرفت. نخستین نمایش ام وی ام X22 در نمایشگاه خودرو پکن 2016 صورت گرفت و از آن زمان این خودرو در تیپ‌های گوناگون به بازار عرضه شده است. چری در تولید تیگو 3X کمترین هزینه را متحمل شد، چرا که مهندسان این شرکت موفق شدند با ترکیب ظاهر چری تیگو 3 و مشخصات فنی چری فالوین 2 (ام وی ام 315) در کوتاه‌ترین زمان یک هاچ‌بک کراس خلق کنند، خودرویی که در کوتاه مدت به فروش قابل توجهی دست یافت و به یکی دیگر از محصولات موفق چری تبدیل شد.چند سال پس از عرضه اولیه چری تیگو 3x، خودروساز چینی تصمیم گرفت تا نسخه بهبود یافته این خودرو را همراه تغییرات اساسی به بازار عرضه کند تا همچنان بتواند شاهد فروش موفق این هاچ‌بک کراس باشد. این خودرو با تغییراتی در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی همراه شد و چری تیگو 3x پرو نام گرفت. همزمان با ورود این خودرو به بازار روسیه، مدیران خودرو نیز این خودرو را با نام ام وی ام X22 پرو برای عرضه به بازار ایران معرفی کرده است.

داخل ام وی ام X22 پرو

اگر از ظاهر بدون تغییر ام وی ام X22 پرو در نمای جانبی و عقبی دلسرد شده‌اید، لازم نیست نگران باشید چرا که در کابین این خودرو مشخصه‌های جدیدی انتظار شما را می‌کشند. طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متفاوت است و جلوه‌ای شبیه به محصولات جدید این شرکت همچون آریزو 5 فیس‌لیفت دارد.

داخل ام وی ام X22 پرو

داشبورد اندکی به سمت راننده متمایل شده است تا وی کنترل بهتری روی ابزارها و ادوات خودرو داشته باشد. بسیاری از کلیدهای فیزیکی نیز حذف شده‌اند و تنها راه ارتباطی کاربر با نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای از طریق لمس ممکن خواهد بود. فرمان دی کات مشخصه جدید دیگری در کابین ام وی ام X22 پرو است که به دکمه‌های کنترلی نیز مجهز شده است. در نهایت پشت آمپر دیجیتالی سبب می‌شود تا بیننده حس کند به راستی با خودرویی مدرن و امروزی مواجه شده است. حجم صندوق عقب این خودرو بدون تغییر باقی مانده و همچنان 420 لیتر فضا برای قرار دادن لوازم خود در اختیار خواهید داشت، همچنین کابین برای قرارگیری چهارسرنشین بزرگسال فضای کافی را ارائه می‌کند به شرطی که سرنشینان عقب بیش از حد بلندقد نباشند!

طراحی ام وی ام X22 پرو

طراحی خودروهای اقتصادی همواره چالش برانگیز بوده است چرا که طراحان باید خودرویی جذاب را خلق کنند و در عین حال نیم نگاهی به کاهش هزینه‌های تولید داشته باشند. در حال که نسخه اصلی ام وی ام X22 با نیم نگاهی به ام وی ام X33s طراحی شده بود، طراحان چری تصمیم گرفتند تا برای ظاهر ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام بگیرند.

طراحی ام وی ام X22 پرو

ظاهر ام وی ام X22 پرو در نمای جلو شباهت غیرقابل انکاری به هیوندای کونا دارد اما طراحان با استفاده از چند المان ساده، موفق شده‌اند تا خود را از اتهام کپی برداری تبرئه کنند. جلوپنجره جدید محصولات چری موسوم به طرح کهکشانی در نمای جلو ام وی ام X22 پرو به چشم می‌خورد و ظاهر این خودرو را به محصولات گران‌تر شبیه کرده است. چراغ‌های اصلی نیز به نواحی جانبی سپر منتقل شده‌اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت تنها نقش دی‌لایت را ایفا می‌کنند.بیشترین تغییرات ظاهری ام وی ام X22 پرو در مقایسه با نسخه پیشین، سهم قسمت جلو اتومبیل شده است و نواحی جانبی و عقبی تغییرات چندانی را تجربه نکرده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که به جز تغییر طرح رینگ‌ها و انتقال چراغ مه شکن به زیر سپر عقب، تفاوت دیگری میان ام وی ام X22 پرو و ام وی ام X22 معمولی نخواهید یافت. مساله‌ای که به شما ثابت می‌کند با خودرویی اقتصادی مواجه هستید و بودجه بیشتری برای خلق تغییرات در دسترس طراحان نبوده است!

مشخصات ام وی ام X22 پرو

سومین تغییر بزرگ ام وی ام X22 پرو نسبت به نسخه پیشین زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر جایگزین موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است تا عملکرد خودرو اقتصادی‌تر و پاک‌تر از گذشته شود. همچنین گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی وظیفه انتقال قدرت را در ام وی ام X22 پرو برعهده دارد و جایگزین گیربکس چهارسرعته اتوماتیک قبلی شده است. این گیربکس پیش از این در چری آریزو 6 و چری آریزو 5 جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

موتور ام وی ام X22 پرو

پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ام وی ام X22 پرو اکنون 98 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به واسطه بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای پایین در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو حدود 8.5 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود و شتاب صفر تا صد رسمی آن نیز 14.2 ثانیه اعلام شده است. ام وی ام X22 پرو همانند بسیاری دیگر از هاچ‌بک کراس‌ها یک خودرو اقتصادی و مناسب برای مصارف روزمره است و نباید انتظار یک خودرو اسپرت را از آن داشته باشید. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو به همراه سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب نیز قدرت چندانی برای دفع حرکات کابین در مانورهای ناگهانی ندارند و بایستی هنگام گذر از پیچ‌ها با این خودرو مدارا کنید. با این حال اگر سطح انتظارات شما از ام وی ام X22 پرو در حد یک هاچ‌بک کراس اقتصادی باشد، این خودرو می‌تواند در حد توان خود نیازهای شما را برطرف کند.

مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو

نام خودرو
ام وی ام X22 پرو
کشور سازنده
پرچم کشورچین
سال (طراحی)
2020
موتور
3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور
998 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
102 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
150 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده
اتوماتیک CVT
شتاب 0 تا 100
14.2 ثانیه
حداکثر سرعت
172 کیلومتر در ساعت
وزن
1220 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4200 طول - 1760 عرض - 1570 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2555 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین ام وی ام X22 پرو

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • -
  • 50 لیتر
  • یورو 6
  • -

امکانات و تجهیزات ام وی ام X22 پرو

جذاب‌ترین بخش خودروهای چینی برای مشتریان ایرانی، امکانات رفاهی و ایمنی آن‌ها است. البته باید انتظارات خود را از ام وی ام X22 پرو مدیریت کنید، چرا که این خودرو کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اوور در سبد محصولات مدیران خودرو است و بنابراین از نظر امکانات در سطح حداقلی قرار دارد.از جمله امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام X22 پرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی، ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ به همراه سیستم ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز و کنترل پایداری، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم تهویه با تنظیم دستی، آینه‌های برقی، سانروف، سنسور پارک عقب و رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی.

امکانات ام وی ام X22 پرو

کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی
سیستم صوتی
سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 9 اینچی
ترمز و پایداری
ترمزهای دیسکی جلو و عقب، مجهز به ABS - EBD - ESP
دیگر امکانات
دی‌لایت – سیستم تهویه دستی – آینه‌های برقی

رقبای ام وی ام X22 پرو در بازار

مطابق شنیده‌ها و حدس و گمان‌ها، قیمت تقریبی ام وی ام X22 پرو در بازار حدود 550 میلیون تومان خواهد بود. در حال حاضر برای خرید نسخه قبلی این خودرو یعنی ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت با مدل 1400 به بودجه‌ای حدود 500 میلیون تومان نیاز خواهید داشت، بنابراین طبیعی است که قیمت نسخه جدیدتر با اختلاف قابل توجهی نسبت به نمونه قبلی تعیین شود.روزگاری نه چندان دور در کشورمان رقابت داغی میان هاچ‌بک کراس‌ها در جریان بود و ام وی ام X22 به طور همزمان با چانگان CS35، دانگ فنگ H30 کراس، لیفان X50 و جک S3 رقابت می‌کرد. امروزه و به دلیل بازگشت تحریم‌ها بسیاری از این رقبا حذف شده‌اند و تنها جک S3 در بازی باقی مانده است. جک S3 از سال 1396 با همین مشخصات و چهره به تولید می‌رسد و از نظر قیمتی نیز در سطحی مشابه با ام وی ام X22 قرار دارد. رقابت ام وی ام X22 پرو و جک S3 در آینده نزدیک رقابت ظاهر و پیشرانه خواهد بود. ام وی ام X22 پرو با ظاهر جذاب و اسپرت و پیشرانه توربوشارژر توجه دوست‌داران شتاب را به خود جلب می‌کند، در حالی که جک S3 با پیشرانه تنفس طبیعی کم‌دردسر و فضای بزرگتر مصرف‌کنندگان محتاط را به سمت خود می‌کشاند. همچنین بد نیست از سایپا آریا به عنوان یکی از رقبای احتمالی ام وی ام X22 پرو یاد کنیم، خودرویی که هنوز به بازار عرضه نشده است اما در صورت قیمت‌گذاری مطلوب می‌تواند بار دیگر هیجان را به این بخش از بازار برگرداند.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

موتور ام وی ام X22 پرو چیست؟

ام وی ام X22 پرو به یک پیشرانه 3 سیلندری 1 لیتری مجهز است که با کمک توربوشارژ می تواند حداکثر 98 اسب بخار در 5500 دور و 150 نیوتن متر در 1750 دور را تولید کند. گیربکس این خودرو CVT جدید با 9 سرعت است

تفاوت ام وی ام X22 پرو با مدل های معمولی چیست؟

ام وی ام X22 پرو به یک پیشرانه 3 سیلندری 1 لیتری توربوشارژ مجهز شده و در نمای جلو و کابین نسبت به مدل معمولی کاملاً متفاوت است. همچنین فرمان برقی، مانیتور 9 اینچی، ترمز پارک برقی و اتوهلد دارد

نظرات کاربران

110 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/2
دقیقاً طراحی جلوش سانتافه 2021 هست بیادم احتمالا 600 700 تومانه من باشم به جای این x60 یا h320 برلیانس میگیرم
1400/8/3
600 تومن واسه این؟ یه تغییر ظاهری جلو موتور 3 سیلندر زیر 100 اسب؟ :)) ینی مدیران خودرو ملت رو دیگه زیادی بی سواد فرض کرده(هرچند ملت همیشه در صحنه فاز اول میریزن تو صف)
ولی نکته خنده دار اینه با این کیفیت بنزین ایران خرید ماشین توربو نه تنها اقتصادی نیست که با خراب شدن توربو خداد تومن باید هزینه کنی که همون پای مصرف بنزین میکردی بهتر بود ! دقیقا عین ماشینهای هیبرید تو ایران که مصرف 2-3 دارن اما قیمت باتریشون 200 میلیونه :|||| خوب یهو ادم همون مصرف بنزینو میده برا باتری ! استدلال کاملا مسخره (والبته میدونن خودشون) فقط جنبه مارکتینگشه
1400/8/3
متن رو نخوندی ظاهرش کپی از هیوندا کونا هستش قیمتش هم 550 برا من خیلی عجیبه که چجوری تونستن کیلس رو حذف کنن و این همه پول بگیرن جای استارت روی داشبورد ماشین رو کور کردن همه اپشن اضافه میکنن مدیران خودرو حذف میکنه
1402/3/25
آخر متوجه نشدیم قیمتش چنده من تو سامانه باید برای خرید x22چقدر پرداخت کنم
1402/7/27
عزیز bmw iat موتورش ۱۵۰۰ توربوشارژه بابا یکم از ۵۰ سال پیش بیاین بیرون دنیا داره روبه موتورهای کم حجم و مصزف کم میره شما هنوز تو ۲۰۶ و ۴۰۵ که تولید ۳۰ سال پیشه و تو سرعت و جاده موندی🤔🤔🤔🤔
1400/8/3
خوبه ولی کامل کار نشده نواقص زیاد داره
طراحی جلو خوبه انصافا ولی طراحی جانبی و عقب خوب نیست اصلا
داشبورد و متعلقات داخلی کابین خوشگله ولی جای خالی کیلس استارتر خیلی تو ذوق میزنه
رنگ چرم صندلی و رودری ها هم که قابل انتخاب توسط مشتری نیست! اصلا چرا نارنجی؟ رنگ دیگه ای نبود؟
موتور و گیربکس هم ترکیب ایرانی پسندی نیست هرچند این ترکیب توی خودرو های اقتصادی نرمال روز دنیا طبیعیه ولی شاید مردم ما به خاطر موتور و گیربکس برن دنا توربو بخرن!
با ماشینای ایرانی این رنج که نباید مقایسه بشه چون ایرانیا اصلا ماشین نیستن
ولی چینی های این رنج قیمتی گزینه های بهتری هم هست تا این
1402/1/7
درسته اصلا نباید هم با دنا توربو مقایسه بشه چون در حدش نیست گشتاور اندازه اسب بخار دناست، دنا توربو موتور ۱۵۰ اسبی ، خدمات بهتر ، صندلی ۸ حالته برقی راننده و شاگرد، بازار دسته دوم و ۴ ایربگ داره، که تو این نیست ، موندم ملت پوله چی میدن ، شاید بخاطر شرایط اقساطی این لگن
1400/8/3
در مورد ایمنی این ماشین کسی اطلاعی داره؟
1400/9/8
مثلا هایماs5
1400/8/3
اگر قیمتش ۴۰۰ تومن باشه اقساطش هم مناسب باشع سود بهره ۱۲ یا ۱۸ درصد هم داشته باشه به نظر بد نمیاد. ماشین شهری هست و مصرف سوخت پایین مناسب شهر هست
1400/8/3
۶۰۰ میلیون 😐😐 واقعا دلم‌میخواد ادمی‌ ۶۰۰ میلیون برا این‌پول میده رو ببینم
نه کیفیت داره ، نه موتور خوبی داره، نه تعادل و ایمنی
آخه ۶۰۰ تومن برا چی‌بدیم دقیقا😐
1400/8/10
ایران مردم اکثریت ظاهر پسندن،به شخصه ظاهر جذابی داره من الان x22 دارم راضی ام ولی قیمت پرو سری جدیدش بالاست و عقب ماشین رو اگر تغییر نداده باشن جالب نیست ضمن اینکه قطعات و تعمیرش گرونه x22
1400/9/13
فاز منفی اخه تو سوار شدی داری داستان درست میکنی.کسی این حرف رو میزنه حداقل حداقل ۴ماه ماشین زیر پاش باشه
1400/10/2
ارزش خرید پراید بیشتره
قیمتشم روز به روز بالا میره:|
1401/2/19
5 سال گارانتی داره اقساطی هم تا پنج سال میدن مصرف سوختشم نسبت به وزنش مث پرایده آپشناشم که خوبع طراحیشم خفن دیگه چی میخای حتما نباید ماشین عهد بوق سوار شی که
1401/5/22
دوست عزیز
یه جوری میگی کسی که ۶۰۰ به این بده رو دوس دارم ببینم انگار دکترای کارشناسی ماشین داری،حاضرم شرط ببندم بیشتر از سمند سوار نشدی که بخوای فرق ماشینارو از هم در بیاری

۲۰۷ که یه مانیتور بهش اضافه کردن سقفشم شیشه شده رو دارن ۶۰۰ پول میدن که یه ماشین آشغال مثل بقیه ایرانیاس هیچ امکاناتی نداره هیچی

ولی این ماشینو با بیل امکانات و آتشین ریختن توش ، مطمئنم سوار نشدی و داری دومی نظر میدی ، پسر خوب شما یا واقعا سرت نمیشه که ماشینه خوبو بدو تشخیص بدی یا از طرف این شرکت‌های ایرانی پول میگیری تا از چینیا بد بگی چهارتا بی سوادم بخونن فک کنن راست میگی
1401/7/1
سلام .
آیا تا به حال این خودرو سوار شدی؟
آیا تا به حال خودروی چینی سوار شدی؟
آیا تا به حال خودروی اتومات سوار شدی؟
در مورد هر خودروی که اظهار و نظر کنی باید حداقل 5 ماه سوار اون خودرو شده باشی که تمام معایب و مزایای اون رو بدونی
1401/7/29
شما لایق این هستین که برین ۲۰۷ رو بخرین ۶۰۰ میلیون بعد یه جک بره زیر ماشین سقف شیشه ایش ترک برداره و.... خیلی چیزای دیگه
1400/8/3
پونصد سی سی حجم موتور رو کم کردن تا مصرف سوخت بهتر بشه اونوقت ترکیبی 8.5 لیتر میسوزونه؟ موتور 1 لیتری صدی 8.5 لیتر؟ بعدش قبلیا با این حال که at بود گیربکسش یه روز کاری طول می‌کشید صفر تا صد رو پر کنه اونو برداشتن cvt گذاشتن، حدود 600 میلیونم برچسب قیمت :|
1400/8/3
این ماشین ۳ سیلندر CVT حدود ۱۰۰ اسب بخاری ، ۶۰۰ میلیون براش زیاده.
1400/8/17
گیربکس سی وی تی موتور سه سیلندر توربو هزار سی سی مصرفش خیلی زیاده
1400/8/26
با یک لیتر مصرف سوخت بالایی داره
1400/9/4
x22 noob تا x22 pro
1400/9/8
یادتون رفت بگید یکی از تقییرات بزرگش اضافه شدن فرمون کمک برقی هست که رانندگی تو شهر رو راحت تر می کنه. مدل قبلی فرمونش هیدرولیک بود
1400/9/8
این ماشین ارزش خرید نداره به جاش هایما اس ۵کارکرده بخرید
1400/9/10
موتور 100 اسبی، گیربکس cvt رینگ 16 اتاق نسبتا سنگین، قطعا شتابش از پیکان کمتره
1402/2/22
شما این ماشین رو سوار بشید و شتابش رو تست کنید تو حرکت تکاف می‌کنه و شتاب و کشش قابل قبولی داره تو سر بالایی ها.
لطفاً سوار نشده نظر ندید.من خودم بسترن b30.برلیانس کراس و جک جی 5 داشتم و خدمتتون عرض میکنم
1400/9/20
بی شک فرغون بگیری دستت و خودت بدویی زودتر از این به 100کیلومتر سرعت در ساعت میرسی
1401/1/1
کاش ما ایرانیا یاد میگرفتیم اول هر چیزی رو خودمون امتحان کنیم بعد دربارش نظر بدیم
1400/9/21
سرعت و شتاب اولیه گوزه بنده از سرعت این بزرگوار بیشتره😂😂😂😂😂😂
1400/9/22
کنترل کوروز دارد؟
1400/9/23
چرا فیلم رو بریدید؟!تست صفرتا صدش نیست!!
1400/10/2
سلام
اخه برای این بدنه 102اسب؟
این اگه بخواد حرکت کنه باید یه ماشینم از پشت هلش بده
واقعاچرا باید برای یک کراس اوور موتور 1لیتری توربو بزارن از موتور برلیانس کراس هم ضعیف تره
بهتون قول میدم تو دورای بالای 3000 مغزتون سوت میکشه به ویژه تو سربالایی ها
1400/10/9
سلام دوستان من ایکس 22 قدیمی رو داشتم فروختمش به دلیل اینکه مصرف سوختش خیلی بالا بود بعدش هم اصلا تعادل نداره بعد واسه چی آدم باید 550 بده به ایکس 22 جدید که از لحاظ تعادل هیچ فرقی با قبلی نداره تازه مصرفش هم بالاست تو رو خدا از این آشغالا با این قیمت نخرید
1400/10/14
از نظر طراحی خوبه ولی به نظر من اگه همون موتور قبلی و گیربکس دستی روش بود خیلی بهتر بود ..... گیربکس سی وی تی هیچ هیجان و لذتی به راننده نمیده از طرفی موتور سه سیلندر حتی اگه قدرت زیادی هم داشته باشه باز آدمو نا امید میکنه که چرا پراید و پیکان چهار سیلندره و لی این سه تا
1400/10/23
دوستان من سال 96. ایکس 22 رو خریدم
الان ام دارمش
خیلی دوسش دارم چون نیم شاسیه
آپشن داره
هیچ جا تو راه خراب نشده
و تازه الان یکی دوتا قطعه عوض کردم
سربالایی های خیلی تند و خطرناک رفتم تو دشت شن رفتم
تسلط خوبی ام داره به خاطر آیینه های بزرگ
در مجموع به نظرم کار درستی کردم که خریدمش
و الان میخوام اینو بگیرم که خب باید از نزدیک ببینم
به نظرم از اس سه و چانگان خیلی بهتره
همین الانم قیمتش ازمشابه کمتره
درکل برای شهر وجووناا خیلی خوبه
1401/7/12
دقیقا همینه،از ماشینای آشغال ایرانی که بهتره،هم قشنگه و هم خرابیش خیلی کمه،حداقل میدونی که ماشین ایران خودرو و سایپا که آشغالترین ماشینای دنیا هستن سوار نمیشی،بعضیا از رو باد هوا فقط نظر میدن ،انقد رانندگی باهاش راحته و مسافرت رو برات لذت بخش میکنه.
1401/8/26
اینجوری که شما راجبش نظر میدی از بنز و بی ام و هم بهتره
یاد بگیریم تعصب نداشته باشیم
1400/10/29
جک s3 رو ول کنی اینو بگیری
قیمت جک ۵۸۰ این ۶۲۰
موتور جک ۱۱۸ اسب با گشتاور ۱۵۵ این ۱۰۰ اسب با گشتاور ۱۵۰
جک تنفس طبیعی این توربو نگهداری واستهلاک بالا
1400/11/6
من ایت ماشینو 580 خریدم الان 620 . از همه نظر عالی . شتاب هم واقعا عالی .ازهمه ماشینهای ایرانی که دیدم و داشتم بهتره.آبشنهای خوبی هم داره.واقعا اسمش هست حس زندگی.تا 2 سال آینده پرمیشه تو ایران .ظاهرش هم که تکه.تو کشور برزیل تو 1 سال خودشو رسونده به پرفروش ترین ماشین و دومین ماشین پرتعداد
1400/12/19
داداش آپشن کیلس داره ماشین؟
1400/11/11
اینو مفتی هم به من بدن نمیگرم هرچقدر هم آپشن داشته باشه باید حال داشته باشه راه بره موتور998سی سی !!!
1401/4/27
جان ننت نگیر گرفتی بده به من
1401/9/21
مجانی بدن🤣تو خواب هم نمیبینی
1400/11/15
پس هیچ امکانات رفاهیی نداره؟
حتی گرمکن، سردکن، پاناروما و ...
1400/12/26
سلام مدل x22 pro رو گرفتم هم گرمکن داره کم کیلس
بر خلاف اینکه همه میگن موتورش ضعیفه واقعا تا سواری نگیری از ماشین حس نمیکنی که موتورش ۱۰۰۰ سی سیه
با این رنج قیمت تو بازار باید بری دنا توربو بگیری
1400/12/2
سلام و خسته نباشید
اگر بررسی فولش رو بزارید خیلی از شما ممنون میشم.
متشکرم
1401/1/11
به جای آن ۱۰۰تومن بزاری روش مزدا نیو مدل ۹۰ بخری بهتره لااقل میدونی ژاپنی سواری و هر زمان موقع فروش مشتری خودش داره
1401/4/31
سلام.رفتی داخل قسمت مزایای خودرو نوشتی فروش اقساطی مناسب؟؟ یعنی این جزء مزایای خودرو حساب میشه بی سواد؟؟
برید شرکت خودرو سازی تسلا رو نگاه کنید ۵۰۰ سال از همه چیز عقبیم برید خون گریه کنید
1401/1/27
تنها تقطه قوت و دليل منطقيش شرايط اقساطيشه
مگر نه اگر نقدي دنبال كراس اوور چيني خوب تو اين قيمتيد
من چانگانو بهتون پيشنهاد ميدم ١ سال داشتمش
واقعا عاليه و بي خرج و دردسر.
اگر هم كراس اوور نمي خواييد با اين پول ميشه رفت سراغ
سراتو دنده اي، سراتو وارداتي ٢٠١٠ تا ٢٠١٣ حالا با كاركرداي مختلف، مزدا ٣ قديم خيلي تميز!، مگان خيلي تميز،ماكسيما اتومات و دنده اي و حالا سدان هاي چيني ديگه
واقعا بنظرم ارزش نداره ادم پول به اين اسباب بازي بده
چيه اين اخه
سري اول اش هم ارزش خريد نداشت جز با اقساط
حالا چه برسه جديدش
1401/2/2
کیفیت عالی موتور پرقدرت بهتر از آشغالا ژاپنی و کره ای و فرانسوی اصلا لندکروز یه گرد پاشم نمیرسه توی آفرود متریال درحد ینز sکلاس آپشن درحد سانتافه
بنزc200حتی نمیتونه خواب رسیدن به x22 رو ببینه
1401/2/13
دوستان من سه سال دنا پلاس داشتم ماهی یک بار ایزانخودرو بودم بعد دیدم ماشینم داره پوسیده میشه لایه چون تو شمال زندگی میکنم.الان ماشین رو فروختم رفتم ۲۲پرو رو تست کردم واقعا اون چیزی که فکر میکنید نیست شتاب خوب امکانات بالا مدل ۱۴۰۱ هم کیلس داره ترمز پارک برقی اتوهلد ای اس پی واقعا نظرمو جلب کرد.هرچی باشه از ماشین هایه ایرانی بهتره.چون دنبال ماشین صفر هستم من هیچ وقت ماشین کارکرده نمیخرم.دوستان بد نیست یکبار تست درایو برین.درکل ماشین هایه چینی هم جک هم برلیانس و ... خیلی از ایرانی ها بهترن حدعقل یه سری ایمنی رو رعایت میکنن.تو ایران از فقط از ماشینا دزدی میکنن
1401/2/28
عقبش خیلی زشته. موتورش هم خیلییییی ضعیف. از سمند کمتره قدرتش !
1401/3/5
دوستان اول بشینید بعد نظر بدید من دوبار باهاش رفتم مسافرت اینکه توربو شارژ هزینه داره و بنزین سوپر بزنید درسته
اینکه مصرف بنزینش نسبت به موتورش هم کم نیست درسته ولی از لحاظ موتور و گیربکس حرف نداره اینو دارم در مقایسه با jac s5و زانتیا میگم
حتما بشینید از شتابش تعجب میکنید من هنوز با رم نمیشه و اینکه به خاطر گیربکس ۹ سرعتش اصلا صدای موتور احساس نمیکنید
1401/7/9
واقعا داری چی رو با چی مقایسه میکنی ؟ سطح توقعت از ماشین چیه؟ آخه سمند یه صندلی راحت هم نداره سر یک سال هم لش میشه
1401/3/12
ماشین ۳ سیلندر با این گیربکس که مثلا اقتصادیه و مصرفو پایینتر میاره چرا باید ۸ بسوزونه بعد مزایا نوشتید مصرف سوخت کم؟؟؟؟
1401/4/21
موتور998!!!!!!! سه سیلندر !!!! باید مغز معیوب باشه
1401/5/22
آخه دختر خوب تورو چه به نظر دادن در مورد ماشین
تو برو در مورد ماشین لباسشویی نظر بده
اصلا میدونی موتور ۳سیلندر چیه
اصلا اسم توربو به گوشت خورده
1401/8/30
پاسخ جنسیت زده ندیم بهتره!
1401/6/3
یعنی ما ایرانیا واقعا باحالیم. تا یه ماشین میبینیم اونم چینی فقط میگیم شتابش کمه موتورش ضعیفه. هرکی ندونه انگار تو المان داریم زندگی میکنیم. جاده هامون مخصوص ماشینای پر شتابه یا رانندگی هامون؟ رانا ۳۰۰ میلیون سورن ۳۶۰ میلیون دنا ۵۰۰ میلیون ۲۰۷ هم که هرکی هرچی خواست میفروشه شاهینم که یه جور دیگه از تارا هم که نگم... مهندسین که میاین نظر میدین کسی که بخواد ماشین صفر بگیره کدومش ارزشش بیشتره؟ دنا و ۲۰۷ چون موتورشون قوی تره؟ همینه که یه ساندرو که هیچ اپشنی نداره رو دارن میکنن تو پاچه ملت هیچیییییی نداره جز موتور خوب. جالبیش اینه همه هم میگن هندلینگش بده چرا بخریم!!! مگه میخواین چیکار کنین؟ ادم یه ماشین نسبتا شیک داشته باشه که نهایتا ۵ ثانیه شتابش کمتر باشه بهتره یا اشغالای ایرانی که خودشونم میدونن قیمتش چنده و تو بازار ازاد باید ۲-۳ برابر پول بدی؟ بخدا کاش دهنشونو یه عده باز نمیکردنو نظر بدن. اصن فک میکنن حرف نزنن لالن. گرونه ولی نسبت به بقیه ماشینای صفر بهتره. حداقل اتو هلد داره ترمز برقی داره گرم کن داره و شکل و قیافه داره
1401/6/16
ای کاش همون جسارتی که برای تغییر جلوی ماشین به خرج داده بودن برای تغییر عقبش هم انجام میدادن. انصاف نیست کسی که داره 640 میلیون میده یک موتور کم حجم تر و از نظر ظاهری تقریبا همون شکل قبلی رو تحویل بگیره صرفا به این علت که Pro به اسمش اضافه کردن. هر چند که با اضافه کردن توربو قدرت نسخه معمولی و پرو تقریبا در یک سطح هست ولی توربو شرایط نگهداری خاص خودش رو داره و برای موتورهای کم حجم استهلاک بیشتری ایجاد میکنه. به غیر از طراحی جلویی ماشین تمام مزیت ها به نفع نسخه معمولی هست. مخصوصا که حدود 70 میلیون هم اختلاف قیمت دارند
1401/6/21
ویدئو کامل نیست
1401/6/28
دوستانی که نظر میدن لااقل یکبار سوار بشید بعد نظر کارشناسی بدن یه عده هم که نظر دادن قشنگ معلومه یه پراید مدل ۸۰ دارن اول اینکه شما داری یک ماشین صفر سوار میشی اونم اقساطی بعدشم کروز کنترل داره اتوهلد داره مخصوص ترافیکای تهران گرم کن صندلی مانیتور داره کنترل پایداری فرمون برقی سنسور باران و روشنایی داره و کیلیس استارت سانروف و ....دیگه آپشن میخوایی فقط ای کاش صندلی برقی میذاشتن دیگه همه چی تموم بود
1401/7/6
خیلی جالبه موتور این در برابر موتور شاهین خیلی ضعیف تره، ولی کسی از موتور ضعیف این ماشین حرفی نمیزنه، نمیگه این موتور چطوری می خواد این وزن رو بکشه. همیشه مرغ همسایه غازه. حتما اگر شاهین یرتون اومد سوار بشید تا بفهمید که همه چیزایی که در مورد موتور شاهین میگن مزخرف محضه.
1402/3/25
الان من هم اینو دارم هم شاهین این پیامتو توهین بدونم با تعریف؟😂
1401/7/30
در تمام سایتها وقتی در خصوص همه مدلها و برندها نظرات افراد را مطالعه کنید میبینید که یک نوع ادبیات بسیار رایج شده که نشان دهنده نزول سطح فرهنگ مردم است . استفاده مکرر از جملاتی مثل ( سگ این ماشین شرف داره به .... ، ) یا ( آشغالای ایرانی و ...) یا ( توهین مستقیم به خریداران فلان مدل ) و ...........
واقعا جالبه اکثر کسانی که به یک خودرو یا خریدارانش فحاشی میکنن از متن ارسالیشون مشخصه خودرو را تا حالا سوار نشدن . در خصوص خودروهای چینی باید گفت نیمی از مالکین راصی هستند و نیم دیگر ناراضی که صحبتهای هر دو گروه ارزش بررسی دارد و مابقی کامنتها صرفا اطهار نظر غیر کارشناسی و فاقد ارزش فنی میباشد
1401/8/14
چرا فیلم رو نصفه گزاشتید از چی ترسیدید خب با مخاطب روراست باشید
1401/8/30
این ماشینو دوماهه گرفتم علاوه بر قیمت خوب شرایط خوبی داره
کیلس ایتارتر
گرمکن صندلی
مانیتور
کم مصرف بودن
اونایی ک میگن برید اچ سی کراس بگیرین بهتره همون حقتونه برید ماشین سوار شید موتور ۲۰۶ روش باشه
بهترین اپشنارو داره
اونی ک میگه سرعتش کم تو بالاتر ا پرایدو سوار نشدی ک داری همینجوری حرف میزنی
با کولر من تو گردنه حیران با ۱۲۰ تا سبقت گرفتم کم نیاورد
تو اتوبان کفی ۱۸۰ شتاب اولیه بود
اونی ک میخاد ماشین ام وی ام سوار نشه نیاد تو گوگل نظرات منفی بخونه اگه تو به خودت اهمیت میدادی میرفتی زیر زبون نمایشگاه دارو میکشیدی میفمیدی اینا همشون نمایشگاه دارن میان اینجوری میگن ک مردم از نمایندگی خرید نکنن
تویی سواری بالای ۲۰۰ میخای یه هدرز بنداز حله
حق شماها اینه برید ۲۰۷ ک با یه تصادف ریده میشه توش بخرید بعد صافکارم نتونه درستش کنه
1401/9/10
به نظر من به نسبت قیمت خوبه و فقط بدی اش هندلینگ اش و جنس نه چندان مناسب داشبورد.
(فقط یه چیز عجیب این است که فرمان D کات دارد،نمی گویم بد است ولی رو x22 PRO ششصد و پنجاه میلیونی هست ولی روی x55 PRO نهصد و پنجاه میلیونی نیست)
1401/9/11
خیلی جالبه
اونایی که این ماشینو ندارن میگن بده و خوب نیست
اما اونایی که دارن میگن خوبه و راضی هستیم
خب شمایی که میگی این ماشین بده بعدش لطف کن و بگو چه ماشینی سوار هستی
1401/9/16
با سلام
حدود 1 ماهه که این ماشینو خریدم.(قبلا پراید-206 -زانتیا-ماکسیما-تیبا2 و پیکان داشتم)
بدون هرگونه تعصب میگم ماشین خوبیه.
موتور و گیربکس به شدت با هم هماهنگه.تعویض دنده به شدت نرم هست و چیزی متوجه نمیشید.شتاب گیری به نسبت موتور فراتر از حد انتظار هست(البته طبیعتا به ماکسیما نمیرسه).
از خریدم واقعا راضیم...
1401/9/17
با سلام به همگی تمام نظرات خوندم من خودم می‌خوام بخرم الان قیمت ۶۴۱ تومن هست بعضی دوستان بد گفتن بعضی دوستان خوب ولی نظر من اینه که الان تمام قیمت های خودرو در ایران گرون بیخودی هست چون پول ایران بی ارزشترین پول دنیا شده ولی دوستانی که میگن موتورش خوب نیست و.... یه نگاه بندازن به قیمتش والا توقعاتی که شما از یه ماشین با موتور خوب دارید و بدنه خوب تو ایران باید ۱/۵ میلیارد پول بدید البته این بدنه خوب و موتور خوب میگن منظورم ماشینهای لوکس نیست همین ماشین های چینی هست یه ذره بهتر با قیمت خیلی بالاتر پس اگر فکر کنید همه ماها داریم همون ماشین چینی سوار میشیم با قیمت های بالا و پایین چه x22pro که ۶۴۱ تومن هست چه تیگو ۸ که الان بالای یک میلیارد هست اسمش چینی هست
دوستانی که توقع موتور خوب و آپشن خوب دارن با تمام امکانات ماشین چینی سوار نشن به نظرم برن bmw که قیمتش ۶ میلیارد سوار شن
1401/9/19
با سلام
حدود یک هفته پیش x22pro تحویل گرفتم وقتی روشن میکنم بعد از گذشت چند دقیقه کوتاه ی صدایی شروع میشه مثل تیک تیک همراه با ی ضربه کوچک(مثل نبض مچ دست)
احساس من از این صدا اینه که از گیربکس خودرو باشه. هنوز نمایندگی نبردم نظرشون.بدن. میتونید راهنمایی کنید یا شماره ای بدین ی کلیپ چند ثانیه‌ای بفرستم تا دقیق به این موضوع پی ببریم که آیا این طبیعی هستش یا خودرو مشکل فنی داره. ممنون میشم راهنمایی کنید.
1402/7/3
داداش اون از کاتالیس اگزوزته الکی انگولش نده یه اکتان بنزین کاتالیس شور بریز تو باکت حل میشه این به دلیل سوخت عالی کشورمونه بنزین اشغال اگه اکتان بریزی تازه سوخت ماشین میرسه به حد عادیش که باید بسوزونه اونوقت میدونی ماشین چیه اونای که سر در نمیارن الکی تز میدن یه فرغون دارم میفروشم بیان سوار شن ایکس 22پرو توربو عالیه من دارم حاضرم بر هر ماشینه مصافت 200کیلومتری دارای گردنه زیاد و پیچ های ممتدد کورس ببندم اگه با اختلاف زیاد نزدم جلو ماشین جلو چشم همه اتیش میزنم به دریا رفته میداند مسیبت های طوفان را خر چه داند قیمت نقل ونبات را
1401/9/23
اقا ما بخواهیم سفارش x22 بدهیم با یه تغییراتی مثل رنگ بدنه البالویی باشه داخل ماشین داشبود و بالای داشبورد یه چرم خوشکل بزنید درها که چرم هست نشون دادید فقط داشبود و بالای داشبورد و دوربین عقب و جلو براش بزارید حدودا از زمان واریزی پول و تحویل چه قدر طول میکشه و ایا شما سفارش را انجام میدید یا خیر یا باید بیرون از نمایندگی انجام داد. به خدا عاشق x22پرو شدم ولی با یه تغییراتی که خودم میگم برام سفارش را بزنید
1401/9/26
بنظرم خوبه فردا نقد میخرمش حداقل اینکه صفره و پراز آپشن ولی چند وقت دیگه 800هم رد میکنه میمونه حسرت خریدنش برای یک عده....
1401/10/12
دوستان عزیز اونهایی که واقعا این ماشین رو دارن برای یه ماشین فقط تو شهری مناسب هست یا نه ؟راستش من یه ماشین اتوماتیک برا تو شهر میخوام ولی تو شهر ما بنزین سوپر پیدا نمیشه و فقط شاید بتونم اکتان استفاده کنم جک جی 4 ام سوار شدم حس پراید میداد واقعا ولی سوار این شدم حس خوبی داشت
ممنون میشم فقط اونهایی که این ماشین رو دارن نظر بدن
1401/10/28
مصرف صدی ۸.۵ اقتصادیه؟!
1401/10/28
شرایط قسطی
1401/10/28
یه 207 پانا گرفتم از این ماشین اشغال تر نیست هر ماه نمایندگی بودم تا خستم کرد فروختم.تجربه با حرف مفت فرق داره نخرید ماشین ایرانی.حالا اینو خریدم راضی ام خراب هم نشده .بازم تجربه دارم که میگم .چرت پرتا ملتو نخونید.
1401/10/30
یه داداشی گفت ۶۰۰ تومن واسه این
کجایی که ببینی برای این الان باید ۹۰۰ تومن بدی
خیلی هم زیباست
1401/11/9
سلام من xx22 سال ۱۴۰۰ خریدم ۹ سرعته cvt اتومات خیلی خیلی راضی هستم حالا از این مدل جدیده زیاد تعریف نشنیدم چون پنجره جلوش پلاستیکه و یک صربه بخوره میشکنه یکی تصادف کرده بود شب عیدی اومده بود دنبال جلو پنجره نبود من برای ماشینم گارد جلو گرفتم باهاش مسافرت رفتم خیلی توبه سر بالایی کم نمیاره شتابش زیاده جاده برفی مشکل نداشتم من وقعا راضی هستم و از این که پرو نخریدم خوشحالم
یه بنده خدایی به من گفت بپا ماشینت نشکنه منم گفتم چینی است ولی خیلی از ماشینهای دیگه در حد خودش بهتره
1401/11/14
من x22 خریدم ... اول میخواستم پرو بخرم اما خیلی تحقیق کردم و از افرادی که داشتن پرسیدم ، باید وباید برای پرو از بنزین سوپر استفاده کنید ، اینو حتما مد نظر داشته باشید و خب الان خیلی کم سوپر پیدا میشه و در جاده ها مخصوصا نیست ... اما ب هر حال حتما اگر پولشو دارید x22 امتحان کنید عالی هستش و عالی . من خیلی راضی هستم و خوشحالم که از خودرو های ایرانی نجات پیدا کردم ، ب هر حال این خودرو قطعات چینی داره و فقط مونتاژ شده و نقطه ضعفش ب نظرم مونتاژ داخل ایران هستش ، متأسفانه با دقت مونتاژ نشده اما ب هرحال عالی،
و من راضی م .
1401/11/10
برا داخل شهر خوبه
1401/11/10
تجربه استفاده از ۲۲ پرو اکسلنت بعد از ۴ ماه استفاده،
موتور و گیربکس به شدت هماهنگ جوری که شتاب گیری ماشین شما رو به وجد میاره(تمام تصورات ذهنی رو از موتور سه سیلندر دور بریزید).
آپشن های عالی خوراک ترافیک مثل اتو هلد و ترمز برقی،
معایب: خشکی فنربندی عقب، لاستیک ایرانی زیر ماشین،مونتاژ بی سلیقه قطعات اتاق،
جمع بندی: توی این مدت چیز آزار دهنده از این ماشین ندیدم و در کل راضی هستم ازش، قیمت مصرفی مانند روغن و فیلتراش حدود ۵۰۰ تومان شد امروز عوض کردم.
1401/11/30
فرق ie و اکسلنت در چیست
1401/12/13
ماشین چینی هر کی داره راضیه هر کی نداره و سوار نشده ناراضی.من لیفان 620تلنت دارم.خیلی عالی ار هر لحاظ مخصوصا از گیر تعمیرکارا نجاتم داده.ولی از قیافه این ایکس 22خوشم نمیاد.شایدهم عالی باشه.
1401/12/14


سلام به همه
کلا ذهنیت اینکه ماشین ضعیفیه، کم میاره و … چیزهایی که خودم هم قبل از تحویل گرفتنش ذهنم رو مشغول کرده بود رو بریزید دور !!
شتاب و سرعت و توانایی سبقت این ماشین ، به راحتی به راحتی از ال ٩٠ ، ٢٠۶ ، ، ٢٠٧ بالاتره و چاپک تره . ( ماشین های قبلی خود م )‌
از پژو ۴٠۵ یا پژو پارس که تازه ١.٨ لیتری هستن ، خیلی ریلکس میشه سبقت گرفت ، چون گشتاورش ایکس ٢٢ پرو بالاتر هستش . ( فقط مقایسه کردم که راحت تر تصىور بشه وگرنه تکنولوژی ٣٠ سال پیش با سیستم بروز مقایسه درستی نیست )
یعنی اینکه هم تو سربالایی ها ( سربالایی ولنجک رو رفتم باهاش ) عالیه و هم موقع سبقت از ماشین هایی که گفتم بهتر و تیز تر عمل میکنه . کافیه یه کوچیک روی گاز فشار بدی تا متوجه بشی ! ترکیب این موتور با توربو و مچ بودن با گیربوکس هستش که خیلی خوبه .
و لذت رانندگی رو خوب متوجه میشی .
خیلی زود همه توانایی ها و جذابیت سواری این ماشین رو متوجه میشن اونم با اولین دوری که با ماشین میزنی !
تجربه یکماه خودم رو در باره ایکس ۲۲ پرو خواستم با هاتون به اشتراک بزارم

الان اسپورتیج کیا مدل ٢٠٢٣ با اون عظمت و بزرگی و و وزن سنگین ماشین ، حجم موتورش ١۵٠٠ هستش ولی بخاطر توربو بودنش ( و تکنولوژی ) ١٧٠ اسب بخار و ٢٧٠ گشتاور میده ! یعنی عملکرد عالی . پس زمانه زمانه تعریف جدید از حجم موتور و کارایی هست .

صدای ماشین بنظر شخص من حالت اسپورتی میده و صدای بم و باحالی داره وقتی توربو شروع میکنه .
گرم کن صندلیش خوب جواب میده .
ماشین رو وقتی پارک هست راحت با ریموت از بیرون روشن میشه و این عالیه برای گرم شدن توربو ماشین قبل از شروع حرکت .
کیلس هستش .
حداقل اکتان بنزینش باید ٩٢ باشه که اگه بنزین سوپر بزنیم که جواب میده وگرنه اکتان میخواد ( هر اکتان برای یک باک ۵۰ لیتری کافیه )
صندوق عقب جاداری داره . خیلی راحت صندلی های عقب میخوابه که حجم بیشتری برای صندوق باز بشه .
کولرش خیلی خوب خنک می کنه و با کولر روشن خیلی راحت تو شیب های تند هم ماشین جواب میده . ( برای تست تو یه مسیری ازش کولر گرفتم )‌
سانروف ۲ حالته داره . باز که می کنی حالت اولش ( نیمه ) کمی صدا میده که ریگلاژ بشه اوکی میشه .
نور چراغ ها هم روشنایی خوبی داره
دید آینه ها و بزرگ و خوبه

فنر بندی ماشین کمی سفته
روکش صندلی ها کیفیتش معمولیه
فضای کابین جمع و جوره . جلو راحت و باز و ( پشتش از ٢٠۶ بهتره یعنی سه نفر جمع و جور باید بشینن )
سیستم صوتیش از ١٠ نمره ۶ میگیره
مسیریاب ماهواره ایش از ١٠ نمره ٧ میگیره
کیفیت رنگ ماشین هم معمولیه
لرزشی داره چرخ های جلوکه بخاطر لاستیک بی کیفیت ایرانیه که زیرش هست . پول بدی کره ای بندازی فوق العاده نرم میشه ماشین .

ایشالا که هممون روزی بررسیه تجربه ماشین های درجه یک جهانی رو باهم به اشتراک بزاریم .
1402/2/5
دمت گرم
1401/12/25
سلام
به نظر شما قدرت و شتاب و موتور ایکس ۲۲ پرو بهتره یا پارس تیوفایو من پارس دارم میخوام بفروشم از اینا بخرم
1401/12/26
من کمتر از ده روز این ماشین و تحویل گرفتم،
فقط میتونم بگم سواری و شتاب این خودرو بالاتر از حد تصوراتم بوده ،
واقعا سواری دلچسبی داره،
شتابش معرکه است
فقط کاش از لحاظ ظاهری عقب ماشین و هم تغییر میدادند
ضمن اینکه جلو ماشین عالیه شبیه لاماری هست
1402/1/13
تو سر بالایی و ترافیک هایی مثل جاده چالوس مشکلی نداره؟ گیربکس داغ نمیکنه یا حرکت ماشین به سختی نیست؟!!!
1401/12/26
خرید این خودرو بسیار مشکل هست مبلغ بالا وموتور ضعیف
1402/1/3
سلام، من این ماشین رو چند روزی هست دارم، از بم تا اصفهان یک سر اومدم،قدرتمند، پرشتاب، نرم و بی صداست
1402/3/1
چند ماهی هست این ماشین رو گرفتم و هم شهری و هم جاده ایی ازش راضی ام پر شتاب و نفس دار هست حتی باکولر تو سینه کشی ها
1402/1/14
ماشین چینی فقط آپشن داره و آدمی که دلش میخواد یه ماشین کراس یا حالا تو چش داشته باشه این و بعضی از چینی ها رو میخوره من خودم ds7وفیدلیتی دارم از هرو دوشون واقعاااا راضی دی ای که جای خودش ولی فیدیلیتی هم عالیه و ارزش خرید دارند
1402/2/14
X22 pro ماشینی فوق العاده خوب و پر آپشنی میباشد. مدت شش ماهی که این ماشین رو دارم از رانندگی در سطح شهر تهران پر ترافیک و همینطور مسافرت با این خودرو لذت بردم
1402/2/30
سلام دوستان بین x22pro و دنا پلاس توربو اتوماتیک کدوم ارزش خرید داره؟
1402/3/8
اگه دنبال کورس گذاشتن هستی صندوق عقب بزرگ واست مهمه دنا توربو بهتره، اگه امکانات و آپشن و بروز بودن واست اولویت داره و کم مصرف بودن واست مهمه x22pro یه سر و گردن از دنا توربو بهتره
1402/2/30
من x22 pro را اواخر سال ۱۴۰۱ تحویل گرفتم بعد از ابندی و سرویس اولیه راهی مسافرت شمال شدیم اولش شک داشتم بشه تو سینه کشه جاده جمعش کرد ولی چون تجربه موتور توربو رو نداشتم بدجوری پوزم خورد ماشین خوبه ایمن و راحتی هست حتی کولر شم یکسره روشن بود مصرفشم ۸تا۹
1402/3/4
سلام دوستان
کسی ×۲۲ داشته یا اطلاعی داره
کیفیت کولر ماشین چجوریه
مرسی راهنمایی کنین
1402/5/19
کیفیت کولرش خوبه خوشبختانه
1402/3/7
پس تو طرح یکپارچه خودرو قیمت مصوب را زده 484 میلیون نه580 میلیون
1402/3/27
در جدول مشخصات زده مصرف سوخت ۸.۹ آیا این مقدار مصرف کمه؟ که جزو مزایایی این ماشین نوشتین،
1402/5/19
ما مدل 1401 رو یه مدت داشتیم و خوشبختانه😊 به تازگی فروختیم. از نظر آپشن و امکانات ماشین خوبیه و مشکلی نداره. خدمات نمایندگی خوب بود و از برخورد کارمندان راضی بودیم. اما از نظر فنی و قدرتی فوق العاده ضعیف و بی جونه. مخصوصاً تو سربالایی که ماشین تازه باید خودشو نشون بده خیلی ضعیف عمل میکنه. جاده اگه کفی باشه خوب میره ولی اگه یذره سربالایی هم باشه اصلاً خوب نیست. البته از ماشین 3 سیلندر 1 لیتری توقعی بیشتر از این نمیشه داشت. این هم بگم که بعضی مواقع اصلاً ماشین گاز نمیخورد و حرکت نمیکرد. نمیدونم بخاطر عملکرد گیربکس بوده یا بنزین بی کیفیت. درهرصورت این مشکل وجود داشته.
1402/6/26
من این ماشین رو دارم، سواریش و رفاه و امکاناتش هم خوبه
پس سوار نشده نظر ندید
بعضیا حاضرن ماشین ۱۰،۱۲ سال پیش رو سوار شن که بگن ماشین خارجی دارن ولی حاضر نیستن یه ماشین صفر و بی دردسر بخرن
1402/6/26
با سلام
دوستان بده بیشتر از یک ماهه این ماشین را سوار میشم ،جکs5اتومات دولیتری هم دارم نسبت به اون به پدال گاز واکنش سریعتری داره اما خوب قدرت وکتاب ثانویه جک بالاتره نسبت به خودروهای هم رده امکانات وخدمات بهتری داره ۴ سال گارانتی و۲ سال سرویس رایگان داره مصرفش کمتره وکوچکتره برای نفر خوبه ترمز قوی داره وخیلی خشک نیست .
1402/8/26
سلام من این خودرو را تیر ماه امسال تحویل گرفتم و تا این ماه یعنی اخر ابان 1402 حدودا 13000 کیلومتر باهاش رفتم و قبل از این ماشین پارس تی یو فایو 99 داشتم . از نظر ابشن ماشین کاملی هست کی لس استارت گرمکن صندلی اتو هلد و سانروف کنترل سربالایی و..... خیلی کاربردی هست از نظر شتاب خیلی از پارس تی یو تیز تر هست سرعت و شتاب در سربالایی کاملا عالی وغیر منتظره هست که اصلا به موتور 1000 سی سی سه سیلندر اصلا انتظار شتاب در این حد را نداشتم . مصرف سوخت در جاده اگه با سرعت زیر 120 کیلومتر حرکت کنیم حدود 6 و در مصرف ترکیبی 7/5 و ترافیک با کولر 8/5 میشه . سرویس دوره ای تا 50000 در نمایندگی رایگان انجام میشه . طی این 13000 کیلومتر هنوز بنزین سوپر گیر نیاوردم و فقط در مسیر شمال یه بار اکتان در باک ریختم که حدود 300 هزار تومن حساب کرد . صدای موتور در اطاق خیلی اسپرت و باحاله که البته کاملا سلیقه ایه و یه اپشن داره که با سرعت ماشین صدای اهنگ تغییر میکنه و جالبه . لاستیکها یزد تایره وخشکه فضای داخل کابین مناسبه خصوصا صندلیهای جلو .فضای صندوق هم کافیه . کولر و بخاری خیلی قوی هست خصوصا اگر با کی لس قبل از سوار شدن به خودرو از راه دور استارت بزنید تا موقع سوار شدن سرنشینها ماشین کاملا خنک یا گرم میشه .
ایراد ابن ماشین اینه که چراغ کوچک نداره و بجای چراغ کوچک از همون دیلایت استفاده شده که خنده داره و در ترافیک مجبور میشی از چراغ نور پایین استفاده کنیم .
دید راننده در حرکت دنده عقب خیلی محدود هست ولی اینه های بغل دید خیلی خوبی دارند .
درکل من بعد از 5 ماه و 13000 کیلومتر کاملا از این خودرو راضی هستم .
انشاالله که سواریش قسمت همه دوستانی که خواهانش هستند بشه .
















1402/9/28
کاری به هیچی ندارم راه میره؟
1402/10/19
شاید این متن باعث بشه تصمیم بهتری بگیری
سلام به همه ی دوستان من چند روزی بود که تصمیم به خرید خودرو x22pro گرفتم تو هر جمعی مطرح میکردم همه بدون منطق و فقط به خاطر حجم موتور و ... مخالفت میکردن تمام وبسایت هارو بررسی کردم کل فیلم های بررسی نگاه کردم و با توجه به بررسی های خودم سطح انتظاراتم رو پایین آوردم ولی تصمیم گرفتم که این خودرو رو بخرم و حالا می‌خوام تجربه استفاده خودم رو پس از این همه بررسی بگم ظاهر خودرو که مشخص و سلیقه ای هست وقتی داخل خودرو نشستم خیلی حس خوبی بهم دست داد آینه تاشو برقی فرمان زیبای دبکات دیسپلی خوب طراحی مینی‌مال و جذاب فضای کاربردی خیلی زیبا ترمز برقی آف کردم استارت رو زدم خیلی نرم بی صدا حرکت کردم و لبخند رضایتم رو از اینه دیدم همون لحظه فهمیدم چه تصمیم درستی گرفتم تست کردم تو کفی تو سربالایی عملکردش به جرات میتونم بگم 100 هیچ تمامی خودرو های داخلی رو میزنه حتی توی سربالایی ایست کامل کردم عقب رفت بعد از تاخیری چند ثانیه ای بود و عملکرد خیلی خوبی داشت چقدر با گیربکس هماهنگ چقدر نرم چقدر شتاب ماشین خوب و وقتی که داشتم همه ی تست هارو می‌گرفتم تمامی فیلم های که دیدم اومد تو ذهنم و حس کردم که چقدر جانبدارانه قضاوت میکنند و چقدر نظر شخصی خودشون رو تحمیل میکنند و به نظر من اصلا قابل اعتماد نیستند و نمیشه بهشون استناد کرد و چقدر مردم ما وقتی حتی تجربه یک بار رانندگی با این خودرو رو نداشتند این قدر قطعی میگویند نه به درد نمی‌خورد من نه عاشق این برند نه فن ام وی ام هستم فقط با توجه به بودجم بین خودرو های صفر اتومات بخشی تارا دنا جک اس ۳ تصمیم گرفتم x22pro ie رو انتخاب کنم دنا و تارا که پیت حلبی و تمام جک اس 3 هم ماشین خوبیه ولی موتور تنبلی داره و انتخاب من x22pro ie بود اگر با این ماشین حال می‌کنی بخر تمام