موضوعات داغ

نمره ضعیف تویوتا یاریس و سوزوکی بالنو در تست تصادف لاتین انکپ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از راه اندازی موسسه ایمنی و تست تصادف آمریکای لاتین موسوم به لاتین انکپ، نمرات ضعیف بسیاری از سوی خودروهای مشهور و پرفروش این منطقه به ثبت رسیده است. علت اصلی ثبت این نمرات، تفاوت‌ در آپشن‌های ایمنی خودروهای عرضه شده در بازار کشورهای آمریکای لاتین نسبت به دیگر کشورها است. برای مثال کیا پیکانتو در اروپا با شش کیسه هوا عرضه می‌شود اما در مکزیک تنها با دو کیسه هوا به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

پس از ثبت نمرات ایمنی ضعیف از سوی هیوندای کرتا، رنو داستر و سوزوکی سوئیفت، نوبت به تویوتا یاریس و سوزوکی بالنو رسیده تا با ثبت نمرات پایین ایمنی موجب شگفتی همگان شوند.

نسخه‌ای از تویوتا یاریس که در تست تصادف لاتین انکپ شرکت داشت، تنها به دو کیسه هوا مجهز است. این نسخه در خطوط تولید تویوتا واقع در برزیل و تایلند به تولید می‌رسد و مقصد اصلی فروش آن نیز بازار مکزیک است. این خودرو در تست تصادف لاتین انکپ تنها یک ستاره از پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص داد. لاتین انکپ در گزارش خود اظهار داشت که ساختار جلو خودرو در تصادف ناپایدار عمل کرد و امکان باز کردن درهای خودرو پس از تصادف نیز وجود ندارد.

سوزوکی بالنو نیز دیگر خودرویی بود که لاتین انکپ آن را مورد آزمون قرار داد. این خودرو در هند تولید می‌شود و در مکزیک به فروش می‌رسد. این خودرو در مکزیک با تیپ GLS عرضه می‌شود که تنها یک کیسه هوا و سیستم ترمز ABS به عنوان تجهیزات ایمنی آن ذکر شده‌اند. این خودرو نیز در تست تصادف لاتین انکپ صفر ستاره ایمنی را به خود اختصاص داد. ساختار این خودرو نسبت به تویوتا یاریس پایدارتر است اما فقدان کیسه‌های هوای جانبی و سیستم کنترل پایداری موجب عملکرد ضعیف آن در تست ایمنی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد