موضوعات داغ

روبات سیار هیوندای با قابلیت بالارفتن از پله به صورت تراز! سطح دیگری از تکنولوژی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت هیوندای از دروید سیار عجیب MobED، یک "پلتفرم سیار کوچک" که برای استفاده در زمینه‌های مختلف توسعه یافته ‌است، رونمایی کرد. این وسیله با فاصله بین دو محور قابل تغییر و مجهز به فناوری‌های پیشرفته، برای استفاده در انواع مکان‌ها مناسب است.

این دروید سیار از یک پلتفرم مستطیلی مسطح که می‌توان انواع ابزارها را روی آن گذاشت ساخته شده‌ که بر روی چهار چرخ ۱۲ اینچی قرار گرفته است. MobED همچنین دارای یک سیستم تعلیق مستقل است که حالات مختلف حرکت را ممکن می‌سازد و به این پلتفرم اجازه می‌دهد تا روی سطوح ناهموار تراز باقی بماند.

اگرچه کاربردهای گستره MobED هنوز کشف نشده است، اما شرکت هیوندای آن را برای تحویل و هدایت مفید می‌داند، در حالی که به دلیل ثبات بالای خودش می‌تواند در فیلمسازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به زودی کارگردانانی مثل استیون اسپیلبرگ می‌توانند به جای برپا کردن ریل‌ برای دوربین‌های سیار، از MobED برای فیلمبرداری سکانس‌ها استفاده کنند. این دروید حتی به اندازه کافی قوی است تا افراد را در مسافت‌های کوتاه جابجا کند.

روبات هیوندای

MobED با طول ۶۷ سانتیمتر، عرض ۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۳۳ سانتیمتر به اندازه کافی بزرگ است تا یک باتری ۲ کیلووات ساعتی را حمل کند و وزن آن ۵۰ کیلوگرم است. توانایی آن برای سازگاری با سطوح مختلف به این معنی است که فاصله بین دو محورش می‌تواند از ۴۵ سانتیمتر به ۶۵ سانتیمتر گسترش یابد. این دروید در صورت باز کردن کامل چرخ‌ها می‌تواند با سرعتی تا ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. وقتی چرخ‌ها به طور کامل جمع شدند، MobED به اندازه کافی کوچک می‌شود تا از محیط‌های تنگ و پیچیده عبور کند.

هیوندای وعده ساعت‌ها کار با هر بار شارژ را می‌دهد و می‌گوید که تایرهای بادی به آن اجازه می‌دهند تا به راحتی از دست‌اندازها عبور کند. دروید سیار MobED در نمایشگاه CES که از ۵ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۲ در لاس وگاس برگزار می‌شود، به صورت عمومی نمایش داده خواهد شد. هیوندای در این مراسم از محصولات رباتیک آینده‌نگرانه خودش رونمایی خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد