موضوعات داغ

با پیکاپ زد ایکس 1949 آشنا شوید؛ برادر غول‌آسای کاپرا

عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی زد ایکس اتو (ZX Auto) که حروف ابتدایی آن، به نام کامل‌تر این شرکت، یعنی ژانگ ژینگ (ZhongXing) اشاره دارد، هرچند یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان چینی است که در کشورمان حضور دارد ولی به دلیل حذف نام و لوگوی آن از روی محصولاتش، کمتر کسی آنرا می‌شناسد. شرکت ZX مدت‌هاست که با شرکت بهمن موتور، همکاری می‌کند و نام شاسی‌بلند لندمارک این شرکت را حتما شنیده‌اید. حتی پیکاپی که بهمنی‌ها، قبلا با نام کاپرا تولیدش می‌کردند و هم‌اکنون نیز در حال تولید نسخه جدیدش با نام کاپرا 2 هستند، خودرویی است متعلق به شرکت ZX که در اکثر بازارهای صادراتی، آنرا با نام گرند تایگر (Grand Tiger) می‌شناسند.

خودروسازی ZX Auto با اینکه خودروساز موفقی در حوزه مدل‌های تجاری نبوده، اما برای سال 2022 تمام تلاشش را کرده تا با معرفی پیکاپی فول‌سایز و کاملا جدید، دوباره نگاه مشتریان را به سمت خودش جلب کند. خودروسازی ZX Auto در اوایل سال 2021 وقتی نسخه مفهومی این پیکاپ را رونمایی کرد، نامش را G9 گذاشته بود ولی حالا که فروش این پیکاپ به عنوان مدل 2022 در بازار چین شروع شده، نام واقعی‌اش هم مشخص شده؛ چینی‌ها نام این پیکاپ جدید را Weishi 1949 گذاشته‌اند که عدد 1949 اشاره به سال تاسیس این خودروسازی دارد. البته هنوز، نام رسمی این پیکاپ برای بازارهای صادراتی مشخص نشده ولی فعلا ما آنرا با همان نام 1949 صدا می‌زنیم.

برای ساخت پیکاپ 1949، مهندسان ZX Auto از پلتفرم جدیدی استفاده نکرده‌اند بلکه همان پلتفرم پیکاپ ترالورد (Terralord) خودشان را ارتقا داده‌اند. حتما یادتان هست که بهمن موتور، زمانی قصد مونتاژ این پیکاپ را هم داشت و حتی به معرفی ویدیویی آن در نمایشگاه خودرو تهران نیز پرداخته بودیم. اما شانس با بهمن موتور، یار نبود و پیکاپ ترالورد نیز هیچوقت به خط مونتاژ نرسید.

پیکاپ زد ایکس 1949

دوباره به پیکاپ 1949 برگردیم؛ طول کلی این پیکاپ چینی، حدود 5.3 متر بوده که دقیقا با پیکاپ ترالورد یکسان است. اما خودروسازی ZX Auto گفته که علاوه بر نسخه استاندارد، می‌خواهد نسخه لانگ آنرا هم در اختیار مشتریانش قرار دهد که حدود 30 سانتیمتر، کشیده‌تر است. همچنین نسخه آفرود با ارتفاع تعلیق بیشتر، تایرهای آفرود، جلوپنجره مشکی و گاردهای مشکی رنگ محفظه بار نیز برای مشتریان قابل انتخاب خواهد بود.

پیکاپ 1949 را می‌توان با دو موتور مختلف خریداری کرد؛ موتور اول از نوع 2.3 لیتری توربو دیزلی ساخت رنونیسان است که با گیربکس 6 دنده دستی همراه شده و حدود 163 اسب‌بخار قدرت دارد. اما موتور دوم، از نوع 2 لیتری توربوبنزینی است که گیربکس 8 دنده اتوماتیک دارد و حدود 197 اسب‌بخار، برای‌تان فراهم می‌کند. سیستم محرکه دو دیفرانسیل نیز برای هردو مدل، سفارشی نصب می‌شود.

خودروسازی ZX Auto برای مدل 2022 پیکاپ 1949، قیمتی برابر 155 تا 200 هزار یوآن درنظر گرفته که معادل تقریبی 24 تا 31 هزار دلار می‌شود. این پیکاپ، یک رده بالاتر از پیکاپ‌های میان‌رده چینی است و بنابراین باید آنرا با پیکاپ‌های گران‌قیمتی مانند فوتون ژنرال، جک هانتر و مکسوس T90 مقایسه کنیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/5
ماشین ساخت هم سایز فورد اف.۱۵۰ بعد موتوری روش نصب کرده که جثه خالی ماشینو هم نمیتونه تکون بده چه برسه به بار و مسافر