موضوعات داغ

شاهین اتوماتیک با چه گیربکسی عرضه خواهد شد؟

عکس مطلب اول

همانطورکه می دانید، چند ماهی است که خودروی جدید شاهین سایپا توسط این خودروساز دولتی به بازار خودروی کشور عرضه شده است. شاهین سایپا از نظر ظاهری بسیار متفاوت نسبت به مدل های کنونی این شرکت است و تمامی مراحل طراحی آن در داخل شرکت سایپا انجام شده است. فعلاً این خودرو با گیربکس دستی به بازار عرضه شده اما از همان ابتدا سایپا اعلام کرده بود که بنا دارد تا نسخه اتوماتیک را نیز به بازار عرضه کند.

حال امروز امیرحسین تابع جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا اعلام کرد که شاهین اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز است و در کنار خودرو، لوگوی CVT نیز درج خواهد شد تا نسخه شاهین اتوماتیک در مقایسه با مدل دنده ای مشخص شود. همچنین احتمالاً نام این خودرو دیگر به صورت فارسی در پشت خودرو درج خواهد شد.

شاهین سایپا به موتور M15GSI مجهز شده که در حقیقت نسخه آپدیت شده همان موتور M15 همیشگی است و می تواند حداکثر 110 اسب بخار و 178 نیوتن متر را تولید کند.

شاهین اتوماتیک مستقیماً رقیب تارا اتوماتیک خواهد بود که آن خودرو نیز به زودی توسط ایران خودرو عرضه می شود و باید ببینیم که کدام یک می تواند سهم بیشتری از بازار سدان های متوسط اتوماتیک را بدست بیاورد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/19
به نظر من که شاهین با موتور توربو 8 سوپاپ همون اول شکست بدی رو در مقابل تارا تجربه کرد و حالا با گیربکس cvt مجدد شکست میخوره چون با وجود لگ اولیه توربوی شاهین و کندی حرکت اولیه ی گیربکس های cvt چندان نباید راضی کننده باشه
1400/10/25
خدا رو شکر تونستم بفروشمش.یک ماه داشتمش مریضم کرد از همه نظر ضعیف و مشکل دار بود.صد رحمت به پراید
1400/12/1
چهار فاکتور اصلی خودرو بنظر من به ترتیب اولویت: 1. ایمنی 2. فنی 3. طراحی 4. آپشن. شاهین واقعا تو ایمنی و طراحی در بین خودروهای تولید داخل بی نظیر، از لحاظ آپشن خوب و از لحاظ فنی با توجه به توربو اضافه شده یه سر و گردن از هم رنج های خودش مثل 206، دنا، تارا و … بالاتره.