موضوعات داغ

دیگنیتی پرستیژ در یک قدمی بازار، کراس اوور جدید بهمن موتور با 231 اسب بخار + عکس

عکس مطلب اول

مدتی است که بهمن موتور دو کراس‌اوور جدید را با نام انحصاری به سبد محصولات خود اضافه کرده است. یکی از این کراس‌اوورها دیگنیتی نام دارد، خودرویی که با نام اصلی دانگ فنگ iX5 در بازارهای جهانی شناخته می‌شود و بهمن موتور آن را با برند و نام تجاری اختصاصی به دست مشتریان ایرانی می‌رساند. حال مطابق شنیده‌ها و تصاویر منتشر شده، نسخه بهبود یافته دیگنیتی با تیپ پرستیژ در راه بازار است و توسط بهمن موتور در حال تست های جاده ای است.

بزرگترین تفاوت دیگنیتی پرستیژ یا تیپ فعلی یعنی دیگنیتی پرایم، پیشرانه قدرتمندتر این خودرو است. دیگنیتی پرستیژ براساس نسخه جدید دانگ فنگ iX5 توسعه می‌یابد که به موتور 2 لیتری توربوشارژر و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز است. این پیشرانه حداکثر ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رود تا عملکرد دیگنیتی پرستیژ با موتور 2 لیتری بسیار بهتر از نسخه فعلی باشد. در حال حاضر دیگنیتی پرایم به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک CVT مجهز است.

دیگنیتی پرستیژ

به منظور تنفس بهتر پیشرانه حجیم‌تر دو لیتری دیگنیتی پرستیژ، از خروجی‌های اگزوز دوبل برای این خودرو استفاده شده است که نمای عقب این کراس‌اوور کوپه را اسپرت‌تر از گذشته جلوه می‌دهند. همچنین سپر جلو دیگنیتی در تیپ پرستیژ ظاهری جدید دارد و از ورودی‌های هوای دوگانه در دو سمت بهره می‌برد.

دیگنیتی پرستیژ

در فضای داخلی دیگنیتی پرستیژ برای القای بیشتر حس سواری اسپرت، خطوط قرمز رنگ به قسمت‌های مختلف کابین اضافه شده‌اند. همچنین انتظار می‌رود تا تیپ پرستیژ نسبت به تیپ پرایم از امکانات بیشتری نظیر کیسه‌های هوای پرده‌ای، سیستم جلوگیری از تصادف و کروز کنترل تطبیقی بهره‌مند باشد. انتظار می‌رود دیگنیتی پرستیژ در اوایل سال آتی شمسی وارد بازار ایران شود.

عکس از پیج اینستاگرامی @fidelitybahman

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/24
ماشین چینی با هزینه های نگهداری ب ام و X4
1400/11/20
اگه میتونی همین هم بخر وگرنه بعدش مجبوری سوار فرغون بشی و غان غان کنی
1400/10/24
اگه هم قیمت تیگو ۸ بیاد تو بازار دیگه کسی تیگو ۸ رو نگاه هم نمیکنه
1400/10/24
از اولش باید همین نسخه پرستیژ رو میاوردن.
چیه موتور ۱.۵ اونم گیربکسCVT
1400/10/24
انتظار میرود دیگنیتی پرستیژ اوایل سال دیگه بیاد
نه پرایم
اشتباه نوشتید
1400/10/26
خدا کنه آپشناش خیلی بیشتر از چیزایی که نوشتین باشه مثلاً Ada's ,,,,واتوپارک و غیره حالا یکم گرون تر کنند چون بهمن موتور تواناییش رو داره فقط میخاد تیگو ۸ راضربه فنی کنه خاطرت جمع کسی سراغ تیگو ۸ نمیره با ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان
1401/3/31
انشالله طوری توسط بهمن موتور قیمت گذاری شود که مردم بتوانند از آن بهره مند شوند هر مدیران بهمن موتور تاکنون قیمت خوبی را روی محصولات عرضه شده ارایه دادند