موضوعات داغ

پورشه ایستگاه‌های شارژ انحصاری می‌سازد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروسازان آلمانی ورودی دیرهنگام به صنعت تولید خودروهای الکتریکی داشتند اما هم‌اکنون با افزایش تیراژ، سعی دارند این تاخیر را جبران کنند. پورشه تایکان یکی از خودروهای الکتریکی آلمانی است که روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. سفارش خرید و تحویل پورشه تایکان طی سال 2021 نسبت به سال قبل دوبرابر شده است و اکنون پورشه آماده است تا خودروهای الکتریکی بیشتری را به بازار عرضه کند.

پورشه تصمیم دارد تا سال 2030 میلادی، 80 درصد خط تولید خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. برای حمایت از این تصمیم، خودروساز آلمانی تصمیم دارد تا شبکه شارژ انحصاری خود را در سطح جهان راه‌اندازی کند. این شبکه شارژ به صورت انحصاری برای خودروهای پورشه خواهد بود و با حمایت طرف ثالث یعنی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی توسعه خواهد یافت.

در حال حاضر تسلا تنها خودروساز جهان است که شبکه زیرساخت شارژ سریع انحصاری DC خود به نام سوپرشارژر را اداره می‌کند. سایر خودروسازان برای تامین انرژی محصولات خود از یاری شرکت‌های شخص ثالث بهره می‌برند. این شرکت‌ها شامل Ionity در اروپا، Electrify Canada در کانادا و Electrify America در ایالات متحده هستند. همچنین اکثر پورت‌ها در این ایستگاه‌های شارژ از نوع 2 هستند. پورشه با راه اندازی ایستگاه‌های شارژ انحصاری خود، تاثیر قابل توجهی بر پیشرفت خودروهای الکتریکی و افزایش استفاده از آن‌ها خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد