موضوعات داغ

تیونینگ دیگنیتی توسط خودروبانک؛ کراس اوور کوپه ای که جذاب تر شد

عکس نویسنده
حمید داوودی مقدم
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

دیگنیتی خودروی جدید گروه بهمن است که با عنوان اولین کراس اوور کوپه تولیدی بازار خودرو ایران، توانسته نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند. خودرویی که چهره متفاوت آن و همچنین پشتوانه خدماتی گروه بهمن، فروش بسیار خوبی را در طی حدود یک سال گذشته تجربه کرد و جزو خودروهای محبوب تولیدی داخلی لقب گرفت.

خودروی دیگنیتی اگرچه از نظر چهره و طراحی خودرویی جذاب در بین خودروهای صفر کیلومتر بازار کشور است، اما از نظر همکاران ما در خودروبانک هنوز هم با تغییراتی می تواند خودرویی کامل تر از نظر طراحی باشد و به نسبت گذشته جذاب تر شود. لذا دیگنیتی را زیر تیغ جراحی خودروبانک بردیم تا با کمی ویرایش و تیونینگ بتوانیم یک کراس اوور کوپه جذاب تر بسازیم.

در نمای جلو، جلوپنجره تغییر کرده و به جای طراحی کهکشانی، یک جلوپنجره با خطوط عمودی کرومی جایگزین شده است. همچنین زیر سپر جلو یک اسپلیتر قرار گرفته تا این بخش را از سادگی همشگی خارج کند. در نمای جلو تغییری در بخش چراغ ها دیده نمی شوند و نمونه های استاندارد به اندازه کافی جذاب هستند، اما کاپوت جلو تغییر کرده و با مدلی جایگزین شده که روی آن خروجی های هوا برای خنک شدن بهتر پیشرانه در نظر گرفته شده است.

سقف دیگنیتی به صورت کامل تغییر کرده و با سقف پانوراما جایزگین شده و حال شاهد هستید که کل سقف به رنگ مشکی درآمده است. اما به نظر ما مهم ترین تغییرت صورت گرفته در نمای کناری و عقب است که توانسته ایم دیگنیتی را جذاب تر از گذشته کنیم.

تیونینگ دیگنیتی توسط خودروبانک

در نمای کناری اولین و مهم ترین تغییر، استفاده از رینگ های 20 اینچی 10 پره مشکی رنگ است که توانسته نمای کناری را بسیار کامل کند. به نظر خودروبانک رینگ های استاندارد بکار رفته روی دیگنیتی برای این خودرو کمی کوچک به نظر می رسند و قطعاً رینگ های بزرگ تر مثل نمونه های بکار رفته روی خودروی تیون شده ما، می تواند نمای کناری را به صورت کامل دگرگون و زیباتر کند. همچنین در رنگ آینه های کناری دیگنیتی ما نیز به رنگ مشکی درآمده تا کمی این قسمت را اسپرت تر کند.

در نمای عقب شاید استفاده از یک دیفیوزر کاملاً جدید هستیم که در دو طرف آن دو خروجی اگزوز دوبل قرار دارد که طبق عکس های منتشر شده در فضای مجازی، احتمالاً دیگنیتی پرستیژ نیز از همین نوع خروجی اگزوز استفاده خواهد کرد. همچنین در بالای شیشه عقب خودرو، یک بال کوچک مشکی رنگ قرار گرفته که کمی به اسپرتی تر دیده شدن این قسمت کمک می کند.

این تیونینگ تنها به بخش ظاهری خودرو محدود می شود و فعلاً به قوای فنی دیگنیتی کاری نداشته ایم زیرا به زودی شاهد عرضه دیگنیتی پرستیژ با پیشرانه و گیربکس متفاوت خواهیم بود که می تواند کارت برنده این خودرو را قوی تر از قبل کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/1/7
با اینکه با فتوشاپ انجام دادین ولی عالی شده
هم خیلی فنی و هم با سلیقه
1401/1/8
بسیار زیبا لطفا فیدلیتی بهمن رو هم تیونینگ کنید🙏