موضوعات داغ

تیگارد X35 توسط سانیارموتور رسما رونمایی شد + مشخصات و عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند بایک یکبار دیگر و در قالب جوینت ونچر به بازار ایران بازگشته است. این بار محصولات بایک تحت برند سانیار موتور پارسیان و با نام تیگارد به دست مصرف‌کنندگان ایرانی خواهند رسید. نخستین محصول این شرکت برای بازار ایران تیگارد X35 است، خودرویی که در دیگر بازارها با نام‌های دیگری شناخته می‌شود اما در ایران تیگارد نام گرفته است.

طراحی ظاهری

طراحی تیگارد X35‌ را می‌توان جذاب و دوست داشتنی قلمداد کرد. چهره قسمت جلوی این خودرو به کراس‌اوورهای برند شورولت همچون شورولت بلیزر جدید شباهت دارد و برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای جدید چینی، چراغ‌های روشنایی درون سپرها مخفی نشده‌اند.

نمای جانبی تیگارد X35 همچون اکثر کراس‌اوورهای خانوادگی ساده طراحی شده است و تنها نکته مشهود در این قسمت، رینگ‌های آلیاژی تیگارد هستند. همان‌طور که از تصاویر عقب خودرو مشخص است، چراغ‌های خودرو شبیه به پژو 2008 هستند و چهره‌ای اروپایی به این خودرو داده‌اند. در مجموع می‌توان طراحی خارجی تیگارد X35 را دوست داشتنی و قابل قبول دانست.

تیگارد X35

طراحی کابین تیگارد X35‌ نیز ارگونومیک قلمداد می‌شود. داشبورد اندکی به سمت راننده متمایل شده است و دو صفحه نمایش دیجیتالی در آن مشاهده می‌شود. این صفحات به صورت جداگانه از یکدیگر قرار دارند و باز هم شاهد تمایز تیگارد X35 با دیگر کراس‌اوورهای چینی هستیم که از الگوی صفحه نمایش دوبل استفاده می‌کنند.

مشخصات فنی تیگارد X35

با وجود تمایز ظاهر تیگارد X35 نسبت به بسیاری از کراس‌اوورهای چینی، در زمینه قوای فنی این خودرو راه دیگر هموطنان خود را پیموده است. پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر قلب تپنده این خودرو است و برای سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز از گیربکس CVT استفاده شده است. سایر اطلاعات فنی تیگارد X35 را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

جدول مشخصات فنی تیگارد X35

نوع موتور1.5 لیتری توربوشارژر
حداکثر قدرت147 اسب بخار
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر
استاندارد عدم آلایندگییورو 5
گیربکساتوماتیک CVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
 مصرف سوخت ترکیبی7.4 لیتر در صد کیلومتر
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبچند اتصالی یا مولتی لینک
ترمزهای جلودیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقبدیسکی

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

تیگارد X35 از نظر امکانات رفاهی وایمنی در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد. این خودرو در ایران با امکاناتی همچون سانروف و سقف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دو کیسه هوا، سیستم پایش فشار باد تایرها یا TPMS، دو کیسه هوا، سنسور پارک عقب و دوربین عقب و تریم چرمی کابین به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. علاوه برآن تیگارد X35 پنج ستاره ایمنی را از موسسه چینی CNCAP دریافت کرده است.

تیگارد X35

قیمت و رقبا

قیمت تیگارد X35 مشخص نشده اما انتظار داریم این خودرو با حدود قیمتی 800 میلیون تومان عرضه شود. اعلام این قیمت سبب می‌شود تا تیگارد X35 با انبوهی از رقبای مختلف مواجه شود. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به ام وی ام X33s AT، جک S3، جک S5، هایما S7 پلاس و ام وی ام تیگو 5 (چری تیگو 5 سابق!) اشاره کرد. تیگارد X35 با ارائه ترکیب قابل قبولی از امکانات رفاهی، مشخصات فنی و چهره قابل قبول می‌تواند رقبای ارزان‌تر و گران‌تر خود را در بازار ایران به چالش بکشد. در صورت اعلام شرایط فروش تیگارد X35، این بخشنامه از طریق خودروبانک به اطلاع شما خواهد رسید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/1/29
حداقل میرید چینی بیارید چند تا چیز درست و حسابی بیارید ، هر ماشین شخمی وتمخی هست برمیدارند میارند، خب میخواهید ملت چینی سوار باشند چینی خوب سوار باشند ،
1401/1/29
وزن این چهارچرخه چینی چقدره نباید گفت؟!

یا احتمالا پرسیدنی نبوده

اصلا بیماری اینها چیه ماشین 1500cc و تربوشارژ!!!؟!!!

چرا باید برای رسیدن به قدرت موتوری که زیر متوسط هم نیست 147! الوده به توربو بشه (دوپینگ بخاطر رسیدن به چه چیزی!؟) (برای ان دسته که نمیدانند توربو: یک وسیله ای هست که نگهداری از ماشین رو بسیار دشوار و عمر موتور رو کم و عمر خود توربو هم بسیار کم هست و به اندازه عمر باقی قطعات ماشین نیست شاید بشه توربو رو یک وسیله مصرفی و تعویض شدنی مثل شمع ها یا تسمه تایم به حساب اورد!)


پشتش هم کپی که کج وماوجی از تویوتا rav4 هست

1401/1/29
چقدر جلو امپرش شبیه دنا هست البته زشت تر!!
1401/1/29
با عرض سلام؛
این خودرو در چین با این موتور 1.5 توربو با نام Beijing X3 عرضه می‌شود.
طبق تست انجام شده شتاب 0-100 نمونه با جعبه‌دنده دستی و موتور 1.5 توربو در حدود 10.9 ثانیه شده است.گیربکس CVT نمونه دوپداله هم ساخت شرکت بلژیکی پانچ است با کد VT3.
طول مسیر توقف از سرعت 100 کیلومتربرساعت هم 42.57 متر شده.
1401/2/1
با سلام اگه این ماشینای به قول شما خوب .
و به قول مردم اشغال چینی.
رو نخوایم باید چیکار کنیم.
به خودتون بیاین.