موضوعات داغ

مکس ورشتپن رده اول خط استارت گرندپری ایمولا 2022

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مکس ورشتپن برای تصاحب رده اول خط استارت تا دور بیستم با لکلرک جنگید ودر نهایت آن را بدست آورد

مکس ورشتپن خط اول استارت گرندپری ایمولا 2022 را در آخرین لحظات و در دور بیستم از چارلز لکلرک گرفت و هم تیمی او سرجیو پرز هم در رده سوم ایستاد.

ساعاتی قبل از برگزاری اولین مسابقه اسپرینت فصل، تمرین دوم برگزار شد و در این جلسه این تیم مرسدس بود که با راننده انگلیسی جوان خود یعنی جورج راسل سریعتر از سایرین دور زد و راننده با تجربه این تیم یعنی لوئیس همیلتون در رده چهارم ایستاد. سایر رده‌های کسب شده توسط رانندگان به ترتیب جدول زیر است.

رده‌بندی رانندگان در تمرین دوم - گرندپری ایمولا 2022

مسابقه اسپرینت – گرندپری ایمولا 2022

بعد از انجام دور فورمیشن یا همان گرم کردن لاستیکها، تیمها در جایگاهی که روز گذشته در دور تعیین خط در یک هوای بارانی انجام شد و در آن رکورد نمایش 5 پرچم قرمز در یک رقابت تعیین خط فرمول یک شکسته شد، قرار گرفتند و با خاموش شدن چراغهای قرمز رقابت برای کسب رده بهتر استارت گرندپری ایمولا 2022 بین 10 تیم و 20 راننده آغاز شد.

بهترین استارت در این رقابت بدون شک از آن چارلز لکلرک بود. او از استارت کند مکس ورشتپن استفاده کرد و خیلی سریع پیش از پیچ یک پیشتازی گروه را به دست گرفت و فاصله مناسبی را با ورشتپن باز کرد. در حالیکه تیمهای پیشتاز نزدیک به اتمام دور اول بودند پرچم زرد به نمایش در‌آمد و ورود خودروی ایمنی به پیست هم اعلام شد. پیر گسلی راننده تیم آلفاتائوری کنترل خوبی در پیچ نداشت و چرخ راست جلو را به پهلوی ماشین آلفارومئو به رانندگی راننده چینی تازه وارد این تیم یعنی ژو گوانیو زد و او از مسابقه خارج شد و در همان ابتدا تکلیف رده بیستم خط استارت مسابقه روز یکشنبه مشخص شد.

برخورد پیر گسلی و ژو گوانیو - گرندپری ایمولا 2022
به دنبال این برخورد لاستیک آلفاتائوری هم پنچر شد و دماغه خودرو هم آسیب دید که به اجبار به پیت رفت و در رده نوزدهم به پیست برگشت. به غیر از کوین مگنوسن و میک شوماخر رانندگان تیم هاس و همچنین راننده کانادایی- ایرانی تیم ویلیامز یعنی نیکلاس لطیفی که با لاستیک مدیوم مسابقه را اغاز کرده بودند سایر رانندکان لاستیک سافت را برای این رقابت انتخاب کرده بودند.

آلفارومئو - گرندپری ایمولا 2022
حضور خودروی ایمنی تا دور پنجم ادامه داشت و در آغاز این دور مسابقه دوباره از سر گرفته شد. کسی که طوفانی رقابت کرد و یاد همیلتون در برزیل را در خاطره‌ها زنده کرد کسی نبود جز کارلوس ساینز. او که از رده دهم استارت زده بود در همان دور آغازین و پیش از ورود خودروی ایمنی توانسته بود دو رده کسب نماید و به رده 8 برسد. با شروع دوباره اولین قربانی او هم وطن و الگوی او بود. فرناندو آلونسو به رده 8 سقوط کرد و رده‌اش را به سادگی به ساینز سپرد. سرجیو پرز هم بیکار نبود و از مگنوسن که لاستیک کندتری داشت گذشت و به رده 4 رسید. در دور هشتم این لکلرک بود که سریعترین دور را به نام خود ثبت کرد و فاصله‌ای 1.6 ثانیه‌ای با ورشتپن باز کرده بود.

دور نهم والتری بوتاس از سباستین فتل گذشت به رده 9 رسید. دور دهم ساینز، دنیل ریکاردو و کوین مگنوسن به دنبال هم حرکت می‌کردند و در یک فرصت خوب با داشتن دی‌آراس مگنوسن، ریکاردوی استرالیایی از او گذشت و او را بی دفاع در مقابل ساینز با فراری قرار داد. دور بعدی باز هم این لکلرک بود که زمان 1:19.049 را به عنوان سرعترین دور ثبت کرد اما مکس ورشتپن هم آهسته آهسته در حال کاهش فاصله با او بود.

در دور دوازدهم ساینز به مگنوسن رسید و به سرعت از او رد شد و به رده 6 رسید و پرز هم به لندو نوریس رسید رده سوم را از او گرفت. نوریس که در ابتدا در موقعیت خوبی در استارت قرار داشت و حتی توانسته بود تا رده دوم مکس ورشتپن را هم مورد تهدید قرار دهد و با دفاع سخت او روبرو شده بود، حالا در مقابل ردبول دوم هم نتوانست مقاومت کند و رده را واگذار کرد.

در کنار اتفاقات و سبقتهای گروه پیشتاز، خودروی آستون مارتین فتل کم‌کم کارایی و توان خود را از دست می‌داد. قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان تمام توانش را برای حفظ رده انجام می‌داد اما میک شوماخر هم با لاستیک مدیوم از او عبور کرد. این اتفاق در دور پانزدهم در زمانی رخ داد که چکوی مکزیکی سریعترین دور را به نام خود ثبت کرد. زمان او 1:19.012 بود. لازم به ذکر است که ثبت این زمان سریع تاثیری در مقدار امتیازات ندارد و بمانند مسابقه اصلی امتیاز اضافی نخواهد داشت. دور 16 بوتاس از آلونسو گذشت و به رده 8 رسید. دور 18 ورشتپن به فاصله دی‌آراس لکلرک رسید و خطر ردبول را فراری احساس کرد. دور 19 ساینز رده 4 را از نوریس گرفت و بوتاس هم رده 7 را از مگنوسن و راسل هم رده 11 را از فتل گرفت اما همیلتون همچنان در رده 14 پشت یوکی سونادا در حرکت بود.

سبقت ورشتپن از لکلرک دور 20 - گرندپری ایمولا 2022
دور 20 آغاز حمله دوم ورشتپن به لکلرک و عبور از او بود. او با کمک دی‌آراس در پیچ 1 به لکلرک رسید و پیش از ورود به پیچ 2 سبقت را تمام کرد. تا انتها او این برتری را حفظ کرد و در نهایت خط استارت گرندپری یکشنبه مطابق جدول زیر شکل گرفت:

رده‌بندی رانندگان

مسابقه اسپرینت گرندپری ایمولا 2022

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد