موضوعات داغ

نگاهی به پیکاپ فوتون نیوفیس در نمایشگاه خودرو تهران 1401

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پیکاپ فوتون تونلند دنده‌ای یکی از محصولات شناخته شده ایران خودرو دیزل طی دهه گذشته بوده است. این پیکاپ با لقب هایلوکس چینی در ایران به شهرت رسید و ایران خودرو دیزل آن را در هر دو نسخه بنزینی و دیزلی به تولید رساند.

با توجه به اینکه نسخه اصلی تونلند توسط فوتون فیس‌لیفت شده است، ایران خودرو دیزل نیز پیکاپ فوتون نیوفیس را به خط تولید خود اضافه کرده است. همانند اکثر خودروهای فیس‌لیفت، تنها نمای جلویی فوتون تونلند دستخوش تغییر شده است و سایر قسمت‌های ظاهری تقریبا بدون تغییر باقی مانده‌اند.

پیکاپ فوتون نیوفیس همانند نسخه اصلی در دو تیپ بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه‌های بنزینی فوتون نیوفیس به موتور دو لیتری توربوشارژر بنزینی با 200 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور مجهز هستند. انتقال قدرت در نسخه بنزینی با استفاده از گیربکس 5 سرعته دستی آیسین صورت می‌گیرد.

پیکاپ فوتون نیوفیس دیزلی نیز به موتور دو لیتری توربودیزل مجهز است که 174 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند و جعبه دنده پنج سرعته دستی Getrag وظیفه انتقال قدرت در آن را برعهده دارد. هر دو نسخه پیکاپ فوتون نیوفیس از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند و نسخه دیزلی به فیلتر دوده نیز مجهز است. ایران خودرو دیزل تنها نسخه دیزلی این پیکاپ را در مدل نیوفیس رونمایی کرده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/31
فوتون تولند نسخه جدیدش که اصلا این شکلی نیست اون موتور خیلی قوی هم داشت فک کنم ۲۳۶ اسب اون چی شد نمیاد
1401/3/9
اون اتوماتش هست که الان بیشتر از یه ساله دارن آزمایشات فنی میکنن