موضوعات داغ

حضور تارا اتوماتیک در نمایشگاه خودرو تهران 1401 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ایران خودرو یکی از دو خودروساز بزرگ کشور است که برخلاف سایپا، حضور پررنگی در نمایشگاه خودرو تهران 1401 دارد. ایران خودرو جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته است، محصولاتی که طی چندماه گذشته معرفی و عرضه شده‌اند.

تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک جدیدترین، گران‌ترین و مجهزترین خودرو ملی حال حاضر بازار ایران است که از میانه سال 1400 توسط ایران خودرو به تولید می‌رسد. تارا اتوماتیک نسخه‌ای مجهزتر و بهتر از تارا دنده‌ای محسوب می‌شود و در واقع تفاوت‌های این دو خودرو به حدی است که تفاوت قیمتی میان نسخه اتوماتیک و دنده‌ای را توجیه کند.

ظاهر تارا اتوماتیک و تارا دنده‌ای شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارد اما حضور رینگ‌های آلیاژی و جلوپنجره کرومی، به بیننده ثابت می‌کند با خودرویی مجهزتر از تارا دنده‌ای روبرو شده است. در داخل کابین تارا اتوماتیک نیز آپشن‌های جذاب‌تری برای بیننده خودنمایی می‌کنند. سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی و روکش چرمی فرمان از جمله امکانات تارا اتوماتیک هستند.

تارا اتوماتیک از نسل جدید گیربکس‌ خودکار ایران خودرو استفاده می‌کند. این جعبه دنده از نوع شش سرعته اتوماتیک است و نخستین بار در دنا پلاس توربوشارژر ظاهر شد. این گیربکس اکنون در تارا اتوماتیک نیز مورد استفاده قرار گرفته است و جای بسی خوشحالی است که محصول ملی ایران خودرو، عملکرد بهتری در زمینه گیربکس نسبت به سدان‌های اقتصادی چینی با گیربکس 4 سرعته یا CVT خواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/16
اشغالی دیگر از ایران فرغون....